Tok tok tok.
Tiada balasan kedengaran. Amelia memeriksa sekali lagi alamat rumah yang ditujunya. Dia mengetuk sekali lagi dengan kuat.
'Krek'
Pintu kayu terbuka sendiri menyeramkan lagi suasana di situ. Amelia memegang erat telefonnya dan memandang ke dalam rumah lama itu. Satu suara menyentaknya dari lamunan.
"Apa tujuan kamu datang ke sini, wahai anak muda" kata seseorang di hadapannya. Amelia terkejut melihat seorang pakcik tua berdiri di hadapannya secara tiba tiba tanpa dia sedar.
"Saya datang bawak niat" kata Amelia dengan nekad. Dia sudah nekad untuk dapatkan balik Aryan walaupun terpaksa guna cara kotor. Dia sudah tidak kira lagi apa yang dia akan lalui nanti.
"Jemput masuk" kata pakcik tua itu. Dengan berhati hati, Amelia masuk ke dalam rumah kayu itu. dilihat sekelilingnya yang kosong dan satu tempat pemujaan.
Pakcik tua itu menutup pintu dan menguncinya. Dia mengiringi Amelia ke tempat pemujaan itu. Amelia duduk di hadapan patung patung jerami yang diikat dengan benang merah dan kuning.
"Apa tujuan kamu" kata pakcik tua itu dengan tegas sebaik saja dia duduk di tempatnya. "Saya nak pasang susuk" kata Amelia yang sudah nekad itu.
"Apa tujuan kamu untuk pakai susuk sedangkan kamu dah cantik?" tanya pakcik tua itu.
"Saya nak lelaki yang saya suka pandang saya seorang je. Dia suka perempuan yang cantik tapi dia sekarang dengan perempuan yang hodoh" kata Amelia yang mengenggam tangannya.
Terangguk angguk pakcik tua itu mendengar luahan Amelia. Dia memandang tubuh Amelia yang agak berbentuk itu memandangkan Amelia memakai baju yang agak ketat.
"Boleh, tapi kamu tahu apa yang akan jadi kalau kamu pakai susuk ni" pesan pakcik tua itu. Amelia mengangguk faham memandangkan dia sudah tidak sabar untuk menjadi cantik.
Dia sudah sediakan duit yang banyak untuk diberikan kepada pakcik tua itu.
"Kamu boleh tukar pakaian kamu dan tutup badan kamu dengan kain kuning ini" kata pakcik tua itu dan memberikan Amelia sehelai kain kuning.
Amelia mengambil kain kuning itu dan masuk ke salah satu bilik itu di situ. Pakcik tua itu pula masuk ke salah satu bilik lagi untuk menyediakan bahan apa yang patut untuk memasukkan susuk dalam badan Amelia.
Sebaik saja Amelia menyalinkan pakaiannya, dia masuk ke bilik di mana pakcik tua itu berada. Kain kuning yang menutupi badannya dipegang erat memandangkan dia tidak pakai pakaian dalam.
Pakcik tua itu membaringkan Amelia di lantai yang beralaskan kain batik dan satu bantal kecil. Amelia cuba menenangkan dirinya sendiri kerana dia mula berasa aneh.
Pakcik itu mula membaca beberapa perkataan dan dihembuskan perlahan di muka Amelia. Beberapa minit, Amelia seakan menjadi patung. Pakcik tua itu tersenyum jahat melihat Amelia yang berjaya dipukaunya.
Dia perlahan membuka kain kuning yang menutupi badan Amelia dan membuat perkara yang keji itu. Selesai saja dia puas membuat perbuatan keji itu, dia masuk ke bilik di mana pakaian Amelia berada.
Diambil pakaian itu dan dicium cium. Dia mengambil pakaian dalam Amelia dan menyimpannya untuk keperluan nafsunya akan datang. Diperiksa beg tangan Amelia dan diambil beberapa harga yang berharga di dalam beg itu dan sejumlah duit.
Dia kembali semula ke Amelia yang masih tidak sedarkan diri itu akibat dipukaunya. Sekali lagi dia membuat perbuatan keji itu sehingga puas sebelum dia masukkan susuk seperti yang diminta oleh Amelia.
Setelah beberapa jam, dia mula pulihkan Amelia dan berlagak biasa saja. Amelia tersedar dan merasakan sakit di seluruh badannya. Dia dapat rasakan badannya yang agak melekit di bahagian bahagian sulitnya.
"Pakcik dah masukkan susuk seperti yang kamu nakkan. Kamu boleh bersihkan diri kamu sebelum pulang" kata pakcik itu dan menunjukkan Amelia bilik airnya.
Amelia hanya mengangguk saja kerana dia masih mamai. Tubuh badannya terasa sakit terutamanya private part tetapi dia tidak menghiraukan perkara itu kerana mungkin sakit sebabkan susuk itu.
Dengan segera, dia masuk ke bilik air pakcik itu sambil menutup badannya. Terhenjut henjut Amelia berjalan akibat sakit badannya.
Pakcik tua itu tersenyum sinis melihat Amelia yang berjalan terhenjut henjut. Amelia tidak menyedari yang bilik air itu terselit kamera kecil di situ dan merakam dirinya.
Sebaik saja urusan dia di situ, dia segera pulang ke rumahnya. Dia mengambil cuti beberapa hari kerana badannya yang sakit dan dia tidak larat ke sekolah.
Dia mengikut segala pantang larang ketika memakai susuk. Dia dapat rasakan susuk yang dipakainya memberi kesan pada dirinya sekarang.
Sapphire High School
Dengan bangga, Amelia melangkah masuk ke sekolah dengan auranya yang baru. Semua pelajar lelaki di situ memandangnya dan dia juga dapat mendengar bisikan pelajar perempuan yang memuji kecantikannya.
'Nampaknya keputusan aku kalini memang betul' bisik hati Amelia. Dia segera mendapatkan kawannya yang sedang menunggunya di hadapan bilik khas.
"Amboi, cantiknya kau harini" puji salah seorang kawannya.
Amelia berasa bangga dengan kecantikannya kini. Dia yakin yang Aryan akan jatuh cinta dengan dirinya yang sekarang.
Dia dan rakannya melakukan kerja pengawas mereka masing masing. Sementara itu, Dark Knight datang bersama Blue Roses dengan menaiki motorsikal Dark Knight.
Amelia melihat Aryan yang membetulkan rambut Ayuni atau lebih tepat sekali mengusik Ayuni yang membetulkan rambutnya yang serabai akibat helmet yang dipakainya.
"Kenapa setiap kali aku buat plan je kau mengacau hah? Kau boleh tak pergi jauh dari Aryan aku" kata Amelia perlahan sambil menahan geram.
Dia melihat kemesraan Dark Knight pada Blue Roses dari jauh. Alangkah indah kalau dirinya di samping Aryan berbanding Ayuni. Dia segera menyambung tugasnya yang terhenti.
Sedang dia sibuk berkawal, dia tersempak dengan Dark Knight yang berkawal di tempat sama.
"Hai semua" sapa Amelia dengan mesra sekali. Dark Knight tersenyum melihat Amelia yang menghampiri mereka berlima.
"Korang beronda dekat sini ke harini?" tanya Amelia untuk kepastian.
"Haah, sebab semalam kami dapat laporan dari Blue Roses yang ada pelajar buat benda bukan bukan dekat sini" kata Aryan.
"Kalau macam tu, jom ronda sekali. Bosanla takde kawan nak ajak ronda" kata Amelia sambil bermain dengan rambutnya.
"Kalau macam tu, aku temankan kau. jom kita pergi" kata Aryan yang meninggalkan Dark Knight dan pergi dari situ bersama Amelia. Amelia tersenyum sinis melihat plannya yang berjaya.
"Kau tak rasa ke yang Amelia tu ada something?" tanya Nick yang melihat Amelia tersenyum pada Aryan sambil beredar dari situ.
"Bukan kau sorang je, aku pun ada rasa yang Amelia tu ada something" kata Qalif jugak. Mieza dan Aidil juga mengangguk setuju. Entah kenapa mereka semua merasakan Amelia yang sekarang sudah tidak seperti dulu lagi.
TO BE CONTINUE~~~
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...