.27.

1.4K 72 0
                                    

"Gaiss, apa kata kita pergi bercuti esok memandangkan minggu ni cuti sekolah" ajak Qalif sebaik saja mereka tiba di BR villa. Blue Roses lantas memandang Farah untuk persetujuan.

"Kenapa pandang aku?" tanya Farah yang tengah loading.

"Kau fikirkan apa tu?" tanya Nureen yang dapat agak perkara yang Farah fikirkan

"Tak, aku just penat je" tipu Farah

"Ni, kitaorang ajak pergi bercuti minggu ni sempena cuti sekolah. Kau nak join ke tak?" tanya Aidil dengan lembut

"Kalau aku cakap aku tak nak join yang lain pun tak kan pergi. So, aku pergi sebab korang je" kata Farah pada Blue Roses

"Nice. Esok bersiap dengan baju sekali. Kita pergi selama 3 hari 2 malam tepi pantai" kata Mieza

"Ok. Jangan bawak motor pulak esok. Kalau korang bawak, kitaorang naik kereta kitaorang yang tersadai macam besi buruk tu" ugut Ieqa

"Ok. Bye girls" kata Nick sebelum Dark Knight pergi dari situ. Blue Roses lantas masuk ke bilik masing masing tuk hilangkan penat mereka sebelum mereka kemas barang untuk esok.

Keesokannya

Pin......Pin.......Pin.......

"Ish, bising la pepagi ni. Aku nak tidur pun takleh." kata Ieqa yang masih tidur atas katil.

Bunyi hon masih lagi berbunyi. Nasib dia la dapat bilik menghadap halaman rumah. Ieqa lantas bangun dari katil empuknya dan menuju ke balkoni biliknya

"Giler ke memekak pepagi ni?" marah Ieqa pada orang bawah. Dia memandang Dark Knight yang berkumpul di luar kereta Nick yang menghadapnya.

"Oh shit" carut Ieqa lepas sedar apa yang dia buat lantas masuk semula ke biliknya. Dia dahla pakai tank top dengan seluar pendek atas lutut tuk tidur dengan rambut serabai lagi.

"Gaiss, Dark Knight dah sampai" jerit Ieqa sampai Dark Knight dekat luar boleh dengar.

"Bini sapa la tu" kata Qalif yang sudah gelak kecil. Mieza lantas mengetuk kepala Qalif tanda malu.

"Apahal kau menjerit pepagi buta ni?" tanya Ayuni yang baru keluar dari biliknya. Nampak sangat yang semua anak dara dalam rumah tu masih tidur lagi.

"Dark Knight dah sampai. Pergi mandi cepat" kata Athirah yang keluar biliknya bersama bagasinya.

"Wee, aku lupa nak pack barang" kata Ieqa

"Aku pun" kata Ayuni jugak

"Pergi mandi then pack barang. Jangan panic sangat kang ada yang tertinggal" kata Nureen yang baru keluar.

"Mana Farah? Takkan tak bangun lagi?" tanya Athirah sebaik saja Ayuni dan Ieqa masuk ke bilik mereka semula

"Jap, aku bau makanan" kata Nureen

Mereka berdua lantas turun menuju ke dapur. Kelihatan Dark Knight dan Farah sedang menjamu selera di meja makan.

"Dah siap dah?" tanya Mieza

"Haah. Tinggal minah berdua tu je." kata Athirah sebaik saja dia dan Nureen letakkan bagasi mereka sebelah bagasi Farah.

"Diorang penat la tu sampai terlajak bangun" kata Farah yang makan nasi goreng.

Nureen dan Athirah mengambil tempat mereka. Mereka lantas bersarapan sementara tunggu Ayuni dan Ieqa bersiap

"Farah, kau ok ke? Yela, harini bukan turn kau masak and kau mesti lagi penat dari minah 2 ekor tu" kata Athirah yang melihat Farah.

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now