*{Wolves - Hoofdstuk 32}*

691 45 1
                                    

'vier jaar geleden, toen Jake achttien was en ik zestien hadden we een beeldschoon meisje ontmoet. Haar naam Valerie Hamilton, ze was zeventien en het specialiste meisje die we toen kende' begint Max, 'ze was niet alleen speciaal, ze leek eerder te weten wat er met ons aan de hand was dan andere meiden. We werden verliefd op haar' gaat Jake veder.

'de ruzies die we maakte, gingen altijd over haar. Dag in dag uit, ze genoot ervan' Max wisselt een blik met mij, 'ze hield ons aan een lijntje, de ene dag was ze met Max en de andere dag met mij' zegt Jake. 'twee jaar later, werd Valerie vermoord. Door een jager, het blijkt dat Valerie een weerwolf was' zegt Max, 'einde van mijn leven, en einde van onze onzinnige ruzies' eindigt Jake. Beiden kijken ze me aan, ik glimlach lief naar ze.

'dus Max en Jake waren verliefd op je en je ging dood? Wat doe je dan in godsnaam in Aria's lichaam?' vraagt Noah aan mij, 'omdat ik ze wilde zien vechten voor me, alweer' zeg ik. 'dan heb je pech gehad, ik voel niks meer voor je' Jake staat op van de bank, ik sta ook op en pak zijn hand.

Hij kijkt me aan, 'dus je wilt beweren dat je niks meer voor me voelt?' ik ga met mijn hand door zijn haren. 'flirt niet met mijn broer als mijn vriendin' zegt Max, ik zucht en rol met mijn ogen. Ik neem weer plaats op de bank, 'goed, Valerie. Vertel ons dan nu eindelijk de waarheid' zegt Max. 'ik vind en zal het altijd schattig vinden dat je denkt dat ik naar je zal luisteren' zeg ik, 'luister Valerie' begint hij. Ik knik en buig naar voren, 'als je me niet vertelt wat je hier doet en hoe we Aria terug kunnen breng, zal ik je persoonlijk vermoorden' dreigt Max.

Ik zet een pruillipje op en sta op, ik vouw mijn armen in elkaar en begin heen en weer te lopen. 'weet je het grappige van dit alles is' ik kijk iedereen aan, Max en Diana zitten op de bank, Jake staat, Noah zit op een andere bank en Emma probeert mijn blik te ontwijken. 'wat ik hier ook zal uitvogelen, jullie gaan me niet vermoorden' zeg ik, 'want de oh zo lieve Aria willen jullie toch geen pijn doen?' vraag ik. 'en zo wel, dan zoeken jullie ruzie met elkaar. Want wie me ook zal proberen te vermoorden, het zal nooit zo erg zijn als vermoord worden door je eigen vrienden' eindig ik. Ik druk mijn lippen op elkaar en kijk Max aan, 'zeg gewoon wat je hier komt doen?' vraagt hij.

'zoals mijn lieve jongens al hadden gezegd, ben ik vier jaar geleden vermoord door een jager. Dus dat ik nu hier voor jullie sta, is eigenlijk al een wonder. Hoe dan ook ik wil uit dit lichaam en het liefst zo snel mogelijk, ik voel gevoelens die ik niet hoor te voelen' ik krijg rillingen, 'dat heet liefde, omdat Aria dat voelde voor Max. Moet jij het over hebben genomen' zegt Diana. 'maar hoe wil je nou precies uit het lichaam van Aria komen?' vraagt Noah, 'dat is makkelijk, jullie kleine heks hier. Hoeft alleen de Zielenspreuk te doen en mijn ziel terug stoppen in mijn eigen lichaam, en natuurlijk neem ik wel de Jagersvloek over. Zodat Aria weer haar eigen lichaam kan bezitten en ik eindelijk af ben van dat nare gevoel' zeg ik.

Iedereen kijkt elkaar aan, ik hoor Jake zuchten. 'wat ze vergeten is te vertellen, is wat voor voordeel zij eraan heeft' zegt hij, ik sta op en loop naar hem toe. 'waarom denk je dat ik altijd voordeel aan iets moet hebben?' vraag ik, 'jij bent dé Valerie Hamilton, de enige persoon zonder hart. Als jij geen voordeel ervan krijgt, ben je jezelf niet' zegt Max zonder me aan te kijken. 'wanneer Diana mijn ziel terug stopt in mijn lichaam, kom ik terug tot leven' zeg ik uiteindelijk, 'en daar hebben we het antwoordt, verrassend' zegt Max. 'het enige wat ik hoef te doen is de zielenspreuk en we krijgen Aria terug' zegt Diana, ik wijs haar aan. 'volgens mij ben jij de enige hier met een stel hersenen die echt werken' zeg ik, 'ik stem in' zegt Diana, 'ik heb weinig te zeggen nu, dus waarom ook niet' zegt Noah. 'alleen voor Aria, als je ziel weer tot leven komt wil ik dat je permanten vertrekt' zegt Max, ik knik lief.

Iedereen kijkt naar Jake, 'jullie weten dat dit Valerie is en je beter een deal kan maken met de duivel dan met haar, ze houd nog iets achter' begint Jake. 'en wat zou dat dan moeten zijn?' vraag ik, 'Valerie haar moeder was getrouwd met mijn vaders oudere broer, wat betekent dat Valerie een hogere rechten heeft in onze roedel' gaat Jake veder. 'wat bedoel je daarmee?' vraagt Max, Jake neemt een stevige hap lucht. 'Als Valerie terug komt tot leven, in haar eigen lichaam. Ik word dan gedegradeerd, en wordt Valerie de leider van onze roedel. Wat betekent dat zij onze alfa wordt' maakt Jake af, 'had ik dat dan niet gezegd?' ik glimlach.

'en wat dan nog? Van wat ik weet doet Jake niks bijzonders als alfa' zegt Diana, 'dat is wat je denkt, steeds wanneer Max wilt veranderen in een wolf moet ik hem tegenhouden. Misschien klinkt het niet veel, maar als alfa heb je veel macht over je roedel. Als Valerie onze alfa wordt moeten we alles doen wat ze zegt, ze heeft daarbij onze levens in haar genieperige handen. Ze is niet sterk genoeg om onze alfa te worden' maakt Jake af.

'ik denk dat je Aria niet eens terug wil, dat ze voor altijd beheerst wordt door Valerie. Dat is pas leuk' zegt Max, 'Aria is gewoon een meisje, er lopen hier duizenden rond' zegt Jake. 'er lopen hier misschien duizenden of zelfs miljoenen meisje rond, je weet dat ze nooit zo speciaal kunnen zijn als Aria' de twee broers kijken elkaar aan. 'goed, maar je maakt een deal met een duivel' hij draait zich om en loopt weg, 'voordat ik het vergeet, als je de vloek niet binnen honderdachtenzestig uur gedaan maakt of ook wel een week. Is hij blijvend, daarvan hebben jullie nog drieëntwintig uur van over. Dus maak jullie beslissingen snel' zeg ik.

 



Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu