*{Wolves - Hoofdstuk 7}*

1.5K 95 0
                                    

'dit shirt of deze?' vraagt Diana, 'die rechter, die zwarte lijkt alsof je naar een begrafenis gaat' zeg ik. 'dank je' zegt ze, en verdwijnt haar pashokje weer in. We zitten inmiddels al twee uur één jurk te zoeken voor het feest, steeds zit de jurk te krap of is hij niet mooi. 'wat vind je?' ze glimlacht terwijl ze me het shirt met haar broek laat zien, 'hij lijkt voor je gemaakt' zeg ik terwijl ik opsta uit mijn stoel. 'dan neem ik deze' zegt ze, 'mooi zo, dan zijn we eindelijk klaar' zeg ik. Diana kijkt me vragend aan, 'en jij dan?' vraagt ze. Ik kijk om me heen en zie een simpel shirt en broek hangen, 'ik neem deze wel' zeg ik. 'perfect' Diana loopt naar de kassa en ik loop achter haar aan, de rij is niet lang en we komen daarom snel aan de buurt.

De jongen achter de kassa kijkt ons allebei aan, hij heeft donker blonden haren en groene ogen. 'dat is Noah Davidson, hij zit bij ons op school. Hij is een vriend van Max en zijn haar zit zo perfect' fluistert Diana in mijn oor, 'zo te zien vind iemand hem leuk' fluister ik terug. 'wie?' vraagt Diana angstig, ik rol met mijn ogen en glimlach.

'kan ik jullie helpen?' vraagt Noah, 'deze graag' ik leg mijn kledingstukken neer. Noah scant het prijskaartje en doet mijn kleding in een tas, 'twintig dollar graag' zegt hij. Ik haal een briefje van twintig uit mijn portemonnee en geef het aan hem, 'dank je, hier is je bonnetje' hij geeft me de tas met het bonnetje erin. 'kan ik...' begint zijn zin, maar wanneer hij Diana ziet glinsteren zijn ogen op.

'oh, hey Diana' zegt Noah, 'hey Noah' begint ze ongemakkelijk terwijl ze haar broek en shirt neer legt. 'een redenen waarom je een nieuwe kleding koopt?' vraagt Noah wanneer hij het prijskaartje scant, 'vanavond is er een feest, "End of The Summer"' zegt Diana.

Noah knikt 'tweeëntwintig vijftig' zegt Noah er achteraan en vouwt haar kleding in een tas, Diana kijkt me aan en ik geef haar een duwtje in haar zij. Waardoor ze bijna naar voren valt, 'ga je ook komen?' vraagt ze terwijl ze zich aan de toonbank vast houd. Ze kijken elkaar even in de ogen aan, 'als jij komt móét ik wel komen' zegt hij met een glimlach. Diana wisselt het geld in voor de tas, 'dan zie ik je vanavond' we lopen de kledingwinkel uit.

Ik haak mijn arm in die van Diana, 'nu snap ik waarom we één uur lang in die winkel zaten, je bent verliefd op Noah en hij op jou' zeg ik. 'echt?' vraagt ze, 'dát, of je liet me verhongeren in die winkel' zeg ik met een glimlach. 'laten we dan maar wat te eten gaan zoeken' zegt ze, we lopen naar een café om de hoek.

Als we de deur open doen horen we de deur kraken, 'waar wil je zitten?' vraag ik aan Diana. 'laten naar het raam gaan' zegt ze, ik loop achter haar aan naar een plekje bij het raam. 'wat mag het zijn?' vraagt een serverveerster, we pakken beiden een menukaart. 'cola' zeggen Diana en ik tegelijk, 'twee cola, komt er zo aan' waarnaar de serveerster weg loopt.

'wat vind je van nu toe van Whitemore?' vraagt Diana, ik leg de menukaart neer. 'het gaat wel' zeg ik, ik kijk het raam uit. De auto's rijden op normale snelheid, mensen lopen rustig over straat. 'is het hier altijd zo' begin ik, 'rustig' maakt Diana mijn zin af. 'ja' zeg ik knikkend. 'Whitemore is een van de rustigste en veiligste dorpen in dit land, het enige wat hier zou kunnen gebeuren is dat twee kleuters ruzie maken. Daarom kent iedereen elkaar uit dit dorp' antwoordt Diana, een simpele 'oh' verlaat mijn mond.

'twee cola's, een voor jou en de andere is voor jou' zegt de serveerster, ze geeft Diana het eerste glas. Ik hoor haar een stevige hap adem nemen wanneer ze de hand van de serveerster aan raakt, 'Diana, gaat alles goed?' vraag ik. 'emh, ja' zegt ze als ze het glas vast heeft, de serveerster legt mijn glas op tafel en laat ons verder met rust. 'D. weet je zeker dat het goed gaat?' vraag ik, 'ja, het was ik kreeg opeens een schok door me heen' ze neemt een glas van haar drinken. Ik laat het erbij en neem ook een slok van mijn drinken.

Ik was dit hoofdstuk vergeten, dus dit is eigenlijk hoofdstuk 7 en die eerder is hoofdstuk 8.



Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu