Tersergam pemandangan laut yang terbentang indah sebaik saja melihat membuka pintu bilik itu. Bagaikan sama seperti yang diberitahu, hotel itu cukup cantik and indah untuk mereka yang inginkan kebebasan dan menikmati masa lapang mereka.
"Cantik kan?" tanya Nick yang seakan dapat membaca fikiran Farah.
"Cantik, tapi perlu ke bazir duit sampai macam ni sekali?" tanya Farah.
"Tak, as long as my favourite wife happy" kata Nick yang memeluk Farah dari belakang. Farah yang berada di koridor bilik itu hanya membiarkan Nick memeluknya dan memegang pinggangnya.
"Kenapa sampai nak spend masa dekat sini? Dekat rumah kan boleh" kata Farah yang mahukan perjelasan.
"Aku takut, aku takut yang kau akan tinggalkan aku lagi sekali" kata Nick dengan lembut sekali.
"Tak, aku takkan tinggalkan kau dengan anak anak kita. Tapi kau kena kuat untuk aku andai satu masa nanti aku takde dekat sisi kau lagi" kata Farah yang melepaskan pelukan Nick.
"Pergi mandi dulu, aku ada hal nak uruskan dekat bawah. Baju dah ada dekat dalam almari, ok" kata Nick yang mencubit pipi Farah. Farah hanya membiarkan saja memandangkan itu kebiasaan Nick bila mereka berdua saja.
Nick lantas keluar dari bilik itu dan Farah lantas membersihkan dirinya. Tak lama kemudian, dia keluar dari bilik mandi dengan memakai bathrobe menuju ke almari yang dikatakan oleh Nick. Dress itu lantas dicapai dan diragakan sekejap di depan cermin besar yang ada di situ.
"Tak sangka dia tahu citarasa aku" kata Farah yang membelek dress tersebut sebelum diletakkan di atas katil. Dia lantas mengeringkan rambutnya dan mengeringkan badannya sebelum menyarungkan dress itu.
Sebaik saja rambutnya kering, dia lantas mengikat rambutnya sesuka hatinya saja. Barang makeup dicapai dan ditepekkan di mukanya dengan nipis dan perfume disemburkan di bahagian pergelangan tangan dan lehernya. Tidak lupa jugak losyen disapukan di tangannya dan bahagian lehernya serta sekitar bahu jugak.
"Lambatnya Nick balik ni, dah pukul berapa dah" kata Farah yang mula perasan kehilangan Nick itu.
Dia lantas menyimpan barang makeup nya di dalam beg tangannya. Telefon dicapai untuk mendail nombor Nick namun terhenti sebaik saja terdengar ketukan pintu.
"Hai, cari siapa?" tanya Farah yang melihat pekerja hotel yang berada di depan biliknya.
"Encik Nick suruh saya iring puan ke satu tempat yang disediakan" kata pekerja itu.
"Ok, tunggu kejapnye" kata Farah yang lantas menutup pintu bilik itu. Dia lantas mengambil telepon dan barang berharga serta kad bilik itu sebelum keluar dari bilik itu. Dia hanya mengikut saja pekerja itu menuju ke tempat yang dia sendiri tidak tahu.
"Beruntung puan dapat suami macam Tuan Nick. Sampai sini je saya boleh iring puan, puan boleh terus jalan ke arah itu" kata pekerja itu yang menunjuk ke arah lorong yang dihiasi dengan tumbuhan yang menjalar.
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...