68- Aras'ın Oğlu

35 7 9
                                    

Adı konulmuş muydu onun? Annesi babası var mıydı? Toprağa girdikten sonra tekrar nerede ortaya çıkmıştı? Biri bulmuş muydu Aras'ın oğlunu? Ona bakmış mıydı? Beslemiş miydi? Büyütmüş müydü? Çocuk olmuş muydu Aras'ın oğlu?

Diğer çocuklarla oynamış mıydı? Gençliğini yaşamış mıydı? Rüyalarında babasının gözlerini görmüş müydü sürekli? Kendisinin herkesten farklı olduğunu anlamış mıydı? İnsanlara yardım etmiş miydi? Yaptığı yardımların sonuçları ile kahrolmuş muydu? Karış karış gezmiş miydi bütün dünyayı? İnsanlara elinden geldiğince yardım etmiş miydi Aras'ın oğlu?

Bir yerlerde kendisinin tam tersi birinin olduğunu, hayatta kalabilmek için babasının mezarından avuç avuç toprak yediğini öğrenmiş miydi? Duymuş muydu hiç onu, Ecel'i? Babasını kimin öldürdüğünü merak etmiş miydi acaba Aras'ın oğlu?

Sahi adını ne koymuşlardı onun?

Her şey olabilirdi ama aslında tek bir kelimeydi. Gittiği her yerde, karşılaştığı ilk kişinin ona söylediği ilk isimdi.

Hiçbir zaman bir adı olmadı onun. Gittiği her yerde başka bir isimle anıldı. Hiçbir zaman bir kimliği de olmadı. Kimlik diye gösterdiği kağıt parçası, her zaman insanların görmesi gerektiği şeyi yansıttı.

Gerçekten kimsesizler yurdunda mı büyümüştü, polisler soruşturduğunda nereden geldiği anlaşılıyor muydu? Ona ait herhangi bir kayıt var mıydı?

O aslında doğmamalıydı ama doğa ona bir hayat verdi. Kendi gücünü insanlar arasında dolaştırmak, onlara var olduğunu göstermek istedi. İnsanlar ise her zaman ondan fazlasını beklediler. Gücünü çalmak, doğayı kandırmak istediler ama Aras'ın oğlu buna izin vermedi.

Herkesi gördü, tanıdı ama kimse gerçek anlamda onu bilemedi. Yanlarından gittikten kısa süre sonra ona verdikleri isim bile akıllarına gelmedi.

Aras'ın oğlunun hiçbir zaman gerçek bir benliği olmadı çünkü o aslında yoktu. Tıpkı babası gibi... Tıpkı dedesi gibi.. Tıpkı onun babası ve hatta onun da babası gibi...

Heryerdeydi ama görülemez, bilinemezdi.

Tıpkı hayat gibi.


——————— Son———————-

Cem'in OğluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin