*{True Mate - Hoofdstuk 14}*

333 27 1
                                    

P.O.V. Max

3 uur eerder

Ik loop de voordeur uit, ik kan niet geloven dat iedereen Valerie gelooft. Sorry hoor, maar vorig jaar nam ze mijn ex-vriendin over. Een brok neemt plaatst in mijn keel, ik weet misschien niet waar Aria is. Wat ik wel weet is waar ik naar toe zou gaan, ik stap mijn auto uit en loop achter de school het bos in.

Dit is de plek waar ik voor het eerst veranderde in een wolf, het gras is tot mijn knieën. De zon straalt tegen het gras, ik laat me vallen op het gras. Als ik eerlijk was geweest tegen Aria, over het trouwen met mijn "true mate" zou dit allemaal niet gebeurd zijn.

Ik hoor geritsel in het grasveld, ik kijk op van waar het geluid vandaan komt. Maar door het gras kan ik alleen het gras zien bewegen, 'wie is daar?' roep ik. Geen antwoord. Ik zie een witte wolf met blauwe ogen voor me, sinds wanneer bestaan er witte wolven. Dan herinner ik me wat, 'Aria' zeg ik voorzichtig. Ze sluipt naar me toe, ze gaat langs me met haar vacht. 'Aria als jij dit bent, het spijt me. Ik moest je de hele waarheid vertellen, maar dat deed ik niet. Misschien omdat ik het niet wilde, of omdat ik gewoon een idioot ben. Maar ik mis je' zeg ik, ik ga met mijn handen langs haar oren en omhels haar.

'ik mis jouw ook' hoor ik, ik laat Aria los. Ze is terug verandert in een mens, ik glimlach. 'waar was je? Hoe ben je nog na volle maan een wolf?' vraag ik, 'ik weet niet waar ik was, maar het was koud' zegt ze. 'je was zeker in mijn kelder, ik vat daar ook kou bij volle maan' zeg ik, ze knikt. Ze trilt van de kou, 'zullen we naar mijn auto gaan, ik heb daar nog een jas voor je liggen' zeg ik. Ze knikt, ik help haar opstaan en we lopen naar mijn auto.

-Skinny Love-

Ik pak mijn jas van de stoel en doe hem bij haar aan, 'kun. Je. Me. Thuis brengen?' vraagt ze stotterend. 'natuurlijk, ik zal alles doen' zeg ik, we stappen de auto in en ik rij weg. 'hoe wist je me te vinden?' vraagt ze na een tijdje, 'dat is de plek waar ik naar toe zou gaan, de plek waar ik verliefd op je werd' zeg ik. Ik kijk haar even aan, maar ze zegt niets. 'we zijn er' zeg ik, ik parkeer de auto voor de deur.

Snel stap ik uit en help haar uit stappen, 'je hoeft niet mee te gaan' zegt ze. 'dat weet ik, maar ik slaap vannacht beter als ik weet dat je veilig bent' zeg ik, voor de deur staan we stil. Ze gaat op haar tenen staan en pakt een sleutel van de deurpost, 'Mel en mijn vader zijn dit weekend weg' legt ze uit. Ze doet de deur open en we lopen naar binnen, 'ik ga me even omkleden, je kan wachtte als je wilt' zegt ze. Ik knik en ze loopt naar boven, ik trek mijn jas uit en loop de woonkamer in. Ik zet de tv aan en wacht op haar.

Na een tijdje kijk ik op de klok, ze is al een uur weg. Ik besluit op te staan en loop naar haar kamer, de deur staat op een kier. 'Aria?' vraag ik, ik loop naar binnen. Ze is in slaap gevallen op haar bed, ik loop naar haar toe en leg haar onder de dekens. Ik kom naast haar op bed zitten, ze kruipt naar me toe. Met mijn hand ga ik door haar haren, ze is zo mooi.

'wat schattig om jullie te zijn, jammer dat het uit is' hoor ik iemand zeggen, Valerie. 'wat doe je hier? Hadden jullie geen dom plan?' vraag ik, 'natuurlijk, alleen heb jij het geluk dat ik geen aardige schaap meer kan spelen' zegt ze. Ik ga van Aria haar bed af, 'wat wil je?' vraag ik. 'ik ben niet hier voor jouw, ik ben hier voor Aria' zegt ze, 'je gaat haar met geen haar aan raken' zeg ik. 'emh sorry, maar ik ben je alfa. Dus als ik iets nu wil, krijg ik dat ook letterlijk' zegt ze, 'je alfa hersenspoel-ding houdt me echt niet tegen om Aria te beschermen' zeg ik.

'wat een zielig wolfje, ga nu in de hoek staan' zegt ze, voordat ik het weet sta ik in de hoek. Ik probeer me te bewegen, maar het lijkt alsof ik vast gebonden zit. 'arme Aria, jij bent altijd het slachtoffer. Komt ervan als je gaat date met een Rayon' ze gaat naast haar zitten en pakt haar hand, 'blijf van haar af' schreeuw ik. 'houd toch je mond' zegt ze, en er komt geen woord meer uit mijn mond. 'Aria, lieverd. Wakker worden' ze gaat langs haar wang, Aria opent haar ogen. Ze schrikt als ze Valerie ziet, ze gaat recht zitten en gaat naar achteren.

'V-Valerie, wat doe je hier?' vraagt ze, 'ik ben je alfa, schat' zegt Valerie. 'm-mijn alfa?' zegt ze verwart, 'ja, en ik wil dat je iets voor me doet' zegt Valerie. Aria is meteen stil, 'ik wil dat je Max Rayon gaat haatte en alles wat met hem te maken heeft, gaat vergeten' zegt Valerie. 'nee' schreeuw ik, ik voel mijn keel en kan weer praten. Valerie kijkt me vragend aan, 'Valerie, ik smeek je. Laat Aria hier buiten, ik zal alles doen. Laat me je slaaf spelen, laat me verdwijnen uit Whitemore. Martel me, vermoord me. Maar laat haar me niet haten' smeek ik haar. 'je liefde voor haar is sterker dan ik dacht, je luistert zelfs niet meer naar mij. Jouw haar laten haten zou niet genoeg zijn, maar als jullie elkaar nou beiden haten' zegt ze met een grijns, 'dat durf je niet' zeg ik.

Ze staat op van het bed en loopt naar me toe, 'je zei vandaag dat ik je moest vertrouwen, laat me je vertrouwen. Doe dit niet' zeg ik tegen haar. Ondanks ik weer kan praten, kan ik niet uit het onzichtbare touw komen. 'ik ben je alfa en je zult naar me luisteren' zegt ze, ik verzet me tegen haar grip. Ik duw haar tegen het gordijn aan, ze kijkt verschrikt op.

Ik ren naar Aria haar bureau en zoek een watervaste stift, ik open alle la's. 'en ik had verwacht dat dit op de makkelijke manier zou kunnen gaan, niet dus' zegt ze, ik vind uiteindelijk een stift. Ik kijk haar aan, 'wat je ook zal doen, de liefde tussen Aria en mij is sterker dan jouw hersenspoel trucje' zeg ik. Snel maak ik de dop van de stift open, ik trek mijn shirt omhoog.

Ik houd van A

Ik wil veder schrijven, maar Valerie houd me vast en goed de stift weg. 'jouw woorden brengen me op een idee' zegt ze, ze is sterker dan ik dacht. 'ik wil niet dat je haar gaat haatte en vergeten' zegt ze, ik sta even stil. 'oh nu is hij stil, niet zo stil zijn. Dat is niets voor jouw' zegt ze, ze gaat met haar hand langs mijn nek. 'de volgende keer dat je Aria ziet, zal je haar haatte, vergeten. Maar ook vermoorden' zegt ze, ik slik. 'ga, nu en vergeet alles van wat er vanochtend is gebeurd' zegt ze, ik knik en ren in weerwolvensnelheid weg.

************************************

Korte pauze, zie jullie over 1 week weer.  




Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu