PERINGATAN MESRA

480 28 0
                                    

Hai readers, sis nak cakap sikit pasal perkara yang viral tentang wattpad baru baru ni. Ada someone yang telah tiru sebijik sebulat dan 100% cerita author lain dan claim yang itu cerita yang dibuatnya. Dan lagi teruk dia tuduh author yang sebenar telah menciplak karyanya.

Sudah terang lagikan bersuluh dengan cahaya matahari, yang buku someone tu buat baru baru lagi sedangkan buku yang ori telah dipublish beberapa tahun lepas.

So sis taknak komen banyak pasal perkara ni tapi sis nak ingatkan yang buku Blue Roses telah didaftarkan di Perpustakaan Negara Malaysia.

So sis takkan teragak agak untuk membuat laporan polis kepada sesiapa yang telah meniru karya sis dan claim bahawa karya sis ini adalah karya dia sendiri.

Sis benarkan sesiapa mengunakan idea sis atau plot twist sis tapi bukan dengan tujuan meniru sebijik sebulat dan 100% dari karya sis walaupun hang pa tukar nama watak saja.

Dan kepada readers sekalian, kalau readers perasan atau rasa ada author wattpad lain publishkan buku dengan jalan cerita yang sama dengan karya sis, sis minta sangat tolong report buku tersebut bersama acc author itu sendiri dan beritahu sis untuk tindakan susulan seperti laporan polis.

Sis bukan tamak atau pentingkan diri sendiri tapi sis izinkan sesiapa yang nak guna plot twist or jalan cerita pada certain certain part dalam buku ini or terinspirasi. Dipersilakan untuk guna sebab tak semua idea sis adalah idea sebenar sis sebab sis pun manusia, sis ambik beberapa plot twist dari cerita or drama yang sis tengok dan olah perkara itu mengikut jalan cerita sis sendiri.

Good new, epilog part 2 akan sis up lepas sis siap edit Blue Roses untuk dibukukan tak lama lagi.


Sekian kepada semua yang membaca dan ingin berkerjasama dengan sis untuk menghalang cipta rompak ini berterusan di dunia wattpad.

Bye bye~~~~

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now