*{Wolves - Hoofdstuk 29}*

676 49 1
                                    

Voorzichtig open ik mijn ogen, ik probeer op te staan maar merk dat ik aan iets vast zit. Ik probeer me los te trekken, maar krijg geen beweging. Door de spleetjes van mijn ogen zie ik Jake, Max, Diana en Noah. 'hoe verbreek je de vloek?' vraagt Max bezorgd, 'rustig aan, wolfje. Ik zoek al' Diana bladert in een groot boek. 'dus je wist dat ik en Max weerwolven waren?' vraagt Jake aan Noah, 'ja, sinds altijd al. De manier dat jullie verdwijnen bij volle maan, dat jullie geen zilver aan raken' noemt Noah op.

'ik heb wat' gilt Diana, iedereen kijkt haar aan. 'de Jagersvloek, de Jagersvloek kan niet verbroken worden. Het is een vloek die door gegeven wordt' leest Diana voor, 'doorgeven, dus we hoeven alleen een andere Wright familielid te vinden, En dan wilt Aria ons niet meer vermoorden' zegt Max.

'Max' fluister ik, 'ze is wakker' hoor ik Jake zeggen. Ik open mijn ogen, 'is dit Aria of "Aria"?' vraagt Noah. 'hoe moeten wij dat weten, je zegt dezelfde naam twee keer achter elkaar' zegt Jake, 'de ene zeg ik normaal en de ander met een tikje duister' zegt Noah. 'jongens, tijd om ruzie te maken hebben we niet' zegt Diana, de jongens zuchtten.

Langzaam komt Max naar me toe, 'Aria' fluistert hij. 'Max, waar ben ik?' vraag ik, 'herinner je het dan niet meer?' vraagt hij. 'wat weet je allemaal nog wel?' vraagt Diana, ik kijk haar aan. 'dat ik jullie gedag zei na het kerstfeest, toen ben ik nog wat met Jake gaan praten. Wat tot nu toe vaag is. Ik liep naar boven en zag een ingepakt cadeau en viel in slaap' zeg ik, iedereen kijkt me vragend aan. 'welke datum is het vandaag?' vaagt Noah, '26 december' antwoord ik. 'het is 1 januari' zegt Noah langzaam, 'door de Jagersspreuk wordt je niet alleen iemand anders, je vergeet ook wat je hebt gedaan tijdens die spreuk' zegt Diana.

'we moeten zo snel mogelijk een ander familielid van de Wrights vinden' zegt Max, 'ja, maar nadien dan? De spreuk is door een voorwerp in je gekomen. Aria heb laatst iets vreemds aan geraakt?' vraagt Diana. Ik denk even na over de afgelopen dagen, 'een ring' zeg ik langzaam.

Max bekijkt mijn vingers, 'het Jagersteken' zegt hij. 'daardoor moet je zeker geïnfecteerd zijn geraakt' zegt Diana, 'kunnen we die ring niet gewoon af doen?' vraagt Noah. '"gewoon" en heksen, dat is niet een "gewone" zin' begint Jake, 'heksen zullen altijd een gevolg plaatsen op een oorzaak' maakt hij af.

'Jake heeft gelijk, als Isabel me wat heeft geleerd is dat je een spreuk niet zomaar kan verwijderen' zegt Diana, 'dan kunnen we maar een ding doen' Max kijkt iedereen aan. 'de volgende Wright vinden, en hopen dat diegene de Jagersvloek over neemt' maakt hij af, na zijn zin verlies ik het bewust zijnde.

*************************

'waar is iedereen in de kelder' hoor ik Emma zeggen, ze komt naar binnen gewandeld. 'Aria, gaat alles goed?' vraagt ze, 'dit is niet wat je denkt' zegt Diana, iedereen kijkt Emma aan. 'ik denk dat ik weet wat dit is' ze komt langzaam naar ons toegelopen, 'en ik had je nog gewaarschuwd' Emma legt haar hand op mijn wang en wrijft er even over. 'je bedoelt dat je het niet vreemd vind dat Aria hier is opgehangen?' zegt Diana, 'ja, natuurlijk vind ik dat vreemd. Maar ik weet hoe ik die kan terug draaien' zegt ze. Ze legt haar hand op mijn voorhoofd en voelt of het goed met me gaat, 'mag ik misschien een uitleg?' vraagt Noah.

Emma draait zich om naar de rest, 'Aria stamt af van de eerste jagers, maar om een jager te worden krijg je een erfstuk door gegeven van familie tot familie. Diana is een heks, een van de redenen waarom ik met haar vrienden ben geworden. Ze kan door een druppel bloed kijken waar de volgende jager verschuilt en hem daardoor door laten geven. Max en Jake zijn weerwolven, wat eigenlijk best logisch klinkt. En Noah' ze kijkt hem even aan. 'is Noah' zegt ze, Jake zet een stap naar voren. 'maar wat ben jij dan?' vraagt Jake, 'ik ben een weerwolf, de eerste weerwolven in zijn soort eigenlijk' zegt ze. 'wacht, je bent een weerwolf' zegt Jake, 'ja, raar dat je het nooit hebt opgemerkt' zegt ze.

'laat me gaan' schreeuw ik uit, ik beweeg zo veel heen en weer als ik kan. Emma draait zich naar me om, 'als we zeggen dat dit Aria 2.0 is, betekent het dat we nog maar negenentwintig uur hebben voordat deze spreuk blijvend is' zegt Emma. 'dan moeten we snel wat doen' zegt Diana, Emma knikt. 'ik stel voor dat Noah het bloed van Aria af neemt en Diana de DNA-spreuk doet, aangezien zij de enige heks is. Als ze de volgende jager kan vinden, stel ik voor dat Diana, Jake en ik de jager gaan zoeken' zegt Emma, 'en wat doe ik dan?' vraagt Max. 'als ik jouw was zou ik veranderen in een wolf zodat je nek sneller heelt, het ziet er nu namelijk niet fris uit' zegt Emma, Max knikt. 'wie gaf jouw de leiding?' vraagt Jake tussen door, 'oh, en Noah. Het is handig als jij op Aria let, voor het geval ze probeert te ontsnappen' zegt Emma. 'waarom moet ik voor babysitter spelen?' vraagt Noah, 'jij bent de enige mens onder ons' zegt Emma. Noah zucht, maar laat het erbij. 'dat gebeurt er nou als je een vrouw de leiding geeft' zegt Jake, 'weet jij een beter plan?' vraagt Emma. Jake rolt met zijn ogen en schud zijn hoofd.

 

Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu