"Mama" panggil Syalia apabila melihat mamanya yang kelihatan cemas itu.
"Kakak kamu mana? Macam mana benda ni boleh berlaku?" tanya mama Lily dengan cemas
"Kakak Roses semua dekat bilik sana. Jangan risau, mereka semua ok" kata Aiman yang cuba menenangkan mama Lily
Mama Lily terpaksa datang lambat sikit kerana dia ada mesyuarat tergempar pengetua. Mama Lily segera masuk ke bilik yang ditunjuk Aiman. Kelihatan Afiq dan Alif di dalam bilik itu menjaga Farah.
Mama Lily lantas menuju ke arah Ieqa yang tidak sedarkan diri lagi. Mama Lily mengusap kepala Ieqa dengan lembut. Dia cuba menahan air matanya dari tumpah, dia kena kuat untuk Ieqa.
"Dekat mana ni?" kata Ieqa yang cuba membuka matanya namun silau.
"Welcome to the hell. We will treat you as best as posibble according to your sin." kata Ayuni dari katil sebelah.
Mama Lily dan si kembar cuba menahan gelak. Ieqa membuat muka menyampah dia pada Ayuni.
"Patutla sini neraka sebab ada kau" perli Ieqa.
"Sakai punya sepupu. Ginila sepupu lupakan sepupunya. Dia punya perangai macam setan sebab tu boleh ada dekat neraka" kata Ayuni pula
"Sudahla kamu berdua ni. Asyik bergaduh je memanjang. Cuba kalau tak bergaduh mesti ada benda buruk yang berlaku nanti" kata Athirah yang sudah sedar dari pengsan. Begitu juga Nureen.
"Wow, ahli neraka sudah bertambah" usik Ieqa.
"Kan. Selamat datang ke neraka jahanam" kata Ayuni
"IDGAF" kata Nureen pada Ayuni dan Ieqa.
"Bila Farah nak sedar ni?" tanya Nureen yang memandang ke arah Farah.
"Betul tu. Eh, Fiq. Tolong tengokkan anak mata Farah tu. Red or blue?" suruh Ayuni
Afiq hanya mengikut saja kata Ayuni. Dia memeriksa anak mata Farah yang sudah bertukar menjadi merah.
"It's red" kata Afiq dengan gembira.
"Thanks god. Tak lama lagi dia sedar la tu" kata Nureen
Mereka mampu menghela nafas lega kerana Farah sudah kembali dari keadaan splitnya.
A week later,
"Rasain ni loh" kata Ayuni yang menuangkan air longkang pada 2 pelajar yang membuli di blok lama sekolah.
Ieqa pula menambahkan perasa dengan membuang tanah ke pelajar itu.
"Itu akibatnya kalau korang buli orang. Pergi dari sini sebelum aku tambah lagi dekat korang." gertak Ayuni pada pelajar itu. Terkial kial pelajar tu berlari dari Ayuni dan Ieqa.
Ayuni dan Ieqa segera menuju ke bilik pengawas memandangkan mama Lily menyuruh mereka untuk berada di bilik pengawas selepas rehat.
"Sorry ma. Tadi ada budak kena buli so kitaorang tumpang join sekali" kata Ayuni dengan selamba.
"So macam mana dengan budak kena buli tu? Mati ke hidup?" tanya Athirah yang cuba menahan ketawanya.
"Boleh dikatakan nazak sikit la tapi liat jugak nyawa diorang" kata Ieqa yang mengambil tempat di sebelah Farah.
"Dahla. Sekarang ni, kenapa mama suruh semua pengawas berkumpul dekat sini? Ada hal yang penting ke?" tanya Nureen.
"Oh lupa pula. Harini, saya akan bubarkan ahli AJK tertinggi pengawas. Saya akan berikan semua jawatan penolong AJK tertinggi kepada Roses." kata mama Lily.
Mereka semua tercengang mendengar perkara itu manakala Blue Roses sudah tersenyum sinis walaupun mereka terkejut jugak mendengar benda tu.
"Kenapa perlu bubarkan? Even nak bubarkan pun bagi la dekat orang lain. Bukannya dekat minah gila ni" marah Fatihah yang menunjuk tepat pada Farah.
"Actually, kau tergugat ke kalau kitorang jadi penolong AJK tertinggi? Maaflah, aku tak ingin dan takkan sesekali terima benda ni dalam hidup aku" kata Farah yang menepis kasar tangan Fatiha.
"Farah kena terima jugak jawatan ni sebab sekolah ni milik Farah juga" kata mama Lily yang cuba bermain kata agar Farah setuju memegang jawatan itu.
"Oh, aku lupa pulak pasal perkara tu. Untuk pengetahuan korang semua, sekolah ni atas nama aku so kalau kau nak cakap aku buat sekolah ni macam bapak aku punya korang salah. Sekolah ni aku punya. So saya akan terima jawatan tu walaupun penolong saja" kata Farah yang kembali duduk di tempatnya.
"Kalau macam tu, The Divas akan dilucutkan jawatan mereka dari penolong AJK tertinggi kepada pengawas biasa saja" kata mama Lily sebelum dia keluar dari bilik pengawas itu.
"Itu baru sikit sayang. First, aku dah lucutkan jawatan yang kau banggakan sangat." kata Farah yang bangga sambil meletakkan kaki di atas meja
"Second, aku akan buang kau dari jawatan pengawas biasa." kata Ayuni dengan mengflipkan rambutnya
"Third, kitaorang akan buli korang macam mana korang buli kitorang dulu" kata Ieqa dengan nada sinis
"Fourth, kitaorang akan buat korang kena gantung sekolah" kata Nureen yang sudah mengenggam tangannya.
"Last but not least, kitaorang akan buat korang berambus dari sekolah ni" kata Athirah yang sudah memandang tajam The Divas.
Pengawas biasa sudah disuruh balik ke kelas masing masing. Hanya ada Dark Knight, The Divas dan Blue Roses di situ.
"And satu lagi aku nak tambah, say good bye to your boyfriend" kata Farah yang memandang tajam The Divas terutama sekali Fatiha.
The Diva lantas beredar dari situ sambil menahan amarah. Blue Roses sudah tersenyum nipis memandang kejayaan mereka tak lama lagi.
"So kita nak buat apa sekarang ni?" tanya Nureen yang sudah tidak tahu hala tuju mereka.
"Sekarang ni, kitaorang akan pilih penolong kitaorang" kata Aryan yang tersenyum bangga
"Ceh, takyah bangga sangatla. Aku tak ingin nak hadap muka kau 24/7 jam" kata Ayuni yang menyampah.
"Kalau macam tu, aku ambik kau jadi penolong aku" kata Aryan yang sudah tersengih.
Ayuni yang sibuk makan kitkat yang dari mana dia rembat tersedak mendengar perkara tu. Ieqa lantas memberikan Ayuni air manakala Farah sudah menepuk kuat belakang Ayuni.
"Woii, kalau aku mati tadi macam mana" marah Ayuni pada Farah dan Aryan apabila dia sudah ok sikit.
"Tapi kau tak mati pun kan. Bersyukurlah yang kau hidup lagi" kata Ieqa yang sudah tergelak.
"Aku tak nak jadi assistant kau. Pergi cari yang lain" kata Ayuni pada Aryan.
"Yang lain dah kena book. So nak tak nak kau PA aku" kata Aryan
"Bila masa pulak kita kena book ni?" tanya Nureen yang sudah blur
Farah lantas menunjal kepala Nureen. Yang lain sudah mengeleng kepala apabila Nureen sudah sampai mood blur dia memang dia akan loading macam tak cukup data.
"Lain kali topup data kau biar laju sikit." kata Farah yang sudah memakai earphonenya.
"Kau jadi PA aku" kata Mieza pada Ieqa yang sibuk makan mamee. Nasib dia tidak tersedak macam Ayuni
"Heaven no. Sapa kau nak arahkan aku" marah Ieqa
"Tah. Korang sapa sampai nak jadikan kitaorang ni PA kau? Ingat sikit eh, kitaorang ni penolong saja bukan Personal Assistant korang yang kena ikut korang 24 jam" kata Ayuni yang sudah bengang
"Sekarang ni korang semua penolong AJK tertinggi and kitaorang AJK tertinggi. Kitaorang ada bahagian kitaorang yang kena handle so korang pun sama akan handle setiap bahagian." kata Aidil yang mendiamkan diri dari tadi.
"Dahla tu Ayuni, Ieqa. Cuba matang sikit" kata Athirah yang melihat perangai tak matang 2 beruk tu.
"Mama dah tetapkan penolong setiap bahagian" kata mama Lily yang masuk ke bilik itu semula
TO BE CONTINUE~~
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...