71.BÖLÜM

305 48 297
                                    





Selin'den


Ali,arabadan inmeme yardım ettikten sonra elimi tutuyor ve birlikte beyaza boyalı,göze çok hoş görünen fenere doğru yürüyoruz.

İçeri girmemiz çok sürmüyor.Mavi hemen her zaman olduğu gibi feneri tanıtan küçük bir kitapçık alarak karıştırmaya başladığında,ben de heyecanla onun o güzel sesini duymaya hazırlıyorum kendimi.Neyse ki beni çok bekletmiyor ve

"Burası İstanbul Boğazı ve Karadeniz'e hizmet vermek için inşa edilmiş güzelim."

diyerek gülümsüyor.

"Öyle mi?Ne güzel!Peki,ne zaman yapılmış Mavi?"

diye soruyorum neşeyle.Cevabı hiç bekletmeden geliyor.

"Osmanlılar döneminde,1899 yılında bitanem.Ayrıca deniz seviyesinden 60 metre yükseklikte bulunuyor.Kule şeklinde inşa edilmiş ve 110 cm. kalınlığında.Görüş mesafesine gelirsek,20 deniz mili."

O kadar güzel anlatıyor ki,hiç bıkmadan saatlerce dinleyebilirim onu.

"Nereye daldın yine Gamzeli Güzel?"

diye sormasıyla ana dönerek

"Hiç canım,çok güzel anlattığını ve seni saatlerce dinleyebileceğimi düşünüyordum sadece."

diyorum sorusuna cevap olarak.

"Hımmm,demek öyle bitanem.Buna çok sevindim işte."

deyip muzipçe göz kırpıyor,ardından

"İlk zamanlarda burası 3 fitilli gaz lambalarıyla çalışıyormuş aşkım."

diye devam ediyor konuşmasına kaldığı yerden.Hemen yeni bir soruyla araya giriyorum.

"Peki,hangi tarihte elektrikle çalışmaya başlamış Mavi?"

"1968 yılında güzelim."

deyip yanağıma bir öpücük kondurmasıyla,biraz şaşırıyorum.Bu da nereden çıktı şimdi?Bakışlarımı fark eden Aliş,bu kez haylaz haylaz gülümseyerek

"Neden öyle şaşkın bakıyorsun bebeğim?Seni öpmek için bir sebebim olmasına gerek yok."

diye devam ediyor sözlerine.

"Tabi ki öyle de,ne bileyim Mavi beklemiyordum işte.Neyse,anlatacakların bitti sanırım."

dediğim anda kolunu açarak beni kendine çekiyor ve ben boynundan yayılan o harika kokuyla bir kez daha mest oluyorum.Sonra da benim üzerimde yarattığı etkinin farkında değilmişçesine

"Son olarak,burası dünyada hala kullanılan fenerler arasında 2.sırada."

diyor gülümseyerek.Söylediklerini duyunca kendime gelip

"Yaaa,bak bu önemli bir bilgi aşkım.Ayrıca içerideki gemicilikle ilgili eserler ve eski fenerler de gerçekten çok güzel.Hepsine ayrı ayrı bayıldım."

diyorum neşeli bir ses tonuyla.

"Çok sevindim canım,haklısın.Ben de beğendim.İstersen artık çıkabiliriz."

diye karşılık veriyor keyifle gülümseyerek.

"Tamam,çok iyi olur canım.Hadi o zaman şu Kavala Parkına gidelim."

dediğim anda da hemen beni çıkışa doğru ilerletiyor.Park,hemen fenerin yanında olduğundan çok kısa sürede ulaşıyoruz.


Ali'den


ARYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin