'kun je het geloven, weerwolven en heksen die hier leefden?' vraagt Stef, 'ja, leefden' zeg ik ongemakkelijk. 'je gelooft me, toch?' vraagt hij, 'ja, natuurlijk. Alleen het klinkt allemaal niet zo logisch' zeg ik. 'niet logisch, ik heb je al mijn bewijzen laten zien. Maar je gelooft me nog steeds niet?' vraagt Stef, 'tuurlijk wel, alleen dit kan ook een slechte grap zijn' zeg ik.
Hij zucht, 'een slechte grap' hij kijkt weer naar zijn scherm. Dan herinner ik me waarom ik hier ben gekomen, 'Stef, zou ik een stukje van je haar mogen?' vraag ik. Hij kijkt me vragend aan, 'waarom dat?' vraagt hij. 'een onderzoek' zeg ik snel, hij zucht en geeft me een schaar. Ik knip voorzichtig een stukje haar weg, 'klaar' ik geef de schaar aan hem terug. 'dan tot volgend jaar' zeg ik, 'ja, tot volgend jaar' zegt hij.
Met de stukjes haar loop ik naar een speciaal gebied van de politie, het onderzoek lab. Daar kom ik Sophie tegen, een oudere vrouw die hier al jaren werkt. 'hallo Sophie' zeg ik, ze is druk bezig met een stukje te onderzoeken. 'Aria? Moet ik weer wat voor je onderzoeken?' vraagt ze, 'ja graag' zeg ik. Ik geef het stukje haar van Stef en het plukje haar van Diana, 'kun je kijken of er DNA gelijken zijn?' vraag ik.
Ze pakt twee zakjes en stopt het erin, 'ja, morgen heb ik dit wel voor je klaar. Tenzij je wilt dat ik het meteen doe' ze kijkt me aan. 'ben je dan niet druk bezig met je onderzoek?' vraag ik, 'dit? Ik verveel me gewoon' zegt ze. 'dan vind ik het goed' zeg ik, ze knikt. 'wacht maar in je kantoor, als ik klaar ben breng ik de uitslag naar je toe' na die woorden verdwijnt ze naar een afgesloten ruimte.
Ik draai me om een loop naar mijn bureau, misschien zijn er nog zaken die ik kan behandelen. Ik open mijn laptop maar vind niks, daarom type ik Familie Wilson in.
Maar één resultaat, ik klik erop.
De familie Wilson, een familie die belangrijk is voor de geschiedenis van Whitemore. Zonder hun zou het dorp die we nu kennen, niet bestaan.
De website van Whitemore, geschreven door Sanne Jones. Lees ik bovenaan de website. Er is zelfs een reactie geplaats.
Dat is niet waar, de familie Wilson heeft alleen problemen veroorzaakt. Zij zijn de reden waarom Whitemore ten onder is gegaan.
Geschreven op 25 November, dat is niet lang geleden. Ik kijk naar de persoon die het heeft geschreven, Em. Staat er alleen.
Ik zucht, dat leverde ook niet veel op. Denk ik in mezelf. Maar dan herinner ik me iets, Diana noemde Emma daarnet "Em" misschien heeft ze daarom alleen haar bijnaam opgeschreven. Ik type Emma Anderson in, ik kom alleen een paar foto's van haar te zien. Meer niet. Ik zucht, waarom zou ik ook denken dat alles zo makkelijk gaat.
'hier is de uitslag' hoor ik iemand naast me zeggen, ik schrik op. Het is Sophie. 'Sophie, je laat me schrikken' zeg ik, ze geeft me de uitslag op papier. 'het DNA komt niet overeen met elkaar, maar hoe kan dat?' vraag ik, 'het blijkt dat de twee DNA geen gelijkenis vertonen' zegt Sophie. 'toch bedankt' zeg ik, ze knikt en loopt weg. Ik zucht, ik stop de uitslag terug in de envelop en stop hem in mijn bureaula.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...