The Divas sudah mendapatkan rawatan manakala Fatiha dan Qie masih belum sedarkan diri mereka. Ayuni mendapat idea lantas menarik Blue Roses keluar dari bilik rawatan.
"Kau dah kenapa tarik kitaorang ni?" tanya Athirah yang pelik dengan perangai Ayuni
"Aku ada idea bernas punya tuk ulat bangkai babi tu" kata Ayuni yang membisikkan rancangannya. Blue Roses tersenyum mendengar rancangan Ayuni lantas berpecah mengikut rancangan mereka.
Blue Roses mambawa sorang sebaldi yang penuh dengan air longkang yang tah dari mana diorang ambik. Ayuni dan Ieqa menuju ke katil yang menempatkan Qie dan Fatiha yang berada di dalam bilik yang sama manakala Nureen dan Athirah menuju ke ruang menunggu dimana ada Hud, Damia dan Mimi.
"1,2,3"
"Splash"
Kedengaran jeritan puntianak di bilik rawatan yang membingitkan telinga. Dark Knight dan Exora lantas keluar dari bilik yang menempatkan Farah untuk mengetahui situasi sebenar.
"Apahal boleh basah dekat sini?" tanya Aryan yang memandang Mimi, Hud and Damia yang basah dan berbau busuk.
"Mana Blue Roses?" tanya Aireen apabila kelibat kakak mereka tiada di situ.
"Kenapa cari kitoarang?" tanya Athirah yang berada di situ bersama Nureen.
"Korang buat apa dengan diorang?" tanya Qalif dengan tegas
"Kitorang cuma nak bersihkan luka mereka yang berdarah sebab kena belasah dengan Farah." kata Nureen dengan muka innocentnya.
"Tak guna korang" kata Mimi yang sudah naik angin.
Dia menuju ke Athirah dan ingin lempang Athirah namun Nureen sudah menarik tangannya dan diputarnya di belakang badan. Terdengar bunyi seperti tulang patah sebaik saja Nureen memusingkan tangan Mimi.
Damia dan Hud lantas menuju ke Athirah dan Nureen untuk membalas dendam. Nureen dan Athirah lantas menolak diorang sehingga mereka terjatuh dan kepala mereka terhentak di lantai disebabkan licin.
"Jangan berani sesekali cari pasal dengan kitoarang" kata Athirah yang sudah berada dalam split personalitinya sama seperti Nureen.
"Akak, please stop. Aireen tak nak kehilangan akak" kata Aireen yang memeluk lengan Nureen
"Please wake up kak" kata Aiman yang memegang pipi Athirah.
Prang....
Bunyi kaca pecah menarik perhatian mereka semua dari bilik Qie dan Fatiha. Mereka lantas menuju ke bilik tersebut dan terkejut apabila melihat keadaan Fatiha dan Qie yang sudah terbaring di lantai berlumuran darah.
"Akak" panggil Syalia dengan Sofea serentak.
Mereka terkejut melihat kakak mereka yang sudah berada dalam keadaan spilt itu. Mereka tidak tahu penyebab Ayuni dan Ieqa berada dalam keadaan split itu. Syalia dan Sofea lantas menenangkan mereka berdua dari keadaan split.
Tangan Ayuni dan Ieqa yang berlumuran darah itu dibasuh terlebih dahulu sebelum diletakkan ubat. Tak lama kemudian, satu per satu Blue Roses pengsan kerana lemah. Mereka lantas diletakkan sebilik dengan Farah bagi memudahkan pemantauan.
"Apa yang berlaku dekat sini?" tanya cikgu Adnan yang baru tiba di situ. Habis bilik rawatan tu dipenuhi dengan darah di lantai.
"Blue Roses buat comeback" kata Exora.
"Cikgu akan minta bantuan tambahan dari hospital. Kami semua tolong jaga mereka semua selagi cikgu tak datang" kata cikgu Adnan yang lantas pergi dari situ.
YOU ARE READING
[C] Blue Roses
Teen FictionKembalinya Blue Roses ke Sapphire High School untuk membalas dendam kepada pembunuh kawan baik mereka. Kehadiran Dark Knight dalam hidup mereka menjadi penghalang bagi Blue Roses. Kehilangan Tengku Farah Ain bersama The Diva merisaukan semua orang...