Brownies without baking

5 2 0
                                    

Ingredients (for approx. 8 pieces):

15 (approx. 300 g) Medjool dates

150 g whole, unpeeled almonds

180 g walnuts or hazelnuts

100 g cocoa

½ teaspoon sea salt

A powerful blender is best for this recipe. It also works with a normal food processor and hand blender, but in this case you should first chop the walnuts or hazelnuts as small as possible and then puree or grind them. The soaked, drained dates should be cut very small and kneaded in with your hands if the mixer does not have enough power.

Stone the dates, roughly chop them and soak them in a little water for about 30 minutes. Meanwhile, roughly chop the almonds and set aside.

Grind the nuts in the mixer on the highest setting. They should have the consistency of flour. Add cocoa and salt and stir again.

Pour the date pieces into a sieve and allow to drain, collecting the soaking water. Put the date pieces in the mixer with the nut-cocoa mixture and process everything into an even dough. The dough should stick together slightly. If it is too dry or not sticky enough, add some more soaking water. Finally knead in the coarsely chopped almonds.

Put the dough in a shallow bowl and press it evenly. Place loosely covered (not airtight) in the refrigerator for at least 24 hours. Then cut the brownie plate into pieces.

The brownies can be kept in the refrigerator for about 5 days.

Medjool dates are particularly juicy and aromatic. They taste slightly caramel and are therefore a good substitute for sugar or honey. The rich brownies taste more chocolatey than sweet with the dates and are good for filling.

Брауни без выпечки

Ингредиенты (примерно на 8 штук):

15 (около 300 г) фиников Medjool

150 г цельного неочищенного миндаля

180 г грецких орехов или фундука

100 г какао

½ чайной ложки морской соли

Для этого рецепта лучше всего подойдет мощный блендер. Он также работает с обычным кухонным комбайном и ручным блендером, но в этом случае вы должны сначала нарезать грецкие или фундук как можно мельче, а затем измельчить или измельчить их. Замоченные, высушенные финики следует нарезать очень мелко и замесить руками, если в миксере недостаточно мощности.

Камни финики, крупно нарезать и замочить в небольшом количестве воды примерно на 30 минут. Между тем, крупно нарежьте миндаль и отложите.

Измельчите орехи в миксере на максимальной мощности. Они должны иметь консистенцию муки. Добавьте какао и соль и снова перемешайте.

Вылейте кусочки фиников через сито и дайте стечь, собирая воду для замачивания. Положите кусочки фиников в миксер со смесью орехов и какао и замесите все до однородного теста. Тесто должно немного слипнуться. Если он слишком сухой или недостаточно липкий, добавьте еще воды для замачивания. Наконец, добавьте крупно нарезанный миндаль.

Выложите тесто в неглубокую миску и равномерно прижмите. Положите неплотно накрытый (негерметичный) в холодильник как минимум на 24 часа. Затем порежьте тарелку домового на кусочки.

Брауни можно хранить в холодильнике около 5 дней.

Финики Medjool особенно сочные и ароматные. У них слегка карамельный вкус, поэтому они являются хорошей заменой сахара или меда. Насыщенные пирожные с финиками на вкус скорее шоколадные, чем сладкие, и их можно использовать для начинки.

 Combining Cultures into Dietary Recipes      Объединение культур в диетические Where stories live. Discover now