Zucchini pasta with lentil bolognese

4 2 0
                                    

Ingredients:

0.5 toe garlic

0.5 onion

0.5 large carrot

0.5 pinch sugar

50 g Red lenses

1 tbsp (3-fold concentrated) tomato paste

250 ml gluten-free vegetable broth

0.5 splash Wine vinegar

1 tbsp olive oil

Italian herbs

salt

pepper

1 small ones zucchini

1 tbsp Olive oil

Peel the garlic clove, onion and carrot and cut into small cubes. Heat the olive oil and sweat the cubes in it, sprinkle with a pinch of sugar if you like and let it caramelize.

Meanwhile, wash the lentils in a colander. Add the lentils to the pan and fry them briefly, add the tomato paste and roast while stirring. Deglaze with broth and a dash of wine vinegar. Bring everything to the boil and season strongly with Italian herbs such as oregano and rosemary. Simmer for about 15 minutes until the lentils are cooked through, then season with salt and pepper.

In the meantime, wash the zucchini and cut into very fine strips with a spiral cutter. Alternatively, use a vegetable peeler to peel strips lengthwise (like ribbon noodles) from the zucchini - repeat until only the core is left. Heat the oil in a pan and simmer the zucchini noodles in it for 2 to 4 minutes while turning, adding a little salt. Serve with the lentil bolognese.

Ингредиенты:

0,5 пальца чеснока

0,5 луковицы

0,5 крупной моркови

0,5 щепотки сахара

50 г Красные линзы

1 столовая ложка томатной пасты (3-кратной концентрации)

250 мл овощного бульона без глютена

0,5 капли винного уксуса

1 столовая ложка оливкового масла

Итальянские травы

поваренная соль

перец

1 маленький цуккини

1 столовая ложка оливкового масла

Зубчик чеснока, лук и морковь очистить и нарезать мелкими кубиками. Нагрейте оливковое масло и обжарьте в нем кубики, при желании посыпьте щепоткой сахара и дайте ему карамелизироваться.

Тем временем промойте чечевицу на дуршлаге. Добавьте чечевицу в сковороду и немного обжарьте, добавьте томатную пасту и запекайте, помешивая. Деглазируйте бульоном и небольшим количеством винного уксуса. Доведите все до кипения и сильно приправьте итальянскими травами, такими как орегано и розмарин. Варите на медленном огне около 15 минут, пока чечевица не прожарится, затем приправьте солью и перцем.

Тем временем вымойте цукини и нарежьте очень тонкими полосками спиральным ножом. Или используйте овощечистку, чтобы удалить продольные полоски (например, ленточную лапшу) от цуккини - повторяйте, пока не останется только сердцевина. Нагрейте масло на сковороде и тушите в нем лапшу из кабачков 2-4 минуты, переворачивая, добавляя немного соли. Подавать с болоньезе из чечевицы.

 Combining Cultures into Dietary Recipes      Объединение культур в диетические Where stories live. Discover now