Ik loop het lokaal uit van mijn laatste les, de les was zonder Emma of Diana, daarom wachtte ze buiten op me. Ik dump al mijn boeken in mijn kluisje, aangezien ik geen huiswerk heb, en loop naar buiten. 'hij heeft het haar nog niet gezegd?' hoor ik Emma om de hoek zeggen, 'nee, en hij wilt ook niet dat een van ons het zegt' zegt Diana. 'maar hij moet wel, Aria komt er toch snel achter' zegt Emma, iemand bootst tegen me aan waardoor ik naar voren val.
'Aria' zeggen ze beiden, 'waarom moet ik achter komen?' vraag ik. Diana kijkt Emma ongemakkelijk aan, 'het is zijn eigen schuld, hij moest het haar van begin af aan zeggen' zegt ze tegen haar. Ze kijkt nu mij aan, 'Tessa is Max zijn "true mate"' zegt Emma. Mijn ogen worden groter, 'maar hij zei dat hij niet wist wie zijn "true mate" is' zeg ik.
Emma legt haar hand op mijn schouder, 'hij loog tegen je' zegt ze. Ik slik, 'en jullie beiden wisten het?' zeg ik verstelt. 'ja, maar hij wilde niet dat we het jouw vertelde' zegt Diana, ze wilt me omhelzen maar ik trek me terug. 'ik wil alleen zijn' zeg ik, 'Aria' begint ze. 'nee, ik dacht dat we vrienden waren. Vrienden houden geen geheimen voor elkaar' zeg ik, ik draai me om en loop alleen naar huis.
***************************
Het is avond en voor mij tijd om te slapen, ik loop in mijn pyjama naar mijn slaapkamer. Mijn raam staat open, ik loop er naar toe en doe hem dicht. 'Aria' hoor ik achter me, ik draai me om. Max. 'wat doe je hier?' vraag ik, 'ik wilde je nog zien vandaag' zegt hij. Hij komt naar me toe gelopen en wilt me kussen, maar ik trek me terug.
'is er wat?' vraagt hij, 'ja, je hebt gelogen' zeg ik. Hij haalt een hand door zijn haren, 'ik kan het uitleggen' zegt hij. 'waarom was het zo moeilijk voor jouw om me de waarheid te vertellen?' vraag ik, 'ik wilde je niet kwetsen' zegt hij. 'maar toch sta ik hier, gekwetst door jouw leugens' zeg ik, 'het spijt me dat ik het je niet meteen vertelt heb' zegt hij.
'Max ik ben niet boos omdat je me niet vertelt hebt dat Tessa je "true mate" is, ik ben boos op je omdat je me niet in vertrouwen nam' zeg ik, 'het spijt me' zegt hij. Hij pakt mijn hand vast, 'je hebt tegen me gelogen omdat je me niet kon vertrouwen, waarom zou ik je dan nu wel vertrouwen?' vraag ik. Hij knijpt zijn ogen dicht, 'we hebben een probleem' zegt hij.
Ik zucht en trek me los uit zijn greep, 'je bedoelt dat jij een probleem hebt' zeg ik. 'ik snap dat je boos bent, maar dit gaat ons allemaal aan' zegt hij, ik doe een hand in mijn zij. 'nou vertel, wat is dat grote probleem die je hebt. Nadat ik boos op je ben' zeg ik, 'Valerie is terug' zegt hij. Ik loop langs hem naar mijn kledingkast, ik pak een simpele broek en shirt eruit.
'waar ga jij naar toe?' vraagt hij, 'mijn laatste beetje vertrouwen op maken, als je dit keer niet liegt. Laat me zien waar Valerie is' zeg ik. 'goed' zegt hij, ik loop naar de badkamer en kleed me om. Als ik klaar ben loop ik terug naar Max, 'laten we gaan' zeg ik. Hij steekt zijn hand uit, ik kijk hem twijfelachtig aan. 'rennend ben ik sneller dan de auto' zegt hij, ik pak zijn hand voorzichtig vast.
Wanneer hij me los laat zijn we bij zijn huis, 'wat doen we hier?' vraag ik. 'een plan verzinnen' zegt hij, hij opent de deur en ik loop naar binnen. Iedereen kijkt me aan, ze staan met ze alle rond een tafel. 'je bent gekomen' zegt Diana verbaast, 'ik ben even verbaast als jouw' zeg ik.
'wat is het plan? Waarom is Valerie terug' ik kom naar ze toe gelopen, 'ze wilt alfa worden' zegt Jake. 'waar is ze?' vraag ik, 'in een tombe, bij het kerkhof' zegt Noah. 'we kunnen gaan kijken' stel ik voor, de rest knikt mee stemmend.
'laten we dan gaan' zeg ik, we verlaten de tafel en lopen naar buiten. 'Aria, kunnen we praten?' vraagt Max, ik draai me om. 'wat valt er te praten?' vraag ik, 'zeg me wat ik moet doen om het goed te maken, ik wil je niet kwijt raken' zegt hij. Ik loop naar hem toe, 'het is goed, ik ben niet meer boos op je' ik pak zijn hand vast. 'ik houd van je' zegt hij, 'ik houd ook van jouw' zeg ik. Hij buigt naar voren en kust, 'laten we gaan' zeg ik.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...