Ik druk op de deur bel van Diana's huis, Rosalie doet open. 'Aria' zegt ze blij, 'goedemiddag Rosalie' zeg ik. 'Diana is boven' ze stapt op zij en ik loop naar binnen, het huis is het zelfde als ik me herinner.
Ik trek mijn jas uit en ik loop naar boven, de kamer van Diana is de eerste boven dus ben ik er gauw. Ik open de deur, Diana, Emma en Noah zitten op de kamer. Diana leunt tegen Noah, terwijl Emma tegenover ze zit.
Ik kuch even en ze kijken me aan, Diana met een blij gezicht en Emma met en gezicht die eerder wil dat ik weg ga. Ik loop dichter naar ze toe. 'ik wist niet dat je kwam' zegt Diana, 'ik eigenlijk ook niet, maar ik moest jullie dit geven' ik geef een kaart aan Noah en de andere aan Diana. 'en deze is voor jouw' ik draai me om naar Emma, ze kijkt verrassend naar de kaart. Ze maakt hem open en leest voor:
"U bent van harte welkom om op 1e kerstavond een diner te eten bij ons, je hoeft niks mee te nemen alleen gezelligheid. Zodat we samen met u kerst kunnen vieren.
Van de familie Wright"
'bedankt voor de uitnodiging' zegt Emma, ze staat op van het bed en loopt weg. 'waar ga je naar toe?' vraag ik, 'ik moet even wat regelen' ze doet een plukje haar achter haar oor en loopt weg.
'dat was, anders' zegt Noah, 'je weet hoe Em is, eerst om aandacht vragen en dan plots weg lopen' zegt Diana. 'D. nu ik hier toch ben, wil ik je graag spreken over je familie' begin ik, Diana laat Noah los en komt dichter naar me toe. 'vertel' zegt ze, 'ik heb wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen wie je vader zou kunnen zijn' ga ik veder.
'dat is geweldig, wie is het?' vraagt ze, 'Stef' zeg ik. 'Stef, die man van het politiebureau' zegt ze, 'ja, hij had het erover dat hij zijn vrouw, dochter en zwager is verloren twee jaar geleden. En omdat jij bent geadopteerd twee jaar geleden, dacht ik meteen aan jouw' zeg ik.
Ze is even stil, 'D. gaat het wel?' vraag ik. 'ja, het is allemaal zo onverwacht' zegt ze, ze komt naar me toe en ik omhels haar. 'het komt goed, en als Stef je vader blijkt te zijn. Ben jij de eerste die het weet' zeg ik, ze knikt. Voorzichtig trek ik een los haartje uit haar hoofd, 'zie ik jullie beiden zaterdag?' vraag ik. Ik sta op van het bed, beiden knikken ze. 'dan zie ik jullie later' ik doe de deur open en loop naar buiten, ik pak mijn autosleutels en open mijn auto.
Ik parkeer mijn auto voor het politiebureau, het is winter maar niet heel erg koud buiten. Ik loop naar binnen, er zijn allemaal mensen bezig heen en weer aan het lopen. De Sheriff komt ook langs me lopen, 'hallo Sheriff' zeg ik.
'Aria? Wat doe jij hier, je hebt vandaag toch geen dienst' zegt ze, 'nee, ik wilde kijken hoe het allemaal hier gaat' zeg ik. Ze knikt, 'is Stef vandaag aanwezig?' vraag ik. 'ja, hij zit in zijn kantoor' zegt ze, ik knik en loop naar zijn kantoor. Zachtjes klop ik op de deur, 'binnen' hoor ik hem aan de andere kant zeggen.
Ik loop naar binnen, 'Aria, wat doe jij hier?' vraagt hij. 'ik kwam mijn favoriete politieagent opzoeken' zeg ik, hij glimlacht maar gaat veder op zijn computer. 'wat ben je aan het doen?' ik kom naast hem staan, 'onderzoek' zegt hij.
'wat voor een?' ik lees een alinea, maar net wanneer ik veder wil gaan drukt hij op het min knopje. Hij kijkt me aan, 'geloof jij in weerwolven?' vraagt hij. 'weerwolven?' vraag ik, 'ja, weerwolven' zegt hij. 'nee' ik probeer niet in zijn ogen te kijken, 'ik wel' hij kijkt weer naar het scherm en drukt op het bestand. 'ik heb onderzoek gedaan, en het blijkt dat alleen wolven deze schades zou kunnen aan brengen' zegt hij, 'waarom denk je dan dat het een wolf was?' vraag ik.
'weerwolven' verbetert hij me, 'dat is omdat er geen wolven leven in Whitemore, het is hier technische gezien niet mogelijk. Daarom ben ik terug gegaan naar de geschiedenis van Whitemore, zoals ik je vertelde. En de geschiedenis klopt niet. Want ze zeggen dat Whitemore is ontstaan na 1864, na de wolven plaag. Volgens andere document die ik heb gevonden op de hoofdcomputer, is Whitemore ontstaan in 1860. Vier jaar voor de wolven plaag, door de familie Wilson. Ik heb veder gezocht, en heb dit gevonden' hij laat me een artikel van 1861 zien.
17 maart, 1861
De Wilson familie heeft ontdekt dat mensen sterker en machtiger kunnen worden, door alleen wat hulp van de volle maan. Eerst zie en dan geloven? Kom vanavond kijken....
'een krantenartikel' zeg ik, 'niet zomaar een krantenartikel, kijk naar de volgende. Dit kranten artikel is van de avond ná de tweede volle maan.
19 april, 1861
De Wilson familie, ze zijn gek! Het leek allemaal geweldig, mensen die sterker en machtiger waren dan alle andere. Maar gisteravond gebeurden er een ramp, ze veranderde in wolven. En voordat de mensheid maar iets kon doen, waren ze al vermoord. 413 moorden, de hele stad na de Wilson familie en de monsters.
Stef kijkt me aan, 'en als je na alle bewijzen me nog steeds niet gelooft, lees dit' zegt hij.
24 oktober, 1864
Het begin van Whitemore. Na dat de wolven uit dit deel van het land zijn gejaagd, is er een nieuw dorp ontstaan. Whitemore. Dit was allemaal niet gelukt dankzij onze stichters, de Wilson familie.
'de geschiedenis klopt niet' zeg ik, 'ja, daar ben ik ook achter. Want als volgens de boeken, Whitemore is ontstaan in 1864, maar er voor die tijd krantenartikelen verschenen. Dan is mijn enige conclusie dat weerwolven en heksen bestaan' zegt hij.
Fijne kerst iedereen.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...