Casserole with minced chicken and cauliflower

4 2 0
                                    

It is good both hot and cold.

What you need:

Chicken fillet - 500 gr.,

Cauliflower (fresh or frozen) - 500 gr.,

Filling:

Milk - 500 ml.,

Eggs - 3 pcs.,

Salt - 1 tsp.,

Olive oil (vegetable) - 1 tbsp.,

Hard cheese - 100 gr.

How to do it:

Boil chicken fillet in salted water. Pass into the minced meat through a meat grinder. Boil cauliflower in a double boiler (if fresh - 10 minutes, if frozen (not defrosting) - 25 minutes). Prepare the filling: beat eggs with salt with a fork, pour in milk, olive oil, add 50 gr. grated cheese, mix. Put the minced chicken into a baking dish, boiled cabbage on top of it, pour everything with egg and milk filling. Put Thomas in a preheated oven to 180 gr. for 40 minutes. Remove the casserole, put the remaining 50 g cheese on top of it, and put in the oven for another 5 minutes.

Запеканка с куриным фаршем и цветной капустой

Хорошо и в горячем, и в холодном виде.

Что вам нужно:

Куриное филе - 500 гр.,

Цветная капуста (свежая или замороженная) - 500 гр.,

Наполнение:

Молоко - 500 мл.,

Яйца - 3 шт.,

Соль - 1 ч. Л.,

Оливковое масло (растительное) - 1 ст. Л.,

Сыр твердый - 100 гр.

Как это сделать:

Куриное филе отварить в подсоленной воде. Пропустить в фарш через мясорубку. Отварить цветную капусту в пароварке (свежая - 10 минут, замороженная (не размораживающая) - 25 минут). Приготовить начинку: яйца взбить с солью вилкой, влить молоко, оливковое масло, добавить 50 гр. тертый сыр, перемешать. Куриный фарш выложить в форму для запекания, сверху отварную капусту, залить все яично-молочной начинкой. Поместите Томаса в разогретую духовку до 180 гр. в течение 40 минут. Вынуть запеканку, выложить на нее оставшиеся 50 г сыра и поставить в духовку еще на 5 минут.

 Combining Cultures into Dietary Recipes      Объединение культур в диетические Where stories live. Discover now