Sudah lima minggu berlalu. Mawar pun sudah di izinkan keluar dari hospital. Luka dalam masih tidak sembuh lagi. Tapi doktor berpesan agar tetap menjaga kesihatan walaupun di mana saja ia berada.
Rayyaz menolak kerusi yang di naiki oleh Mawar sehingga ke kereta mewah miliknya. Pintu penumpang di buka dan memapah gadis itu masuk ke dalam perut kereta.
" Jap... aku nak amik bag kau." Ujar Rayyaz terus menutup pintu keretanya.
Kakinya melangkah mendekati juru rawat lelaki yang berada di pintu hospital. Bag galas yang di pegang oleh lelaki itu di ambil oleh Rayyaz. Dan berlalu pergi.
Di letakkan bag galas itu di kerusi penumpang di bahagian belakang. Dan masuk ke dalam perut kereta untuk melucur laju keretanya keluar dari kawasan hospital.
" Hm... Mawar?" Panggil Rayyaz membuatkan kepala Mawar terangkat memandang wajah lelaki itu.
" Kau ada nak pergi mana - mana ke?" Soal Rayyaz.
" Eh... Tak ada. Kita baliklah." Ujar Mawar dengan senyuman nipis.
" Ouh... Kalau macam tu. Kita gi jalan - jalan nak? Aku bosanlah balik rumah. Bukan ada siapa - siapa." Ujar Rayyaz dengan keluhan.
" Bosan? Maksu mana?" Soal Mawar pelik.
" Mummy rehat. Tak maulah kacau dia. Dia pun tak tahu kau keluar hari ni. Tak apalah... kita jalan - jalan. Kau pun belum tengok lagikan negara ni macam mana?" Soal Rayyaz.
" Hm... boleh tu bolehlah... Tapi..." Terhenti kata - kata Mawar. Rayyaz menjongketkan keningnya menunggu kata - kata gadis itu.
" Aku nak beli baju sejuk dulu boleh? Sejuklah..." Ujar Mawar sambil memeluk tubuh.
Rayyaz terus menutup penghawa dinginnya di dalam kereta. Wajah gadis pucat itu di pandang.
" Sejuk lagi ke?" Soal Rayyaz. Mawar membalas dengan anggukkan.
" Tak pe... Nanti kita gi beli. Dah... jom." Kata Rayyaz terus meluncur laju keretanya keluar dari kawasan hospital.
Di dalam perjalanan. Mawar hanya diam saja. Permandangannya hanya tertumpu pada permandangan di luar saja.
" Bersihnya..." Puji Mawar.
" Ada kawasan yang bersih... ada kawasan yang kotor. Ikut orang yang duduk sinilah." Terang Rayyaz. Mawar hanya menganggukkan saja kepalanya.
" Malam - malam macam nikan... Jom kita pergi kota Paris nak? " Ajakkan Mawar. Dia masih belum puas untuk ke sana.
" Boleh je..." Ujar Rayyaz dengan senyuman nipis.
" Kalau aku bawa laju… Kau okey tak? Ke sakit lagi perut tu?" Soal Rayyaz lembut.
" Tak naklah... bawa perlahan je." Ujar Mawar pantas menghalang.
" Hmm." Rayyaz hanya akur saja. Dia bawa di lorong kereta berat. Memberi ruang untuk kereta yang cepat.
" Rayyaz... Nak buka tingkap boleh?" Soal Mawar.
" Eh tak yah... Luar tu sejuk. Malam - malam lagi sejuk. Nanti kau tak tahan karang." Ujar Rayyaz.
" Alaa... tak pe. Aku tengok badan kau pun dah berpeluh. Mesti panaskan terperap dalam kete ni." Ujar Mawar kasihan akan lelaki itu.
Memang sudah basah baju kemeja Rayyaz dek terperap di dalam kereta. Peluh mengalir di belakang badannya. Kepam habis baju.
Di sebabkan gadis itu sejuk. Dia terpaksalah tahan dalam kereta yang tak berair corn. Sauna habis.
YOU ARE READING
- PENGORBANAN CINTA - [C]
RomanceAMARAN ⚠️ Cerita ini di ambil dari kisah benar. Kisah seseorang yang pernah menjalani kisah pahit di dalam hidup mudanya. ________ ✨🦋✨ ________ Cinta? Cinta mengajarkan kita tentang pengorbanan.Cinta mengajarkan kita cara untuk mengikhlaskan.Cinta...