Budova trestného súdu v okrese Cook Country pomenovaná po Georgeovi Neves Leightonovi má šesť poschodí a je v tváre kocky. Stavba z dvadsiatych rokov dvadsiateho storočia, vyzerá zachovalo a svetlé múry s vykrojenými sochami medzi oknami na najvyššom poschodí, spoločne s väznicou pôsobia ako miesto, kde by nikto nechcel skončiť ako obžalovaný. Práve tu sa totiž riešia tie najzávažnejšie zločiny, ktoré ľudia vykonajú. Vo väznici, ktorá je dá sa povedať susedom súdnej budovy, čaká na rozsudok množstvo ťažkých zločincov. Je to miesto, ktoré rozhoduje o osude právom obvinených, no niekedy, ako napríklad dnes, rozhodne o osude nevinného. Vzhľadom na závažnosť prípadu, to možno nebude práve dnes, ale jednoznačne sa to rozhodne na tomto mieste. Všetkých väzňov, ktorí sú obvinení, vedú podzemným tunelom do súdnej budovy pred tribunál a v prípade uznaní ich viny, vracajú sa ním aj naspäť do väzenia. Sú zviazaní reťazami a ich sloboda je v nedohľadne. Som si istá, že drvivá väčšina z nich je tam právom, ale čo tí zvyšní, ktorí sú ako Niall James Horan?
Keď som Nialla videla prvýkrát, zažila jeho chovanie, tak som najprv tiež verila v jeho vinu, no čím ďalej, tým viac mi to nesedelo. Možno nebol terčom a ani samotného Corcoma najprv nezaujímalo, koho z toho obvinia a či vôbec niekoho, avšak potom sa mu určite náramne hodilo, keď sa Niall ocital v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Stopy krvi v jeho byte boli určite podstrčené. Pre nadprirodzenú bytosť, ktorá sa vie nepozorovane pohybovať, to nemohol byť problém.
Keď vidím jeho modré oči, snažiace sa udržiavať očný kontakt s každým, kto mu príde do zorného poľa, príde mi ho trochu ľúto. Síce sa snaží pôsobiť statočne a vyrovnane, viem si predstaviť, že vo vnútri je vydesený. Už som na pár pojednávaniach bola a viem, že ak ho teraz odsúdia, bude to beh na dlhú trať. Niall pôsobí ako tvrdý muž, ktorí sa len tak niečoho nezľakne, ale ja viem, že do väzenia ísť nechce. Hrozí mu štyridsať rokov a ak porota a sudca uveria v jeho vinu, tak sa odtiaľ len tak ľahko nedostane. Corcomove odmlčanie je veľmi zle načasované, čo je na jednu stranu dobré, no zároveň to len napovedá súdnemu systému, že majú toho správneho páchateľa. Preto sa mi Zaynov plán s volavkou tak veľmi pozdáva. Ak by som ho prinútila vyliezť z brloha, v ktorom sa ukrýva, sama by som mohla byť dôkaz, že Niall vrah nie je.
Veľkou súdnou sieňou sa ozve hromadné šušťanie oblečenia, klopnutie topánok o zem vo chvíli, keď sa všetci v miestnosti postavia, kvôli príchodu sudcu. Nevysoký postarší Afroameričan v čiernom taláre, za sebou zatvorí dvere na pravej strane miestnosti a prechádza za svoj stôl na vyvýšenom stupienku. Premeria si svojimi hnedými veľkými očami všetkých v miestnosti až zastane na Niallovi, na ktorom pohľadom zotrvá omnoho dlhšie. Následne sa posadí a s ním aj všetci ostatní. Porota je na ľavej strane miestnosti a neuveriteľne ma štve, že nesedím medzi nimi. Viem, že je to Fynnova práca, pretože sa dozvedel o mojom stretávaní s Niallom. Myslí si, že by som nebola objektívna. Iste, nebola by som, ale mám pravdu a napokon by som rozhodovala v prospech Nialla. Bolo by to oprávnené a správne rozhodnutie. Kiežby som bola opatrnejšia a nenechala sa nachytať mojim bratom, ktorý je tu takisto prítomný. Sedí spolu s Ayanom na pravej strane miestnosti presne oproti porotcom. Niall so svojim právnikom, ktorý je vlastne oficiálne Harryho právnik, sedia za menším obdĺžnikovým stolom na ľavej strane bližšie ku porote.
„Xenia, upokoj sa," pošepká mi Harry, čím ma preberie z myšlienok. Donúti ma, aby som odtrhla pohľad od Nialla a zapozerala sa na neho. Jeho smaragdové oči sa na mňa dívajú trochu ustarane, na rozdiel od tých Zaynovych. Tomu mužovi venujem iba chvíľkový pohľad. Normálne ho sem ani nemali pustiť, pretože on by bol najradšej, ak by Nialla poslali za mreže za zločiny ktoré nespáchal. „Počujem tvoje srdce. Si nervóznejšia než samotný Niall."
„Ide tu predsa oveľa. Môže ísť do väzenia na veľmi dlho. Nechcem, aby sa tak stalo," bránim sa a zadívam sa na sudcu, ktorý číta z pripravených podkladov, z čoho všetkého je Niall obvinený.
YOU ARE READING
Golem
Fanfiction|Book 1| Xenia Stoneová, inštruktorka taekwonda sa nenarodila práve pod najšťastnejšou hviezdou. Zatiaľ čo sa jej darí v práci, jej osobný život je presným opakom. Lásku už takmer zavrhla po množstve zrád od opačného pohlavia, počnúc jej vlastným ot...