.13.

1.8K 78 2
                                    

"Apa ni ma?" tanya Farah yang memandang mama Lily yang duduk di kerusi guru.

"Mama dah tetapkan penolong untuk setiap ahli Dark Knight. Tiada bantahan akan dilayan sebab perkara ni dah ditetapkan sendiri oleh grandpa kamu" kata mama Lily pada Blue Roses.

Farah tidak mengendahkan perkara itu sebab dia masih pakai earphonenya so dia tak dengar apa apa pun yang dikatakan oleh mama Lily. Ayuni dan Ieqa menahan geram saja manakala Athirah dan Nureen sudah redho dengan perkara itu sebab mereka tidak terkesan sama sekali

"Nureen akan jadi penolong Aidil manakala Athirah akan jadi penolong Qalif" kata mama Lily

Aidil dan Qalif menghulurkan tangan mereka dan Athirah dan Nureen menyambut huluran tersebut.

"Selamat bekerjasama" kata mereka dengan senyuman

"Ayuni akan jadi penolong Aryan and Ieqa jadi penolong Mieza." kata mama Lily dengan senyuman

"Wat ter park. This is hell" kata Ayuni dengan Ieqa serentak.

"Welcome to hell, my devil" kata Aryan yang tersenyum sinis. Mieza pulak sudah tersenyum sinis memandangkan mereka ingin mengenakan minah berdua tu.

"Apa ni ma-"

"So I guess Farah is my assistant?" pintas Nick yang tengah blur nak mati

"Yes. Dia penolong kamu aka penolong ketua pengawas" kata mama Lily dengan senyuman.

Nick lantas mengambil earphone Farah dan diletakkan di dalam poketnya. Farah memandang Nick dengan geram kerana berani mengambil barang kesayangannya.

"Mulai sekarang, kau assistant aku" kata Nick yang tersenyum menang.

"Apa ni ma? Mereka bertiga ni giler kuasa la" kata Ieqa yang sudah merajuk

"Tiada bantahan. Sebarang bantahan boleh dirujuk ke grandpa kamu ye sayang" kata mama Lily yang keluar dari bilik itu sebelum terkena tempias.

"Dengar tu. Takde guna kalau korang nak membantah" kata Mieza yang bangga sebab dia menang.

"Cuba korang jadi macam Nureen dengan Athirah. Langsung tak membantah apa yag mama kata" kata Aryan yang cuba menambah minyak pada api yang marak.

"Itu sebab kitaorang boleh control diri kitaorang. Ayuni dengan Ieqa tak boleh control diri diorang and Farah, dia misteri" kata Athirah

Mereka lantas memandang Farah yang bermain tepon sambil memakai earphone. Nick terkejut apabila Farah memakai earphone sedangkan dia sudah rampas earphone Farah tadi.

"Korang pandang aku pahal? Ada hutang ke dengan aku? Setakat aku tahu yang ada hutang dengan aku, Ayuni dengan Ieqa je tu pun tak settle lagi" kata Farah tanpa melihat mereka semua.

"Korang ni dahla. Kalau korang report dekat grandpa pun takde gunanya." kata Nureen

Aireen dan Athiqa lantas keluar dari bilik itu kerana tidak mahu masuk campur dalam pergaduhan 4 ekor beruk tak matang. Manakala Nia hanya memerhati diaorang saja dari jauh.

"Berapa banyak earphone kau ada sebenarnya?" kata Nick yang merampas earphone Farah

"Terlampau banyak sampai aku lupa mana yang rosak mana yang elok. Dahla, bagi balik earphone aku" kata Farah yang cuba mengambil earphonenya dari tangan Nick.

Nick lantas mengangkat tangannya tinggi agar Farah tidak sampai mengambilnya memandangkan Farah ni pendek dari Nick. Dasar budak ketot.

"Mulai dari sekarang, aku tak nak kau pakai earphone lagi. So earphone ni aku rampas" kata Nick yang masukkan earphone Farah dalam poket seluarnya.

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now