P.O.V. Max
6 uur eerder
Ik open mijn ogen, ik ben niet in de kelder van mijn huis. Mijn arm ligt om iemand heen, Tessa. Voorzichtig trek ik mijn hand terug en ga recht zitten, ik pak wat kleding van de grond en trek het aan. Ik weet opeens weer waarom ik bij de Fergusons ben, Aria is bij mijn thuis. Allemaal te danken aan mijn broer, Jake.
Ik wilde Aria zo graag zien gisteren, alleen zo had ik het niet verwacht. Samen met mijn broer, zo dicht bij elkaar. Ik kon zijn kop wel van zijn hoofd rukken, maar net op tijd kon ik me tegen houden. Ze zag er blij uit toen ik haar gister in de pauze zag met mijn broer, ze lachte na lange tijd ook. Al wilde ik dat ik de enige was waardoor ze weer kon lachen, er waren deze twee weken zoveel moment dat ik naar haar toe wilde gaan. Haar zeggen hoeveel ik van haar hield, en haar vervolgens kussen. Maar elk bericht die ik stuurde, of elke oproep die ik stuurde, ze negeerde ze.
-when I was your man-
'schat, ben je al wakker?' hoor ik Tessa zeggen, ik kijk haar aan. 'ja, ik kon niet meer slapen' zeg ik, in tegenstelling tot bij mij. Houden deze muren me wel binnen als wolf, er komt geen enkel geluid door de muren, noch dat ik hem kan breken. Ik bekijk Tessa, ze trekt haar kleding aan. Ze heeft mooie haren en is net iets kleiner dan mij, een tegenpool van Aria. Haar zachte bruine haren, of haar bruine ogen.
Ik mis haar. 'lieverd, gaat het?' vraagt Tessa, ik kijk haar aan. 'ja' zeg ik, Aria zou weten dat ik zou liegen. 'ontbijt?' vraagt ze, ik knik. Ze laat haar handen in die van mij glijden en brengt me naar de eetzaal, het eten staat al op tafel. We gaan aan tafel zitten, ik pak een broodje en smeer er langzaam brood op. Meneer Ferguson komt aan tafel zitten, twee weken geleden zou ik niet eens in de buurt willen komen van de Fergusons, maar alles is verandert.
'Max, mijn vader vroeg je wat' stoort Tessa mijn gedachtes, 'natuurlijk, meneer Ferguson. Vindt u het erg om die vraag te zeggen?' vraag ik. 'waarom ook niet, ik wilde weten hoe het gisteren is gegaan?' vraagt hij, 'goed, ik heb bijna niks gemerkt. Na de pijn natuurlijk' zeg ik. Hij glimlacht, als ik klaar ben met eten pak ik mijn telefoon.
Nog niks van Aria, wel een gemiste oproep van Diana. Sinds wanneer belt zij mij. 'is het goed als ik even Jake ga bellen, dit is de eerste keer dat ik niet transformeerde zonder dat hij in de kamer naast mij zat' zeg ik, ze knikken beiden en ik verlaat de tafel. Ik loop naar buiten, Diana heeft wat ingesproken. 'Max als je dit hoort, waarom heb je een telefoon als ik altijd je voicemail krijg als ik je bel? Ten tweede, ga naar Jake. Ik heb een vermoeden dat hij en Aria in de problemen zitten' het laatste zegt ze overstuur. Ik pak mijn jas en sleutels uit de kast, 'waar ga je naar toe?' vraagt Tessa achter me. 'ik ga naar huis, Jake heeft me nodig. Weet jij waar mijn sleutels zijn?' vraag ik aan haar, 'misschien nog in de kelder' zegt ze.
Ik knik en loop snel de kelder in, om een of andere redden zie ik de deur achterin opvallen. Er is iets verandert, het kleine slot ligt op de grond en er is een groot slot in de plaatst gekomen. Meneer Ferguson zei dat ik daar niet naar binnen mag, maar iedereen kent me. Ik luister nooit, en als ik luister is dat meestal naar Aria. Ik pak de opgehangen sleutel en doe het slot op, 'bloody hell, wat doen jullie hier?' vraag ik als ik Diana en Noah zien. 'Max, dank je' Diana omhelst me, 'gaan jullie nog mijn vraag beantwoorden?' vraagt hij.
'we zaten opgesloten' zegt Diana, ze loopt de kamer uit en kijkt om zich heen. 'heb je toevallig Aria hier gezien?' vraagt ze, 'of een witte wolf met fel groene ogen?' volgt Noah haar. Ze kijken beiden om zich heen, 'ik heb Aria alleen gister bij Jake gezien, toen ben ik weg gegaan en heb ik haar niet meer gezien' zeg ik. 'Jake, misschien weet hij waar Aria is' zegt Diana, 'laten we hier weg gaan, voordat ze ontdekken dat jullie vrij zijn' zeg ik. Ik pak mijn autosleutels en loop met ze naar boven, 'stil zijn, en geen geluid maken' zeg ik. We sluipen het huis uit en lopen naar mijn auto, als iedereen is ingestapt start ik de motor en we rijden weg.
'Jake' hoor ik Diana schreeuwen, Jake komt de keuken uitgelopen met drinken en brood. 'waar ga je naar toe?' vraagt Noah, 'naar Aria' dan ziet hij mij. 'ze wacht op me in mijn kamer' zegt hij er snel achter, 'kan het zo zijn dat ze het nest heeft verlaten?' vraagt Diana. 'hoe bedoel je dat?' vraagt Jake, Noah laat zijn tanden zien en imiteert een wolf. Een pijnlijk gebaar als je het mij vraagt. Jake zijn ogen worden groot, 'maar dat kan niet' zegt hij.
Voordat ik het weet rent hij weg de kelder in, zijn weerwolfsnelheid is sneller dan die van mij. Dus heb ik moeit om hem bij te houden, als ik in de kelder ben loopt Jake te schelden. 'wat is er aan de hand, het lijkt alsof iemand in deze kamer heeft geslapen' zeg ik, Jake kijkt me aan. 'ik moet je wat vertellen' zegt hij ongemakkelijk, 'nou vertel' dring ik aan. 'weet je nog die spreuk die Diana had gedaan om Aria in leven te houden' begint hij, ik knik. 'we zijn nog steeds gelinkt' zegt hij, ik kan hem wel wurgen. 'dus wat je me wilt vertellen, is dat jij en Aria nog steeds gelinkt zijn en daarom gevoelens voor elkaar hebben. Waar is Aria? Ik moet met haar praten' zeg ik woest, ik kijk om me heen. In weerwolvensnelheid ren ik naar boven, totdat een onaangenaam gezicht me tegen houdt.
Valerie, mijn ogen worden groot. Ik pak haar nek vast en druk hem tegen de muur, 'wat doe jíj in míjn huis?!' schreeuw ik tegen haar. 'ik ben op bezoek' zegt ze, 'Max, laat haar met rust' hoor ik Diana achter me zeggen. 'waarom dat? Ze brak Jake zijn hart, het mijne en straks nog die van iemand anders. Dít is Valerie, niet een schaapje' zeg ik, 'je kan me niet dode' zegt ze. Ik kijk haar vragend aan, 'wel als ik dat wil' zeg ik. 'niet als ik het je verbied, en dat doe ik' zegt hij, ik laat me niet tegenhouden en knijp haar keel dicht. Maar veder kom ik niet, ik knijp harder. Maar er gebeurd niets, 'ik ben je alfa, ben je dat vergeten? Als ik wil dat je iets niet doet, dan doe je dat niet' zegt ze.
Ik laat haar los en zucht, 'vertel me dan, waarom ben je hier? Ik bedoel als je vrij bent, en dat ben je. Wat zit je hier dan nog te doen in Whitemore?' vraag ik. 'ik kom jullie helpen om Aria te vinden' zegt ze, ik kijk haar vragend aan. 'wie ben jij? En wat heb je met Valerie gedaan?' vraag ik, 'ik ben Valerie en ik kom jullie helpen' zegt ze. Ik naar hem toe en plaats mijn lippen voor haar oren, 'de dag dat jij de enige zou zijn om Aria te redden, zou je haar laten sterven. Weet je waarom? Omdat je geen hart hebt' zeg ik.
'je hebt me nodig, geloof me. Ik ben de enige die Aria kan oproepen, tenzij jullie heel Whitemore willen doorzoeken' zegt ze tegen mij, 'oproepen?' ik kijk naar Jake die aankomt gelopen. 'jij en Aria zijn niet alleen gelinkt, of niet soms?' vraag ik, 'de witte wolf waar Diana en Noah het over hadden, is Aria' besluit hij te zeggen. Ik kan mijn oren niet geloven, ze heeft gelogen, 'goed, roep haar op. Daarna verlaat je Whitemore' zeg ik tegen Valerie.
'Max, dat kan ze niet' onderbreekt Diana ons, ik kijk haar aan. 'waarom niet? Waarom kunnen jullie niet één keer naar me luisteren?' vraag ik aan haar, 'misschien omdat al jouw suggesties dom zijn' zegt Valerie. 'Valerie is mijn moeder' zegt Diana, mijn ogen kunnen uit mijn hoofd vallen.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...