18.BÖLÜM

1.8K 201 164
                                    






Selin'den

Bugün Roma'daki son günümüz.Bir yandan evime,aileme ve arkadaşlarıma kavuşacağım için mutluyum.Bir yandan da,bu güzel tatil sona erdiği için hafif bir üzüntü var içimde.

Tatil nasıl geçti derseniz,tek kelimeyle harikuladeydi diyebilirim.Bu 10 günlük tatil döneminde Roma'nın altını üstüne getirdik desem,yalan olmaz.

Roma'ya gelen her turistin mutlaka gezip görmesi gereken tüm tarihi mekanları bir bir gezdik.

Roma forumu,Kolezyum,Pantheon,Navona Meydanı,Trevi Çeşmesi,Santa Maria Maggiore Bazilikası,Capitolino Tepesi,Villa Borghese Parkı,İspanyol Merdivenleri ve hatta Vatikan'da yer alan önemli müzeler.

Tüm bu isimlerini saydığım yerler,gerçekten de tarih kokan ve sizi bambaşka dünyalara taşıyan önemli yerler.Fırsatı olan herkesin görmesini çok isterim kesinlikle.

Hele o Roma'yı oluşturan 7 tepenin en küçüğü olan Capitolino tepesindeki gün batımının güzelliği,kelimelerle anlatılamaz.Yanınızda aşık olduğunuz adamla,o muhteşem gün batımını izlemek tarifsiz bir his gerçekten de.

Tabi ki bu gezi sırasında yaptığımız tek şey,kültürel ve turistik yerleri gezmek değildi.

Roma gibi,modanın önemli başkentlerinden biri sayılan bir şehre gelip,bunun tadını sonuna kadar çıkarmadığımı düşünmediniz değil mi?

Hatta alış-verişe kendimi biraz fazla bile kaptırmış olmam mümkün.Çünkü,gelirken yanında 2 büyük bavul taşıyan ben,şu an 4 büyük bavulla birlikte İstanbul'a geri dönüyorum.

"Selin tüm bu aldıkların yalnız kendin için mi?" diye sorarsanız,değil tabi ki! Ailemi ve arkadaşlarımı  da unutmadım.Merak etmeyin.

En önemlisi de,Mavi tek kelimeyle muhteşemdi alış-veriş konusunda.Hiç sesini çıkarmadan,katlandı bu eziyete.

Roma gezimiz sırasında tadını fazlasıyla çıkardığımız bir başka şeyde,o nefis pizzalar,makarnalar ve tiramisular oldu.İtalyan mutfağı gerçekten çok lezzetli ve damak tadımıza uygun bir mutfak. Az,öz ve basit malzemeler kullanmayı tercih etmelerine rağmen,ortaya son derece lezzetli yemekler çıkarma konusunda çok başarılılar.

Örneğin,brusketta adı verilen bir atıştırmalıkları var ki, biz çok sevdik.Sadece kızarmış ekmek,biraz sarımsak,biraz zeytinyağı,birkaç yaprak fesleğen,domates ve tuz kullanılarak hazırlanıyor.Ama malzemeler bu kadar basit,hazırlamak bu kadar kolay olmasına rağmen ortaya çıkan lezzet inanılmaz gerçekten de. Pazar kahvaltısı için güzel bir değişiklik olabilir.Deneyin bence.Pişman olmazsınız.

Ben böyle lezzetli yemeklerden söz edince, siz kesin Aliş ve benim kilo aldığımızı düşünmüşsünüzdür değil mi? Merak etmeyin.Öyle bir durum olmadı.İkimizde fiziğimizi korumayı başardık.Bunun en önemli sebebi de,Roma sokaklarında el ele uzun yürüyüşler yapmamızdı.

Aklımdan bunları geçirirken,bir yandan da otelden ayrılıp havaalanına gitmek üzere hazırlanmakla meşgulüm.

Mavi,gri eşofman altı,beyaz kısa kollu t-shirt ve beyaz spor ayakkabılarıyla hazır halde beni bekliyor.

Ben de yol için,onun gibi salaş ve gri bir eşofman altı,yine salaş kolsuz bir pembe t-shirt ve beyaz bez pabuçlar tercih ettim.Saçlarım ise,gevşek bir at kuyruğu.Yüzümü yolculuk süresince dinlendirmek istediğim için,yine makyajla zaman kaybetmedim

Tam ikimizinde jean ceketlerini elime alıp,Ali'ye sesleneceğim sırada Mavi'nin,"Hazır mısın aşkım?"diyen sesi doluyor kulağıma.

"Hazırım Aliş"diyerek,elimi uzatıyorum ona hemen.Ve birlikte otelden çıkıp,havaalanına gitmek üzere taksiye doğru ilerliyoruz."O kadar bavula ne oldu peki Selin'cim?"diye sorduğunuzu duyar gibiyim.Bavullar biz hazırlanırken,otelde çalışan arkadaşlar tarafından taksiye taşındı bile merak etmeyin.Bu da eşinizin aynı zamanda otelin sahibi olmasının getirdiği güzel bir ayrıcalık.


ARYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin