.2.

2K 83 3
                                    

Blue Roses dan Syafiq lantas keluar dari kereta sebaik saja tiba di Ruby International High School, RIHS. Mereka lantas menuju ke pejabat bagi urusan pendaftaran pelajar. Mereka ditempatkan dalam satu kelas 2SN sama seperti Syafiq.

"Hello?"

Semua pelajar 2SN memandang ke arah Blue Roses manakala Syafiq sudah duduk di tempatnya dengan muka selambanya memandangkan dia pengawas di situ.

"Are you new students here? Please introduce yourself to your classmate" kata teacher Alex yang mengajar subjek math ketika itu.

"Hello guys. I'm Kim Aera, just call me Aera" kata Farah

"I'm Nana Asuka. Call me Nana only" kata Ayuni

"My name Clara Irish. Clara only" kata Ieqa

"Hello, my name Lee Meirin. Just call me Rin. Nice to meet you" kata Nureen

"I'm Astryd Irmina. Just call me Aisy" kata Athirah.

"I hope we can cooperate as long as we study here" kata Farah

"So you guys are transfer student?" tanya teacher Alex

"Yes. We are" kata Ayuni

"Please have a sit and we continue this lesson" kata teacher Alex

Blue Roses mengambil tempat kosong di belakang Syafiq bagi memudahkan mereka membawang memandangkan tempat mereka berada di belakang kelas.

"Tak guna budak tu. Dia fikir dia sapa pada Syafiq? Setakat budak transfer, aku ni anak dato' la" kata orang itu yang bengang.

"Aku dengar mereka masuk SPHS sebab biasiswa. Yela, nama takde pangkat pun" kata kawannya pula

"Tak sekarang ni yang si Syafiq tu nak backup dia pahal? Bukannya diaorang ada hubungan pun" kata kawannya yang lain

"Yang penting sekarang ni aku nak biarkan dia gembira dulu sebab dapat masuk sekolah ni. Tunggu beberapa bulan lagi, dia akan menyesal sekolah dekat sini" kata orang itu

"Betul tu. And kita ada masa 2 tahun tuk buli mereka macam mana dia kena buli dekat sekolah lama diorang" kata kawannya itu.

"Just wait and see" kata orang itu dengan penuh dendam.

After few month,

Kring.....

"Rehat" kata Ieqa yang sudah bergembira macam dapat cuti sekolah setahun.

"Jaga sikit perangai kau tu. Tak malu ke dengan classmate yang lain" tegur Nureen

"Sorry gaiss. Lepas ni aku tak buat lagi" kata Ieqa.

Mereka lantas keluar dari kelas menuju ke kantin. Syafiq tidak rehat sekali dengan mereka disebabkan dia ada hal pengawas yang dia perlu uruskan.

"Gaiss, aku nak gi tandas dulu tau" kata Farah

"Tak nak aku temankan?" tanya Nureen

"Tak perlu la. Aku ok je" kata Farah yang lantas menuju ke tandas.

Lepas habis membuang hajat, Farah lantas keluar dari tandas untuk menuju ke kantin namun dirinya ditarik sampai belakang blok lama sekolah.

"Well, look what we got here" kata orang itu

"Let me go" kata Farah yang ingin melepaskan tangannya dari genggaman kawan orang itu.

Meanwhile,

"Lamanya Farah gi tandas?" tanya Nureen yang mula risau. Mana kan tidak, mereka tak pernah berpisah berseorangan selama mereka bersekolah di situ.

"Mungkin dia sakit perut kot" kata Athirah yang cuba menenangkan Nureen.

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now