-83-

556 49 2
                                    

"Abid, Fa- Farah kena culik"

Abid yang terkejut dengan Akmal yang tiba tiba masuk ke pejabatnya dengan erti kata lain merempuh masuk ke pejabatnya.

"Kenapa Farah tak informkan aku yang dia balik harini...... Haish budak bertuah ni sorang." kata Abid yang sudah redha dengan perkara itu.

Dia bukan tidak tahu yang Farah suka buat perkara secara rawak sampai takde sapa tahu langkah dia yang seterusnya.

"Jom, kita kena jumpa Blue Roses dengan segera" kata Abid yang mengambil telefonnya.

"Kenapa nak pergi jumpa Blue Roses pulak?" tanya Akmal yang pelik

"Aku ada plan aku sendiri" kata Abid. Akmal hanya mengikut dia dari belakang saja tanpa mengetahui apa yang Abid tengah plan buat masa ni.

Sebaik saja mereka tiba di Mansion Blue Roses, Ieqa menyapa mereka berdua.

"Ok, sekarang ni Farah kena culik dengan orang yang sama culik anak dan laki korang" kata Abid dengan terus.

Tiada hint yang diselitkan kerana masa sudah tidak cukup buat mereka.

"Macam mana diorang boleh culik Farah pulak? Bukan Farah sememangnye expect ke dalam bidang macam ni takkan dia kena culik pulak" kata Ayuni yang tidak percaya dengan khabar itu.

"Farah sengaja buatkan dirinya kena culik." kata Abid

"Haish, habis tu apa yang korang nak buat kalini?" tanya Nureen

"Bukan kitaorang je tapi ktia semua" kata Abid

"What? Kau nak kita orang join korang punya plan ke macam mana ni" kata Ieqa yang terkejut.

"Aku nak korang terlibat dalam perkara ni." kata Abid

"Tapi kenapa kita orang? Kita orang ni takde asas basic lawan pun" kata Athirah.

"Itu sebabnye aku nak korang terlibat sama sebab korang bukan dalam full pertahanan dan penyerang kita orang nanti" kata Abid

Blue Roses memandang satu sama lain sebelum mereka membuat kata putus untuk perkara itu.

"Baik, tapi apa yang kita kena buat sekarang ni?" tanya Athirah.

"Kalau macam tu, kita gerak ke markas sekarang jugak. Dah tak banyak masa yang ada untuk kita" kata Abid.

Blue Roses lantas bersiap dan memakai baju mereka yang simple but still elegant sebelum mengikut Abid dan Akmal menuju ke markas.

***

"Hai Abid, Akmal..... Kenapa ada Blue Roses dekat sini?" tanya Mark yang pelik dengan kehadiran Blue Roses di situ.

Dia dapat merasakan ini perkara yang penting sampai Blue Roses sendiri jejakkan kaki mereka dalam dunia mafia buat comeback.

"Nanti aku terangkan. Sekarang ni kita kena cari kedudukan Farah, Dark Knight and anak buah kita sekarang. Kita dah takde masa lagi sekarang ni sebab mereka dah dapat Farah" kata Abid

"Ok, Nureen dengan Ieqa akan pergi ke bahagian pertahanan dan senjata. Nanti ada Faris, Faiz dan KK dekat situ. Athirah dan Ayuni akan ikut aku pergi ke bahagian penyelidikan. Mark, tolong hantar Nureen dengan Ieqa." pinta Abid sebelum dia menuju ke bahagiannya diikuti, Akmal, Ayuni dan Athirah di belakang.

Nureen dan Ieqa pov

"So sejak bila kau terlibat dengan mereka ni Mark? Aku tak pernah tahu pun" kata Nureen yang pelik dengan kehadiran Mark di situ.

Mark hanya tersenyum saja tidak menjawab persoalan Nureen. Mereka tiba di bahagian pertahanan dan senjata. Mereka melihat beberapa pelatih yang berlatih menggunakan senjata dan beberapa orang lagi berlawan satu sama lain di gelanggang yang disediakan di situ. Mereka bertiga lantas menuju ke bilik ketua dimana Faris, KK dan Faiz berada.

Mark mengetuk pintu bilik itu sebelum masuk ke dalam.

"Kita ada tetamu istimewa" kata Mark sebelum sesiapa tanya kehadirannya di situ. Faiz, KK dan Faris terkejut melihat kehadiran Nureen dan Ieqa di situ.

"Kita tak banyak masa lagi yang tinggal. Faris, tolong ajarkan Nureen step pertahanan diri dan cara tuk defense diri dia sendiri and korang berdua, Faiz and KK, tolong ajar Ieqa teknik menembak. Aku kena pergi ke Abid" kata Mark sebelum meninggalkan mereka berlima.

"Ok, kak Reen ikut Faris" kata Faris yang menuju ke bahagian pertahanan.

Nureen mengikut Faris dan terkedu melihat situasi di situ. Semua pelatih di situ menunduk hormat ke Faris sebaik saja mereka berdua masuk ke situ.

"Kenapa diroang tunduk dekat kita?" tanya Nureen yang keliru

"Diorang hormat dekat kau dengan aku. Walaupun Blue Roses tak terlibat dalam dunia mafia ni tapi diorang still kena hormat sebab diorang tahu yang diorang kena hormat senior diaorang. Ok kita dah sampai" kata Faris yang menolak pintu dan masuk ke ruangan persendiriannya itu.

Nureen melihat beberapa patung yang sudah hampir rosak di situ dan beberapa lagi alat dan patung yang tersedia di situ. Faris memberi Nureen kain pembalut untuk membalut tangan Nureen sebelum mereka memulakan sesi panaskan badan.

Faris memberikan basic pertahanan kepada Nureen kerana dia tahu yang Nureen dapat ingat semula ingatan dia tentang perkara itu memandangkan dia dahulunya seorang defenser di Blue Roses.

Manakala Ieqa mengikut Faiz dan KK menuju ke bahagian senjata. Dia dapat melihat pelbagai jenis senjata yang dia pernah lihat di movie dan drama and sesetengah yang dia tak pernah nampak sebelumnya.

"Ok, Ieqa. Sekarang ni aku akan ajar kau cara pemasangan pistol dan basic untuk mengisi peluru ke semua senjata yang ada and Faiz akan ajar kau untuk shoot pakai pistol dan basic pertahanan serta beberapa hack tentang skill pistol ni" terang KK.

Ieqa hanya setuju saja memandangkan dia masih tidak mahir lagi pasal perkara itu. KK dan Faiz lantas membuat kerja mereka masing masing untuk menerangkan Ieqa apa yang patut dan yang tak patut dia lakukan.

Mark pov

Mark lantas masuk ke bahagian penyelidikan dan menemui Abid, Athirah dan Ayuni yang berada di situ.

"So Akmal akan ajar Athirah cara untuk menghack. Ayuni akan ada dengan aku dan Mark" kata Abid.

Athirah dan Akmal lantas menuju ke bahagian digital dimana pelatih dan pekerja yang ditugaskan untuk hack dan mencari tahu sesuatu perkara ditempatkan di situ.

"So apa yang berlaku sekarang ni? Macam mana Farah boleh kena culik ni?" tanya Mark sebaik saja mereka bertiga masuk ke bilik ketua dimana bilik itu ada meja kerja Farah.

Hantu membuka laptop kerja Farah dan memprint beberapa dokumen yang Farah sudah send ke dalam laptopnya itu untuk kemudahan mereka.

"Sama ada Farah cuai or Farah memang mahu dirinya kena culik. Kau tahu sendiri yang Farah takkan buat kerja gila ni ramai ramai, cukup dia je yang tersiksa" kata Abid yang mengambil hasil printnya.

"So apa yang kita nak buat sekarang ni?" tanya Ayuni yang tidak tahu apa apa. Abid meletakkan bahan print tadi di papan putih yang ada di situ.

"Kita kena cari dimana mereka semua berada" kata Abid











TO BE CONTINUE ~~~

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now