Qaseh laju sahaja berjalan tanpa menoleh ke arah Zariq yang sedang mengejarnya dari belakang. Terjerit-jerit lelaki itu memanggil nama isterinya.
Kedua dua belah tangannya mengangkat gaun kembang yang dipakainya itu. Wajahnya dah basah dengan air mata sendiri.
"Qaseh! Wait!" Jerit Zariq.
"Dont follow me! Just go pick her and send her to the fucking hospital!" Jerit Qaseh. Dia menjerit kembali tanpa menoleh ke arah belakang.
Sampai di pintu hotelnya, terus dibuka dan ditutup tetapi tangan Zariq sempat menghalang. Qaseh masih tidak berputus asa, ditolak juga pintu itu walaupun ada tangan Zariq terseit disitu.
Zariq pula menahan sakit tangannya dan dia menolak sedikit pintu itu untuk memuatkan dirinya masuk.
Ada sahaja ruang, terus dia menyelit masuk.
Qaseh yang melihat suaminya itu sudah berjaya masuk bilik hotelnya, terus sahaja memusingkan badan ke arah lain sambil menyilangkan tangan di dada.
Zariq menutup pintu bilik tersebut perlahan-lahan. Tak mahu menganggu orang lain. Cukup sahaja mereka sudah buat bising sepanjang di laluan koridor tadi.
Zariq terus menoleh ke arah isterinya. Dia melangkah perlahan ke arah Qaseh. Dipegang bahu wanita itu tetapi laju sahaja ditepis.
"Dont touch me!" Marah Qaseh.
Zariq tetap berdegil. Dia memegang bahu isterinya dan dipusing untuk menghadap dirinya.
Qaseh cuba untuk melepaskan pegangan suaminya dibahu tapi dia tidak mampu kerana lelaki itu memegangnya dengan kuat.
"Look at me, Qaseh!" Ujar Zariq tegas.
Terus mata Qaseh memandang ke arah Zariq setelah mendengar suara tegas dari suaminya itu.
"Kenapa awak nak marah saya sangat ni? Im just trying to help my bestfriend. Dont u remember that she also your cousin?" Soal Zariq dengan muka bingungnya itu. Kenapa isterinya ini marah sangat? Sebagai seorang rakan, dia memang berhak membantu kawannya itu.
"She is my cousin but she the one who ruin our wedding. Kenapa dia nak kena pengsan dekat tengah tengah pelamin macam tu? She thinks that she the main character? A princess that got saved by a prince?" Marah Qaseh. Dia menolak tangan suaminya apabila pegangan lelaki itu sudah semakin melonggar.
"Hey! Watch your words, Qaseh Tiara! Orang yang awak cakap tu, ahli keluarga awak! Dont your dare to talk like that about her anymore." Marah Zariq. Dia mengangkat jadi telunjuknya di hadapan muka Qaseh.
Terus terdiam wanita itu apabila dimarah sebegitu.
"Wohoo! Awak sanggup marah saya sebabkan dia? That bitch?!" Laju sahaja wanita itu membalas. Amarahnya semakin membara dengan pembelaan yang dilakukan oleh Zariq.
"Nama dia Qistiena. Dont your dare to calling her like that!" Marah Zariq. Tangannya sudah diangkat mahu menampar wanita itu. Mukanya bengis.
Terus Qaseh memalingkan wajah dan menutup matanya. Dia mengetap bibirnya.
Tangan lelaki itu sedikit lagi mahu menampar muka isterinya tetapi terhenti.
Zariq menahan nafasnya.
Dia terus berpaling ke belakang dan menumbuk dinding bertubi-tubi. Dia menjerit melepaskan geram.
Terangkat bahu Qaseh melihat perbuatan suaminya itu.
Lidahnya kelu.
Selepas beberapa kali dia menumbuk dinding, Zariq terus mengambil kunci keretanya dan keluar dari bilik hotel itu. Dihempas pintu sekuat hati.
YOU ARE READING
Cinta Dia
RomanceQistiena Haura mempunyai seorang kawan baik yang usia persahabatan mereka lebih dari 10 tahun. Lebih dari 5 tahun dia menyimpan perasaan terhadap rakan baiknya itu, Zariq Zaqwan. "Mama, mama rasa dia suka tak dekat Qis?" -Qistiena Haura- Kedatang...