"Farah~ aku rindu dekat kau" kata Ayuni yang lantas mendapatkan Farah yang baru pulang ke mansion.
"Kau dah kenapa? Mabuk ke?" tanya Farah yang pelik dengan perangai Ayuni itu.
"Mana ada, aku rindu dekat kau tahu tak" kata Ayuni yang melepaskan pelukannya.
"Baru sehari aku takde, bukan tiga bulan cik kak oii" kata Farah yang tanpa sedar dia tersasul.
"Kenapa dengan tiga bulan?" tanya Nureen yang seakan faham dengan hint Farah.
"Asal dengan tiga bulan?" tanya Athirah dengan serius.
"La, nak memain pun tak boleh ke? Ni la sepupu. Nak majok ah gini" kata Farah yang lantas masuk ke biliknya.
"Dah kenapa tu?" tanya Aryan.
"Mood tak tentu kot" kata Nick yang tidak faham dengan perangai Farah itu.
Skip
"Farah, kitaorang semua nak keluar kejap beli barang dapur. Kau nak ikut sekali ke? Sebab Nick cakap kau tak berapa sihat" tanya Nureen yang risau.
"Tak kot, aku nak rehat je harini. Nick bawak sekali ke Ain dengan Airin?" tanya Farah.
"Haah, dia tak nak susahkan kau katanya. Ok la, aku gerak dulu. Kau tu jangan nak merayap kalau badan tu sakit lagi" pesan Nureen sebelum keluar.
Farah mengambil telefonnya dan menuju ke balkoni biliknya. Dia melihat kereta Dark Knight yang keluar dari perkarangan rumah.
"Mark, datang sini cepat. Kita nak start plan" kata Farah. Dia lantas masuk ke biliknya semula dan menuju ke closet walk in nya. Dia lantas menyelak baju miliknya yang bergantung itu ke tepi. Dia menekan butang yang tersembunyi di situ sebelum pintu rahsia terbuka.
Farah lantas masuk ke bilik itu dan menuju ke tempat computer dan CCTV yang ada di situ. Dia lantas menghack CCTV itu sebelum dia mengambil bagasinya dibawa keluar. Dia mengambil baju tambahan yang ada dalam bilik itu dan diletakkan ke dalam bagasi itu. Barangan keperluan yang lain jugak dicapainya sebelum dia membawa bagasi itu keluar dari bilik itu.
Farah ternampak kereta Mark yang sudah tiba di situ lantas turun ke bwah beserta dengan bagasi yang ada. Dia lantas menyerahkan bagasi itu kepada Mark sebelum Mark pergi dari situ. Dia menghembus nafas lega memandangkan step pertama dalam plannya sudah berjaya.
Dia lantas masuk ke biliknya dan berehat dengan tenang. Dia hanya tunggu hari kedua untuk tiba sebelum dia melakukan plan yang seterusnya. Tak lama kemudian, Deena datang ke rumah itu bersendirian.
"Kak Farah?"
Farah yang sedang berehat di ruang tamu lantas menuju ke pintu utama melihat Deena yang menunggunya.
"Deena? Kenapa datang sini? Mana shadow yang lain?" tanya Farah yang pelik. Deena selalu datang ke rumah itu dengan Shadow tapi sekarang dia datang ke rumah itu bersendirian.
"Shadow ada dekat rumah. Deena datang sini nak cakap dengan kak Farah" kata Deena. Farah yang seakan tahu apa yang dimaksudkan oleh Deena hanya tersenyum kecil. Dia lantas mengajak Deena masuk ke taman mini dalam rumah itu.
"Apa yang Deena nak cakap dengan aku?" tanya Farah yang menghulurkan Deena air juice yang tersedia di situ.
"Betul ke yang kak Farah dengan Abid dah tahap kritikal?" tanya Deena yang mendapatkan kebenaran.
"Betul Deena, aku dengan Abid dah tahap kritikal. Mungkin Deena dengan yang lain tak tahu pasal perkara ni sebab kitaorang simpan perkara tu untuk kitaorang sendiri. Akak selalu split tapi nasib akak baik bila akak split tak de sapa tahu sebab takde sapa ada dengan akak masa tu." kata Farah.
"Tapi Abid pulak?" tanya Deena.
"Abid pendam persona dia, dia terlampau pendam dan tak kasi persona dia ambil alih walaupun sekejap. Benda tu kalau makin lama pendam tanpa kasi persona tu ambil alih tubuh kita, persona tu akan bagi kesan buruk dekat diri kita.
Kemungkinan besar kalau Abid pendam lagi, dia boleh suicide tanpa sedar or mungkin akan hilang ingatan yang teruk sampai tak tahu diri dia sendiri" kata Farah dengan lembut.
Deena seakan tidak percaya dengan apa yang Farah katakan. Farah lantas memeluk erat Deena yang terkejut itu.
"Aku tahu perkara ni berat tuk Deena tapi Deena kena kuat and selalu ada dengan Abid. Abid dah tak perlukan akak lagi tapi dia perlukan Deena untuk teruskan hidup dia. Dia dah start sayangkan Deena and dia tak sanggup kehilangan Deena macam mana dia kehilangan akak dulu" kata Farah yang memujuk Deena.
"Tapi apa maksud akak 'hilang'?" tanya Deena yang tidak tahu risiko treatment itu.
"Sama ada kitaorang kuat dan lawan ataupun kitaorang pergi tinggalkan korang semua selamanya. Risiko treatment tu sangat tinggi sebab kitaorang dah berada di tahap kritikal. Itu semua bergantung pada akak dan Abid sendiri untuk kuat atau tewas" kata Farah dengan perlahan.
Kalini Deena memeluk Farah untuk berikan semangat.
"Abang Nick dah tahu ke pasal ni?" tanya Deena.
"Kalau Deena ada dekat tempat aku, Deena sanggup tak cakap dekat Abid yang Deena ni hanya ada 70-30 je untuk hidup?" tanya Farah. Deena memikirkan perkara itu dan mengeleng kepalanya.
"Sama macam akak, akak tak sanggup bagitahu Nick pasal perkara ni lagi lagi dekat Ain dan Airin. Akak tak sanggup tinggalkan anak anak akak tapi akak kena kuat untuk mereka bertiga" kata Farah.
"Tak pe kak, Deena ada dengan akak nanti. Deena akan jaga akak dengan Abid sebaik yang boleh" kata Deena dengan ceria. Farah hanya tersenyum melihat Deena yang ceria itu. Mereka lantas meluangkan masa mereka di taman mini itu.
***
"Mama~"
Jeritan si kembar kedengaran satu mansion itu sebaik saja mereka semua pulang dari membeli barang dapur. Suasana sunyi membuatkan semua orang risau dengan Farah. Nick lantas menuju ke bilik tidurnya untuk mencari Farah tapi Farah tiada di situ.
"Oh, Nick? Dah balik ke semua?" tanya Farah yang lantas menyalam Nick. Dia dengan Deena terserempak dengan Nick sebaik saja keluar dari taman mini.
"Haih, dekat sini rupanya. Ni dah ok ke belum ni?" tanya Nick yang risau.
"Ok dah." kata Farah.
"Hah Deena, nanti makan lunch sekali dengan kitaorang. Aku turun dulu eh, jangan nak berjalan kalau diri tu tak ok lagi" pesan Nick yang lantas turun dari situ.
"Nampak kan kenapa akak tak sanggup bagitahu dekat Nick. Tak jumpa sekejap pun dia dah risau ni kan lagi pergi 3 bulan" kata Farah dengan perlahan
"Haah, abang Nick tu terlampau jaga akak sampai tak sanggup nak pisah lama lama" usik Deena.
TO BE CONTINUE~~~
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...