TRİLİÇE

8 1 0
                                    


Malzemeler
4 yumurta
7 kaşık şeker
3 kaşık ılık su
3 kaşık sıvı yağ
9 kaşık un
1. 5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

SOSU İÇİN;

4 su bardağı süt
5 kaşık şeker
Yarım paket krema

ÜZERİ İÇİN;

1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

KARAMELİ İÇİN;
1. 5 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı margarin ya da tereyağ
Yarım paket krema

Hazırlanışı
Öncelikle kekimizi yaparak başlayalım oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerimizi ve suyumuzu çırpma kabına alıyoruz ve çokça çırpıyoruz 10 dk kadar.Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırıyoruz ve dikdörtgen borcama döküyoruz (keki kürdanla çiziyoruz ki eşit kabarsın) ve en önemli nokta pişirme fırını 150 derecede ve fansız fırında pişiriyoruz.Üzeri kızarınca pişmiş demektir fırından hemen çıkarmıyoruz ki keki sönmesin 5- 10 dk fırında bekleyecek.Kek beklerken sütü ve şekeri 1 kaba alıp çırpıyoruz ve yarım paket kremayı da çırpıyoruz fırından çıkan kekin üzerine döküyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.Üzeri için krem şantiyi hazırlıyoruz ve yarımdan fazlasını triliçenin yüzüne sürüyoruz birazını en üst süslemede kullanıyoruz dinlenmeye bırakıyoruz.Karameli için şekeri tavaya alıyoruz ve eriyene kadar kaşık sürmüyoruz tavayla sağa sola çeviriyoruz magarini ekliyoruz ve eriyince yarım paket kremayı da koyuyoruz ve hiç topak kalmayana dek karıştırıyoruz, bu ara da ben yarım bardağa yakın süt koyuyorum karamele (olur da topak kalırsa biraz sütle durultup süzgeçten geçirebiliriz)Karamel soğuduktan sonra dinlenen triliçenin üzerine döküyoruz çok dikkat etmemiz gerekiyor kremşaantiyle karıştırmamak için.Üzerine ayırdığımız santiyi buzdolabı poşetine koyup alttan ufak bi delik açıp triliçeye alt alta çizgiler çekiyoruz ve kürdanla dikine çizgilerle şekil veriyoruz ve dinlendiriyoruz. NOT:( 1 gece önceden yapılsa daha iyi olur) 
                        ................AFİYET OLSUN.......

Aşçının KitabıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin