*{True Mate - Hoofdstuk 20}*

347 27 2
                                    

P.O.V. Max

'zo niet, gaat Aria doodt' legt mijn broer Jake me uit, kan hij ooit stoppen met praten. Nadat ik Aria nergens kon vinden, ben ik naar huis gegaan. Niet mijn slimste keuze, daar ben ik Diana, Jake en Noah tegen gekomen. 'je theorie klopt alleen niet' zeg ik, 'kan je niet geloven dat Aria van je houdt?' vraagt Jake. 'of misschien dat deel dat ze doodt ging voor je?' vraagt Diana, 'of dat Valerie eigenlijk Amanda heet, wat trouwens vergezocht is' zegt Noah. 'drie maal "nee", twee maal. Noah heeft gelijk, over Valerie of Amanda. Maar ik heb het niet over die theorie, Aria stond gisteravond op het punt om me te vermoorden. Ze keek me aan en ik zag hoe ze zich verzetten om me te vermoorden' zeg ik, 'wat gebeurde er toen?' vraagt Diana. 'Jake kwam, dus ja ik kan geloven dat ik van Aria heb gehouden net als zij van mij. Dat zegt mijn arm die gedrukt is met waterdichtenstift. Maar zijn jullie vergeten waarom Diana überhaupt naar Valerie ging. Jullie kwamen voor antwoorden, maar kwamen terug met vragen' zeg ik, ze kijken me aan.

'Max heeft gelijk, hoe Valerie ook mag heette. Ze blijft hetzelfde, ze zou nooit iets doen als ze er geen voordeel aan heeft' zegt Jake, Diana zucht. 'ik ben al onderweg' ze staat op van de bank en loopt naar buiten, 'ik ga achter haar aan' Noah volgt haar. 'dan blijven jij en ik alleen nog over, broer' zeg ik, 'nee, want ik ga naar Emma. Om iets te verzinnen waarom ik gister plots verdween' hij staat op. 'waarom zeg je niet gewoon de waarheid?' vraag ik, 'sinds de buitenwereld weet van onze waarheid, wordt diegene ontvoerd. Of vermoordt, dat wil ik niet voor Emma' zegt hij. '"er zijn geen excuses voor leugens" dat zei iemand lang geleden tegen me' zeg ik, hij zucht.

'ik zal de waarheid vertellen, maar als ze doodt gaat. Trek ik jouw met haar mee' zegt hij, 'vertel dan ook gelijk de hele waarheid, je weet wel. Wat je voor haar voelt' zeg ik. Hij kijkt me vragend aan, 'hoe?' vraagt hij. 'ik weet niet, misschien hoe je eruit zag toen ze gister met je danste. Of omdat je praat in je slaap' zeg ik, 'doe ik niet' zegt hij. 'Emma, oh Emma' zeg ik overdreven met kusjes erbij, 'goed, ik snap je punt' hij loopt naar de deur. Ik glimlach en loop naar de keuken, het is zondag en er valt meestal niets te doen. Dus pak ik een pak popcorn uit de kast en loop terug naar de woonkamer, als iemand me tegen houdt.

'Aria' ik kijk snel weg, 'wat doe je hier?' vraagt ik kijkend naar mijn popcorn. 'ik hoorde wat je zei, en ik weet je antwoord' zegt ze, ik wil haar aankijken maar houdt mezelf nog net tegen. 'ik wil je alles vertellen, maar ik kan het je laten zien' zegt ze, ik kijk haar aan. En voor het eerst, na jaren krijg ik geen moord neiging. Ze steekt haar hand naar me uit, ik slik maar pak haar hand vast. Ze trekt me mee en voordat ik het weet staan we in de tombe van Valerie, 'wat doen we hier?' vraag ik. Niets zeggend loopt ze veder naar binnen, ik volg haar. 'je weet wat er is gebeurd, tussen de "true lovers". Maar dat is niet het hele verhaal. Valerie heeft hier duizenden tekeningen gemaakt door haar' zegt ze, ik kijk om me heen. Aria heeft gelijk, er staan hier wel duizenden tekeningen. Ik loop veder naar binnen, ik zie twee mensen. Volgens mij Luna en Mathias, rondom zijn er strepen getekend. Ik kijk vragend naar het beeld, maar mijn gedachtes worden onderbroken.

'ik dacht echt dat het je niet zou lukken' ik draai me naar hun om, Aria en Rafael. 'wat is hier aan de handt?' vraag ik, 'als ik zeg dat iets me gaat lukken, lukt het me ook. Nu moet jij je aan jouw deal houden' zegt ze. 'ja over dat, ik zal helemaal niets doen met je vrienden. Ik wil alleen jouw, laat ik het je uitleggen. Valerie haar plan zou nooit lukken, ik bedoel vroeg of laat zouden jullie weer wat voor elkaar voelen. Nu Max gevangen zit in die tombe, is de kans klein dat er iets gaat gebeuren' zegt Rafael. Aria kijkt hem aan, 'wat wil je van ons? Waarom heb je me niet gewoon gevraagd of ik Max zou willen vermoorden?' vraagt Aria.

'omdat zelfs in je donkerste momenten, je Max niet zal vermoorden. En ik heb hem levend nodig' zegt hij, ik zie haar slikken. Hij draait zich om, 'dat gaat moeilijk als ik gevangen met hem zit' zegt ze. Ze doet een stap naar achteren, en zit samen met mij gevangen. Ik kijk vragend van haar actie, 'weet je wel wat je hebt gedaan? Je hebt alles erger gemaakt' schreeuwt hij. 'ik weet dat, maar nu weet ik zeker dat je je aan je afspraak gaat houden. Want ik hoef hem maar aan te kijken, en jullie grote plan valt in stukken' zegt ze, Rafael zucht. 'ik los dit op, waag het in zijn ogen te kijken. En onze deal is van de kaart' zegt hij, hij draait zich om en loopt weg.

-because of you-

'over welke deal hadden jullie het?' vraag ik, ze zakt door haar knieën en gaat op de grond zitten. 'Max ik ben hier niet om vrienden te worden' zegt ze, ik ga met mijn hand door mijn haren. 'ik wilde hier überhaupt niet komen, maar jij bent de reden waarom ik ben. Dus als ik hier toch vast zit, vertel me dan op zijn minst waarvoor ik hier vast zit' zeg ik, ze kijkt me voorzichtig aan. Niet in mijn ogen, eerder langs me. 'ik deed dit voor jouw' besluit ze te zeggen, 'mij? Waarom zit ik dan hier?' vraag ik. 'omdat na alles wat ik je aan heb gedaan, je me nog steeds vertrouwt. Jij wilde je stomme antwoorden, zoek ze' ze zwaait met haar armen in de lucht, om de tekeningen te laten zien. Ik kijk naar de tekeningen om ons heen, 'zou het vreemd zijn als ik weet waarom Valerie wilt dat we elkaar haatte?' zeg ik langzaam.

'wat bedoel je?' vraagt ze, ik sta op van de grond. 'zie je al die tekeningen, ze horen de "true lovers" mythe te laten zien. Maar deze mythe loopt anders af dan dat het hoort' zeg ik, ik loop naar een tekening. 'zie je dit, dit hoort de tekening te zijn van Luna haar doodt, maar in plaats daarvan zie je Mathias en Luna hand in hand alsof ze één zijn' zeg ik, ze loopt naar me toe. 'die lijnen geven volgens mij aan dat ze sterker zijn dan de rest, en kijk dan naar de volgende tekening' ik pak haar hand en trek haar mee naar de volgende tekening.

'volgens mij was dit de roedel van Luna, zij was geen alfa of de volgeling van de alfa. Waarom buigen ze dan?' vraagt ze, ik kijk haar aan. 'omdat Luna plaats nam van de alfa, snap je het dan niet. Luna zou mega sterk moeten zijn geweest, en daardoor de alfa van zijn macht hebben gehaald. Alleen is dat nooit gebeurd' zeg ik, 'wat betekent dat als de mythe waar zou moeten zijn en ik terug kwam van de doodt voor jouw, we Valerie van haar plaats konden stoten' zegt ze. Ik glimlacht, ze kijkt bijna in mijn ogen maar richt zich weer op de tekening. Ze zucht en haalt een hand door mijn haren, 'nu weet ik waarom Rafael wilde dat ik je naar hier bracht, hij wilde niet dat de mythe uit kwam' zegt ze 'we weten niet eens of het waar is' ik probeer haar gerust te stellen, 'denk je echt dat Valerie onze herinneringen heeft weg genomen, alleen voor een verhaal dat niet eens waar zou kunnen zijn. Het is waar Max' zegt ze. 'waarom heeft ze die van jouw en Jake niet afgepakt?' vraag ik, ze slikt. 'ik weet het niet' zegt ze, ergens weet ik dat ze liegt.



Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu