.10.

1.8K 80 3
                                    

"Apa yang berlaku sebenarnya?" tanya cikgu Adnan yang memandang satu per satu pelajar yang berada di bilik disiplin.

Farah yang memakai headphone menanggalkan headphonenya. Dia memang berani pakai benda tu depan guru disiplin yang ditakuti oleh semua pelajar sama ada dalam sekolah atau sekolah lain.

"Mereka bergaduh sampai bertumbuk dalam kelas" terang Nick pada cikgu Adnan.

"Kenapa Roses tumbuk mereka semua?" tanya cikgu Adnan pada Blue Roses. Farah sudah warning awal awal pada semua cikgu di sekolah untuk memangil mereka Roses bukannya Blue Roses.

"Saya buat apa yang betul" kata Farah dengan selambanya main game.

"And The Divas, ada benda kamu nak terangkan?" kata cikgu Adnan dengan tegas.

Geng The Divas dan Dark Knight terkejut dengan sergahan cikgu Adnan manakala Blue Roses sempat berbual sesama mereka.

"Mereka tetiba tumbuk muka kitaorang tanpa sebab" kata perempuan gedik tu.

"Betul ke apa yang mereka cakap tu, Dark Knight?" tanya cikgu Adnan pada Dark Knight.

"Memang taklah kitaorang nak tumbuk mereka tanpa sebab. Kalau cikgu tak percaya cikgu dengar sendiri rakaman ni" kata Ayuni yagn memainkan rakaman suara mereka bergaduh di kelas.

The Diva sudah takut giler melihat muka cikgu Adnan yang mahu mengamuk itu.

"Kamu berlima di denda tuk cuci semua tandas di sekolah ni selama seminggu. Saya akan pantau korang semua buat kerja" kata cikgu Adnan.

"Mana boleh macam tu! Mereka tak kena denda sekali ke sebab dah cederakan kitaorang" kata salah satu geng Diva.

"Bagi Blue Roses, cikgu akan denda kamu semua lain kali sebab ini baru first day korang" kata cikgu Adnan dengan lembut.

"Thanks cikgu. Macam ni la cikgu kesayangan kitaorang" kata Ieqa yang menghadiahkan cikgu Adnan flying kiss.

"Ini tak adil. Cikgu pilih kasih dengan diorang" kata geng gedik itu yang berani menunjal kepala Farah.

Farah yang memakai headphone tu lantas menanggalkan headphonenya sekali dengan teponnya sampai tercampak ke lantai dan pecah. Dia lantas mencekik perempuan yang berani menunjal kepalanya.

"Berani giler kau sentuh aku dengan tangan kotor kau. Kau tak rasa sakit lagi ke dekat kaki sampai kau nak rasa sakit lagi dari aku?" kata Farah yang pijak kaki perempuan tu dengan kuat.

"Sakit la bodoh" jerit perempuan itu yang sudah tak cukup nafas

"Sakit? Itu tak sesakit hati aku yang kau buat dulu. AKU AKAN PASTIKAN TENGKU FATIHA ALEXA AKAN TERIMA AKIBATNYA. KARMA IS REAL BITCH" kata Farah yang menguatkan genggamannya sehingga Fatiha pengsan akibat tidak cukup nafas.

"And korang jugak. Aku ada hadiah nak kasi dekat korang." kata Farah yang mula memukul The Divas.

"TENGKU NURUL HUDA" kata Farah yang menumbuk muka Huda berkali kali. Namun, ada sesorang menghalangnya dari terus menumbuk muka Hud.

Farah tersenyum sinis memandang perempuan yang berani menghalangnya.

"TENGKU NOR SHAHMIMI" kata Farah sebelum memutarkan tangan Mimi tu ke belakang badan. Mimi mula menjerit kesakitan. Farah mengeratkan gengamannya sehingga kuku Farah yang panjang itu menusuk ke tangan Mimi sehingga berdarah.

"TENGKU MAIRA DAMIA" kata Farah yang menolak badan Mimi yang lemah tu jauh darinya. Dia lantas menyepak Damia itu dengan sepakan 360 darjah. Habis berdarah telinga Damia yang terkena kaki Farah dan dahinya yang luka terhentak lantai.

"It's your turn now. Please make a move, TENGKU QIESYA AUDREY" kata Farah yang memberikan peluang pada Qie menyerangnya. Qie tanpa membuang masa menumbuk Farah di perut.

Dia memandang Farah yang hanya berdiri tanpa mengerang rasa sakit pada bahagian perutnya selepas ditumbuk oleh Qie.

"It's my turn now" kata Farah yang menyepak perut Qie. Qie sudah jatuh ke belakang menahan sakit di perutnya.

Farah datang ke arah Qie dengan senyuman yang menyeramkan. Dia lantas memijak kaki Qie dan mencengkam leher Qie. Sekali lagi, kuku Farah menusuk ke leher Qie dan berdarah. Farah melepaskan gengamannya selepas Qie sudah pengsan.

"Farah?" panggil Nureen selepas mereka semua menyaksikan Farah memukul The Divas dengan teruk sekali. Farah lantas memandang ke arah Blue Roses dengan senyuman sinis

"Farah is dead. I'm red rose" kata Farah yang ingin meniggalkan bilik itu namun ditahan oleh Nick.

Farah memandang Nick yang mengenggam tangannya. Dia cuba menepis tangan Nick namun tak dapat sebab dia terlalu lemah.

"Farah, please calm done" pujuk Nureen yang berada di situ.

Dark Knight kecuali Nick sudah mengangkut The Divas ke bilik rawatan untuk mendapatkan rawatan dan Athirah serta Ieqa pergi memanggil Exora.

Cikgu Adnan cuba tuk menelefon mama Lily bagi memberitahu keadaan mereka di situ.

"FARAH IS DEAD. DIA DAH LAMA MATI" tengking Farah yang cuba melepaskan tangannya dari gengaman Nick

"Nope. Dia tak mati lagi. Aku tahu dia masih hidup" kata Nureen yang cuba menenangkan Farah yang dalam keadaan spilt personaliti tu.

"Ni aku, Ayuni, Nana and orange rose." kata Ayuni yang cuba mendekatkan dirinya dengan Nick.

"Aku Nureen, Rin, and white rose" kata Nureen yang mengikut Ayuni

Farah hanya memandang Nureen dan Ayuni dengan pandangan kosong. Cikgu Adnan tidak masuk campur kerana sudah dimaklumkan tentang keadaan emosi Blue Roses yang tidak stabil. Farah memandang mereka yang ada dengan senyuman sinis.

Farah menarik tangannya sebaik saja Nick melonggarkan gengaman tangannya. Dia lantas keluar dari bilik disiplin namun ada yang memeluk Farah. Farah membalas pelukan itu dengan erat, dia merasakan badannya lemah.

"Kenapa kakak buat semua ni?" tanya Afiq yang sempat datang ke bilik disiplin sebelum Farah berjaya keluar dari situ.

"Please, kitaorang nak kakak kami yang dulu" kata Alif yang mengusap kepala Farah.

Farah lantas pengsan kerana terlampau lemah disebabkan splitnya. Alif lantas mengangkat Farah dengan gaya bridal style menuju ke bilik rawatan. Mereka yang berada di bilik disiplin itu lantas mengikut Alif.
















TO BE CONTINUE ~~

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now