SPECIAL CHAPTER

637 45 18
                                    

"Tengku Farah Ain, Tengku Ayuni Natasha, Tengku Syafiqah Irish."

Sapa lagi nak sanggup membuat Nureen dan Athirah menjerit pepagi buta kalau tak minah bertiga ni. Ada saja perkara yang mereka bertiga lakukan kalau kebosanan.

Mentang mentang dekat ruang tamu tu ada balkoni kecik, boleh pulak mereka bertiga lepak di situ sambil berperangai macam hantu.

"En ai won u tu nowbabi a a laf u laikke laf sum babi" nyanyi Ayuni dengan gembira.

"Ais be ma wi ken tarakihuwaf mama nikin but aki maki stop" sambung Ieqa lagi.

Farah hanya melayan saja mereka berdua. Tiba tiba telefonnya berdering menunjukkan panggilan masuk. Dia lantas pergi dari situ dan masuk ke biliknya untuk mengangkat telefon.

Ayuni dan Ieqa yang perasan Farah seakan lain mula mengesyaki sesuatu. Mereka hanya memerhatikan saja Farah yang pelik itu.

Sekarang, Blue Roses tengah berehat sebentar dari dunia mereka. Mereka berlima terpaksa menguruskan segala harta pusaka yang ditinggalkan oleh arwah Grandpa.

Farah POV

"Hello" sapa Farah dengan gembira. "Amboi, gembira nampak." kata si pemanggil.

"Of couse la gembira. Ni dah kenapa call aku pepagi buta ni?" tanya Farah yang berasa pelik.

"Jumpa aku dekat tempat biasa. Ada benda yang aku nak cakapkan dekat kau" kata si pemanggil sebelum menamatkan panggilan.

"Aikh, memacam la diorang ni. Bukan tak boleh settlekan masalah sendiri. Sengaja nak libatkan aku" kata Farah yang melemparkan telefonnya di atas katil sebelum dia masuk ke bilik mandi untuk bersiap.

Beberapa minit kemudian, dia sudah bersiap dan keluar dari biliknya.

"Aikh, melawa bagai ni nak pergi mana?" tanya Nureen yang perasan kelibat Farah.

"Keluar jap. Ada hal penting nak buat" kata Farah tanpa memandang Nureen dan lantas keluar dari mansion itu. Dia lantas menuju ke tempat biasa yang mereka selalu lepak bersama.

"Sini"

Farah memandang Mark, Syafiq dan Hazim yang sedang minum petang di situ. Dia lantas menuju ke meja mereka dan duduk di sebelah Hazim.

"Eee, dah besar dah budak sorang ni. Makin tembam je badan ni" kata Farah sambil memeluk Hazim dengan erat. Mark dan Syafiq hanya tersenyum saja melihat telatah Farah.

"Hah, yang korang berdua nak jumpa aku ni dah kenapa? Tahu kan aku banyak kerja nak buat dekat office grandpa tu, harta pusaka lagi, hal mafia ni semua. Baik cakap sekarang sebelum aku penggal kepala sekor sekor" kata Farah sambil mengugut Mark dan Syafiq.

Mark dan Syafiq tersandar ke kerusi ketakutan dengan Farah walaupun mereka tahu yang Farah hanya bergurau saja namun tak semua gurauan dari Farah boleh dianggap gurauan.

"Macam ni, tapi sebelum kitaorang cakap apa apa. Minum air ni dulu. Penat kitaorang order tadi" kata Mark yang menghulurkan air kegemaran Farah.

Farah lantas mimun air tersebut sambil memandang tepat ke arah Syafiq dan Mark. Mark menyiku perlahan Syafiq di sebelahnya dan membisikkan sesuatu.

"Kau yakin ke idea kau ni berkesan? Aku tengok macam ajal kita tak lama lagi je" kata Mark perlahan.

"Aku syak Farah ni dalam 'cuti' kot. Sebab tu moody je semacam" bisik Syafiq.

"Apa? Ingat korang bisik tu aku tak dengar ke hah" kata Farah yang marah.

"Ok, tapi bagitahu kitaorang, kenapa kau moody je ni?" tanya Mark yang ketakutan.

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now