68. Geçmiş Acıt(d)ır.- 2

1.2K 135 105
                                    

Salih sessizce arkamdan gelirken otoparka varınca hemen sağımda kalan Cem'in arabasına göz ucuyla baktım.

Sadece bir kaç saat önce her şey ne kadar yolunda gidiyordu. Soluk verirken Salih'in gelmesini bekledim. Onun arabasının hangisi olduğunu bilmiyordum.

Salih yanımdan geçerek sol tarafımdaki sedan model arabaya ilerleyip aracın kilidini açtı. O, şoför koltuğuna yerleşirken ben de yan koltuğa binip kapıyı ardımdan kapattım.

Kontağı çevirip motoru çalıştırırken sessizce onu izlemekle yetindim. Araç kendine gelip hareket ettiğimiz sıra Salih gözünü yoldan ayırmadan sordu.

"Soracakların vardır diye düşünüyorum."

Kafa salladığımda kucağımdaki çantanın fermuarını tutarken sordum.

"Öncelikle, sigara içsem sorun olur mu?"

Kafasını iki yana salladı.

"Yok sorun olmaz. Hatta torpido gözünde sigaramla çakmağım oradan al, bana da ver."

Elimi torpido gözünün koluna atıp kendime doğru çektim. Açılan gözün içerisinde en üstte duran silahı görünce bir süre duraksadım. Salih'in Cem'e bahsettiği kurtarma meselesi belki de bununla alakalıydı.

Bıkkınca bir soluk verirken boktan bir ortama düştüğümü neden bu kadar geç fark ettiğimi sorguluyordum. Salih göz ucuyla bana bakıp elini bölmenin içine attıktan sonra çakmağı ve sigarayı aldı.

"Epey korkak çıktın sen de Poyraz. Yanındaki cüzdanı alıp içini aç bakayım ne var orada."

Dudakları arasına bir dal koyup paketi benim tarafıma doğru, camın önüne attı. Gözü karıştırıp siyah deri cüzdanı çıkarıp içini açtığımda kafamı şaşkınlıkla Salih'e çevirdim.

"Polis misin lan sen?"

Camını hafif aralarken başını aşağı yukarı salladı.

"Sen ne sandın Allah aşkına, birimiz hapse girdi diye hepimizin karanlık işlerle uğraştığını mı düşündün?"

O gülerken sigara paketine uzanıp kendime dal çıkarıp tutuşturdum.

"Baban da aynı şekilde öyleyse?"

direksiyonu hafif çevirirken konuştu.

"Aynen. Emniyet amiri kendisi. Düşündüğün gibi azılı suçlular değiliz yani. Cem'de düşündüğün gibi kötü biri değil. Sadece..."

Duraksayıp muhtemelen doğru kelimeyi seçmek için düşündü.

"...biraz kontrol problemi var."

Kaşlarımı çatıp ona döndüm.

"Lan sen de Cem'i bir gömüyorsun bir övüyorsun. Beynimi siktin yemin ederim. Ayrıca ne demek kötü değil, adam dövmekten iki yıl yatmak nedir? Kim bilir ne yaptı çocuğa o kadar uzun süre yatacak?"

Salih sigarayı camın kenarından dışarıya silkelerken konuştu.

"Polis olarak şiddeti desteklemiyorum ama Cem'in hayatını sikti o piçte. Ben yerinde olsaydım ne yapardım bilmiyorum."

Sigaramdan çektiğim dumanı ciğerlerimde bekletirken düşünceli bakışlarla önümüzde ilerleyen arabalara bakıyordum.

"Şu konuyu başından sonuna bana anlatır mısın?"

Salih yine bir süre sessiz kaldıktan sonra boğazını temizleyip konuştu.

"Üniversitedeki sevgilisini ne kadar biliyorsun?"

DOLUNAY +9 - GAYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin