*{True Mate - Hoofdstuk 13}*

316 26 2
                                    

P.O.V. Diana

5 uur eerder

'maar dat kan niet' zegt Jake, hij rent in weerwolvensnelheid weg. Max rent achter hem aan, en ze zijn voordat ik het weet beiden weg. 'moeten we niet achter ze aan?' vraagt Noah, 'het zijn weerwolven, wil je die kans wagen?' vraag ik. Voordat Noah antwoordt kan geven klopt iemand op de deur, ik maak de deur open. 'Valerie?' ik haal een wenkbrauw op, 'hallo Diana' zegt ze langzaam. 'wat doe je hier?' vraag ik, 'ik kan hetzelfde over jouw vragen' zegt ze. 'Aria is nog steeds vermist' zeg ik, 'het spijt me' zegt ze.

'je kunt beter weg gaan, voordat Jake en Max terug komen' zeg ik, 'kunnen we even praten' zegt ze moeilijk. 'wil je de kans wagen dat Jake en Max je gaan vermoorden? Kijk Valerie we hebben een deal gemaakt, jij bent vrij om te gaan. Zolang je Noah geheim bewaard en een spreuk zoekt' zeg ik, 'nee, ik ga nergens naar toe. Niet weer' zegt ze. Ik kijk haar onbegrijpelijk aan, 'ik ben je moeder' besluit ze te zeggen. Ik doe een stap naar achteren en schud met mijn hoofd, 'ben je niet, zit niet te liegen Valerie' zeg ik.

'Diana ik weet dat dit een schok is, maar het is waar. Ik heb nog nooit in mijn leven gelogen' zegt ze, 'maar je liegt nu' zeg ik. Ze doet een stap naar me toe, maar ik ga steeds veder naar achteren. Gelukkig voor mij komt Max in weerwolvensnelheid terug, maar wanneer hij Valerie ziet, drukt hij haar met haar nek tegen de muur. Valerie en Max starten een heel gesprek waarom ze uit de tombe is, en wat ze hier doet.

Na een tijdje kan ik het niet meer aan, 'Max, dat kan ze niet' onderbreek ik hun. Hij kijkt me vragend aan, 'waarom niet? Waarom kunnen jullie niet één keer naar me luisteren?' vraagt hij. 'misschien omdat al jouw suggesties dom zijn' zegt Valerie, ik rol met mijn ogen maar geef niet op. Ik moet het zeggen, 'Valerie is mijn moeder' zeg ik voorzichtig. Max kijkt me vragend en verbaast aan, Valerie probeert naar me te glimlachen. Max laat haar los, 'dit kan niet, Valerie en jij zijn ongeveer even oud' zegt hij. Hij komt naar me toe, 'ik weet niet hoe dit kan, maar ik vertrouw haar' zeg ik.

Hij haalt een hand door zijn haren en gaat met zijn tong over zijn lippen, 'jóuw moeder heeft ons jaren lang gebruikt' nu kijkt haar naar Valerie. 'ja, dat deed ik. Maar ik wist niet dat Diana mijn dochter was' zegt ze, 'is dit weer zo een truc, Diana ik weet dat je deze weken zoekt naar je ouders en dat maakt mij echt niet uit. Maar Valerie als je moeder? Dat is té ver gezocht' zegt hij. 'maar het is waar' zegt Valerie, 'jíj hoort in een verdomme tombe te zijn, dus houd jij je mond dicht' zegt hij.

'vertrouw me, ik kom hier alleen om je te helpen Aria te zoeken. En als jullie me daarna niet vertrouwen, beloof ik weg te gaan' zegt ze, 'roep haar op zoals je zegt' zegt Max. 'laat ik je iets vertellen over de alfa-huil, het is niet zomaar een huil. Hij moet perfect zijn, daarbij zal ik iedereen uit onze roedel op roepen' zegt ze, 'dat maakt toch niet uit, onze roedel bestaat alleen uit Jake, jij, ik en nu Aria' zeg ik. 'je snapt het echt niet, omdat Tessa en jij "true mates" zijn zal ik hun ook oproepen' zegt ze, 'die kans moeten we dan nemen' Jake kijkt Max aan. 'doe wat jullie willen, roep iedereen op die je wilt. Ik ga Aria zoeken' zegt Max, waarnaar hij het huis verlaat.

Valerie kijkt me aan, 'kan ik misschien even met Diana praten?' vraagt ze. De jongens kijken me aan, 'je krijgt twee minuten' zeg ik en loop naar de keuken met Valerie achter me aan. 'twee minuten, vanaf nu' zeg ik tegen haar, 'Diana je hebt echt geen redden om mij te vertrouwen, maar over zoiets zal ik nooit liegen' zegt ze. 'goed, als ik je zou vertrouwen. Wat ik overigens niet doe. Ik heb vanaf de dag dat ik wist dat ik geadopteerd ben naar je gezocht, ik heb iedereen gevraagd of ze je kennen.

Het enige wat ik gekregen heb is dat je werd vermoord' ik bijt op mijn onderlip om niet te hoeven huilen, 'ik kan het uitleggen' zegt ze. Ik haal een hand door mijn haren, 'ik heb geen uitleg nodig, weet je dat ik tot de dag van vandaag naar je zocht. Ik dacht werkelijk dat je was zoals mensen je hadden omschreven, aardig, gevoelig en zorgzaam. Nu ik er achter ben dat je een harteloze weerwolf ben, had ik liever dat je nu dood was geweest' zeg ik. Ik draai me om en loop weg.


Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu