Baju jubah yang berwarna biru laut yang tersidai elok di atas birai katil di capai dan di sarungkan di atas tubuh badan kecilnya.
Seusai itu, Mawar terus mencapai tudung selendangnya dan di lilit di atas kepalanya.Di lilit kemas san elok.
Mawar menelek pakaiannya di depan cermin.Di betulkan dan di susun elok lipatan baju itu.Memperkemaskan agar terlihat cantik.
Mawar terus mencapai bag tangannya dan telefon bimbitnya.
Kaki terus melangkah keluar dari bilik dan menuju ke arah bilik suaminya.Di ketuk daun pintu bilik suaminya.
" Awak? Dah siap?" Soal Mawar dengan ketukan.
Pintu di kuak sedikit.Terlihat suaminya yang segak berbaju kemeja putih dan blazer biru pekat.Tidak jauh warnanya dengan Mawar.
" Eh? Baju kita samalah." Gembira Mawar.Tangannya sudah panjang membelai blazer suaminya.
" Jaga tangan kau, Mawar." Amaran keras Aryyan.Di tepis tangan suaminya.
Tersentak Mawar apabila melihat suaminya menepis - nepis bahagian yang di pegangnya tadi.
' Jijik sangat ke? ' Desis akal Mawar.
" Dahlah... aku nak gerak dah ni.Kau pergi sendirikan?" Soal Aryyan.
" Ha' ah. Kenapa? Awak nak hantarkan ke?" Mesra Mawar menyenggol bahu suaminya.
Aryyan sedikit menjauhkan dirinya.Amaran keras buat kali kedua terus membuatkan Mawar terdiam.
" Mawar tolong jangan cabar aku.Ke kau nak aku tolak kau sampai tersungkur baru nak faham! Kalau perfume kau lekat aku! Kau siap!" Amaran Aryyan.
" Sorry... Mawar nak manja je." Ujar Mawar dengan sengihan kekok.Tapi masib terlihat mesra.
" Dahlah!" Aryyan terus melintasi isterinya.Sengaja dia melanggar bahu sang isteri.Hampir terjatuh isterinya dek lagakan bahu mereka.
" Ish! Tadi jijik sangat!" Gumam Mawar geram.
Mawar terus membuka langkah mengikuti langkah suaminya.Mawar hanya memandang kereta suaminya yang sudah memacu laju keluar dari kawasan rumah.
Mawar membuka telefonnya.Baru saja ingin memesan sebuah kereta untuk mengambilnya.Tiba - tiba sebuah kereta berhenti di depannya.
Mawar terus berlari memasuki kembali kawasan rumahnya.Di kunci pintu pagarnya.Takut dia.
Tiba - tiba pintu bahagian pemandu terbuka.Mawar menghela nafas lega apabila melihat sosok seorang lelaki yang lengkah berpakaian baju kemeja putih.
Raufa Sani.
" Mawar... Kenapa kau lari?" Soal Aufa pelik.
" Hehe... Aku ingat siapalah nak colek aku yang cantik ni." Kekok Mawar.
Aufa tergeleng kepala melihat gelagat aksi comel gadis yang sudah berjaya mencuit hatinya.
" Kenapa kau datang sini?" Soal Mawar pelik.
" Hm... Aku ingat, aku nak ambil kau.Yelah... takkan Aryyan nak tumpang kau kan? Mestilah kantou nanti niat buruk dia tu." Perli Aufa.
" Eh tak baiklah... Siapa kata niat buruk? Dia nak halalkan Arissa tu niat baik namanya. Sudahlah kau nak kutuk laki aku tu... dia tu masih suami aku." Beritahu Mawar dengan wajah geram.
" Okey... aku minta maaf.Jom?" Ajakkan Aufa.
" Er... tak apalah.Aku boleh naik grab." Ujar Mawar dengan senyuman kekok.
" Mawar..."
Mawar memandang ke arah lelaki tersebut.Dia mengeluh kecil.Wajahnya nampak serius saja.Dah kenapa? Desis akal Mawar.
YOU ARE READING
- PENGORBANAN CINTA - [C]
RomanceAMARAN ⚠️ Cerita ini di ambil dari kisah benar. Kisah seseorang yang pernah menjalani kisah pahit di dalam hidup mudanya. ________ ✨🦋✨ ________ Cinta? Cinta mengajarkan kita tentang pengorbanan.Cinta mengajarkan kita cara untuk mengikhlaskan.Cinta...