*63*

940 56 1
                                    

"Kalau macam tu kita teruskan plan kita macam yang dirancang. Pastikan tiada sapa tahu pasal perkra ni melainkan kita berempat. Hantu, terpulang pada kau untuk bagitahu Dina perkara sebenar or tidak. Aku taknak kau tinggalkan Dina tapi aku snediri tahu yang Dina takkan kuat selama kita treatment. Semua bergantung pada kau" kata Farah.

"Kalau macam tu kitaorang pergi dulu eh Farah, aku ada meeting tak lama lagi" kata Mark yang melihat jam yang sudah menunjukkan pukul 2.30 petang.

"Aku pun ada kerja nak buat." kata Hantu jugak serentak dengan KK. Farah hanya tersenyum dan mengangguk saja seakan mengerti.

"Bye" kata Mark sebelum dia menutup pintu pejabat Farah. Farah lantas menuju ke arah meja kerjanya dan membuat kerja yang tertangguh dan semakan semula report dan kertas kerja yang berlambak di atas mejanya.

Tanpa dia sedar, jam sudah menunjukkan pukul 6.30 petang. Dia masih lagi sibuk dengan kerjanya yang sudah settle separuh.

"Puan Farah ada dekat dalam tak?" tanya seseorang pada P. A Farah.

"Oh tuan Nick, silakan. Puan Farah dari tadi tak keluar dari pejabat dia." kata PA faRrah yang menunjuk ke arah pejabat Farah. Nick lantas berterima kasih sebelum dia menuju ke pejabat Farah. Dia dapat melihat Farah yang tekun membuat kerjanya tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Pintu pejabat itu diketuk perlahan.

"Masuk" kata Farah yang tidak sedar akan keadaan yang berlaku.

Nick lantas membuka pintu dan masuk ke pejabat Farah. Dia lantas menuju ke meja Farah dengan sneyuman kecilnya. Geli hatinya apabila Farah langsung tidak menoleh memandang ke arahnya atau mengambil tahu siapa dirinya.

"Ye awak nak apa?" tanya Farah tanpa memandang ke arah Nick. Dia masih sibuk menaip sesuatu di komputernya.

"Saya di sini nak bagitahu yang puan Farah sudah melebihi limit kerja dia" kata Nick yang cuba bersuara seperti PA Farah.

Farah mengerut mukanya sebaik mendengar suara itu sebelum dia memandang ke arah Nick yang berdiri tegak di hadapan mejanya.

"Kau rupanya, aku ingat PA aku yang sakit tekak petang petang ni" kata Farah yang menahan ketawanya. Nick jugak ketawa kecil memandang telatah kecil Farah itu.

"Dahla, jom balik. Dah la pergi office tak minta izin" kata Nick yang seakan merajuk itu.

"Alaa, merajuk pulak dia ni. Sorry la, benda urgent sebab tu tak ingat langsung nak inform dekat kau." kata Farah yang masih tekun menaip sesuatu.

"Ye la siapa la kita ni, kang nanti dia lari rumah ke memang tak mintak izin ktia kan" kata Nick yamg seakan sedih itu. Farah tersentak mendengar omolan Nick itu walaupun Nick hanya bergurau dia masih merasakan perkara itu serius.

"Kenapa ni Farah?" tanya Nick yang perasan perubahan riak muka Farah. Farah hanya mengeleng kepalanya tanda tidak mengapa apa.

"Tak cuma penat sikit je" tipu Farah yang mengacah mengetuk bahunya dengan perlahan.

"Cepat kemas meja ni dan bersiap. Kita balik sekrang ni" kata Nick yang menutup komputer milik Farah selepas dia mengsave fail fail penting Farah. Farah hanya mengikut saja kata Nick tanpa melawan.

Sebaik saja meja kerja Farah sudah kemas tersusun, Farah dan Nick lantas keluar dari pejabat Farah dan keluar dari bangunan itu. Sempat lagi Farah meminta PA nya untuk balik awal memandangkan dia tidak lagi berada di pejabat.

"Kita naik kereata aku je, nanti suruh orang lain je hantarkan kereta kau balik" kata Nick yang merampas kunci kereta Farah dari tangan Farah.

"Kita nak pergi mana ni?" teka Farah yang seakan dapat membaca minda Nick.

"Tak de la, rindu nak luangkan masa berdua sejak tiga anak kita tu ada" kata Nick yang mencubit pipi tembam Farah. Farah menrengek kecil dan mengosok perlahan pipinya yang sakit dicubit itu.

"Tu la sibuk sangat kan dah takde masa nak bermanja" sindir Farah yang masuk ke dalam kereta Nick.

"Mana ada, orang tu la yang sibuk sangat dengan kerja dia, pastu kacau orang lain, gossip bagai sampai tak ingat orang dekat sini" kata Nick yang membalas balik.

"Ye la, semua salah kita kan" kata Farah yang seakan merajuk itu. Nick tersenyum kecil memandang telatah Farah itu. Dia lantas memandu keluar dari bangunan Blue Roses Com. menuju ke tempat yang ditujunya.

Blue Roses mansion

"Kitaorang dah balik" kata Mirza sebaik saja masuk ke dalam rumah. Dark Knight segera menanggalkan kasut kerja mereka sebelum masuk ke ruang tamu. Blue Roses lantas menyambut kepulangan suami masing masing.

"Mana anak anak? Senyap je harini?" tanya Qalif yang pelik. Biasanya anak anak mereka akan menyambut kepulangan mereka.

"Mereka semua tidur dah. Penat sangat main kot harini" kata Nureen.

"Or mereka bosan sebab Farah takde nak main sekali" kata Athirah.

"Haah la Farah tak balik lagi ke?" tanya Aryan yang baru perasan ketiadaan Farah di situ.

"Belum, ni mana Nick? Tak balik sekali ke dengan korang?" tanya Ayuni.

"Nick cakap dia nak jumpa someone. Maybe ambik Farah la kot, macam kau tak tahu yang Nick tu dah tak kasi Farah buat kerja lebih lebih" kata Mirza.

"Farah tu pun satu, kalau sibuk sangat pun makan la dulu. Ni tak, aku confirm yang dia tak makan lagi dari lunch tadi. Breakfast pun dia makan sikit je harini. Risau pulak aku dengan budak ni" kata Nureen.

"Jangan risau sangat, Nick mesej aku yang dia dengan Farah tak balik malam ni." kata Qalif.

***

"Kita nak pergi mana ni?" tanya Farah yang melihat pemandangan luar. Dia memerhati jalan raya yang digunakan mereka berdua yang lenggang dan sepi. Hanya beberapa kenderaan saja yang berada di situ.

"Kita pergi ke tempat yang kau dah lama tak pergi." kata Nick.

Tak lama kemudian mereka tiba di Hotel Suria Fauna yang terkenal dengan hotel top di negara. Nick lantas memarking keretanya di parking kereta sebelum mereka berdua masuk kedalam hotel tersebut.

"Apa kita buat dekat sini, Nick?" tanya Farah sebaik saja Nick mendapatkannya selepas kembali dari kaunter check in.

"Kita check in malam ni dekat sini. boleh kan?" tanya Nick yang menunjukkan kad akses bilik mereka berdua.

"Tapi Ain dengan Airin macam mana?" tanya Farah yang risau akan anak mereka itu. Manakan tidak, kadang kadang mereka terlampau clingy sampai taknak berpisah dari Farah walaupun sekejap saja.

"Jangan risau, yang lain ada tolong jagakan. Please" kata Nick lagi.

"Ok, jom" kata Farah yang mengalah itu. 


















TO BE CONTINUE~~

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now