Sementara itu,
Dua gadis memerhati upacara peringatan kematian seseorang dari jauh. Jelas dari jauh, gadis itu membawa sekuntum bunga ros merah dan oren.
"Kesian kan. Muda muda dah mati awal" kata salah seorang gadis itu.
"Tapi bukan diri dia ke yang nak perkara tu jadi?" kata gadis lain. Mereka berdua tergelak dengan perkara itu.
Flashback
Bang...
Belum sempat Amelia menembak Aryan, Ayuni sudah menembak Amelia di tangannya. Amelia meraung dan melepaskan pistol di tangannya.
"Shit"
"Apa shit shit? Kau sendiri yang mintak benda ni" kata Ayuni yang mendekati Amelia. Pistol Farah yang dipegang tadi disepak ke arah Farah.
Farah memandang pistol yang disepak tadi dan menghentak pistol itu sehingga pecah dengan heelnya.
"Kau perlu berhenti apa yang kau nak buat sekarang atau benda akan jadi lebih teruk dari yang kau dapat fikirkan" kata Ayuni yang menghunuskan pistol di kepala Amelia.
Amelia terduduk melihat Ayuni di hadapannya. Dia tidak mampu buat apa apa lagi. Segala plannya sudah hancur di depan matanya.
"Ada apa apa yang kau nak cakap?" tanya Farah yang tersenyum seram pada Amelia. "T-tak-de" kata Amelia tergagap.
"Kenapa kau gagap ni? Tadi bukan main lagi nak bunuh kitaorang semua." kata Farah yang melihat Amelia memandang ke bawah.
Farah lantas memegang kuat muka Amelia dan membuatkan Amelia memandangnya.
"Aku benci kalau orang tak tengok aku bila aku cakap" kata Farah dengan keras.
Amelia memandang Farah dan Ayuni ketakutan. Dia tak tahu apa yang akan jadi dalam hidupnya.
"Farah, apa kata kita simpan dia dulu? Kita kan takde mainan nak main" kata Ayuni yang memegang bahu Farah.
"Sure" kata Farah. Dia melepaskan pegangannya dan bangun. Amelia berasa lega yang dirinya tidak mati lagi.
Tanpa sedar, Farah merampas pistol dari Ayuni dan menembak kedua dua belah kaki Amelia. Menjerit Amelia akibat sakit ditembak.
"Tu baru sikit dari aku. Kalau apa apa berlaku dekat Ieqa dan anak dia, tunggu apa yang aku akan buat dekat kau. mungkin aku akan keluarkan organ kau mentah mentah dari badan kau yang jijik ni secara hidup hidup" kata Farah yang mengelus perlahan pipi Amelia dengan pistol.
Flashback end
Farah dan Ayuni lantas pergi ke kubur Amelia sebaik saja semua saudara Amelia balik dari situ. Rose merah dan oren itu diletakkan di atas kubur Amelia.
"Tahniah, sekarang kau dah dapat apa yang kau nak selama ni. Hadapi seksaan kubur yang sepadan dengan apa yang kau buat selama ni" kata Farah dengan senyuman manisnya.
Ayuni yang perasan mereka diperhatikan lantas menanggalkan cermin mata hitamnya dan melihat sekeliling.
Farah yang perasan perbuatan Ayuni membiarkan saja Ayuni begitu. Dirinya sudah lama perasan perkara itu.
"Jom kita pergi dari sini. Tapi aku nak pergi tandas dulu" kata Farah. Mereka berdua pergi dari kawasan perkuburan itu dan masuk ke bangunan penyimpanan abu kecil yang berdekatan.
Mereka berdua masuk ke tandas. Farah pergi membuang hajat manakala Ayuni membasuh tangan.
Sementara menunggu Farah selesai, dia memandang ke arah cermin yang ada dan mengeluarkan lipstick dan dioleskan di bibirnya.
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...