Ik pak nog snel mijn vest van de grond, Dylan is al weg en ik heb geen zin om hem te zoeken. In stilte loop ik naar beneden, 'je moet het haar vertellen' zegt Max als ik langs de woonkamer loop. Ik verstop me achter de muur, 'welke waarheid' zegt Emma. 'die over Jake' zegt hij, ik zie haar slikken. 'daar valt niets over te zeggen' zegt ze, 'er is geen weg om hem terug te brengen' zegt hij. Ze haalt een hand door haar haren, 'er is er een' zegt ze. 'hoe komt het dan dat ik hem niet heb gevonden' zegt hij, 'het is een spreuk' zegt ze. 'oh, maar daar had ik nog niet over na gedacht. Natuurlijk heb ik dat gedaan, er best gaan bestaande spreuk om dode tot leven te wekken' zegt hij, 'je hebt gelijk, je moet er een maken' zegt ze. 'maar dat is duistere magie' zegt hij, ze knikt. 'weet Diana het?' vraagt hij, 'nee' zegt ze kort. 'Aria?' vraagt hij, 'nee, en dat gaat ze ook nooit' zegt ze. 'daar is iets te laat' zegt hij, hij wijst naar mij. Ik kom tevoorschijn, 'hoe lang sta je daar al?' vraagt ze. 'lang genoeg om te horen dat je met duistere magie speelt, weet je niet hoe gevaarlijk dat is? Diana ging er vorige jaren bijna doodt aan, ze gaat niet nog een duistere spreuk doen' zeg ik, 'ik heb de spreuk al gemaakt, en ze gaat niet dood' zegt ze. 'wie dan wel? Het is duistere magie, iemand zal doodt gaan' zeg ik, 'je hebt gelijk, Jake kan terug komen. Omdat jullie gebonden zijn' zegt ze. Ik kijk haar vragend aan, 'we moeten je alleen lang genoeg aan de andere kant krijgen om Jake daar weg te halen' zegt ze.
'ja, maar als dat werk, en ik hem zal vinden. Hij is nog steeds doodt' zeg ik, 'weet je wat er zo mooi is aan een Bindingsspreuk? Je kan iemands leven redden, je hoeft hem alleen maar aan te raken. En hij komt terug tot leven' zegt Emma. 'wacht, ik weet vrij zeker dat, dat niet zonder gevolgen komt' zegt Max, 'het is háár of niet, ik moet Jake zien. Aria alsjeblieft help me, Jake heeft jouw leven ook gered. Redt zijn leven nu' zegt Emma smekend. Ik ben stil, 'wat is hier aan de hand?' Noah en Diana komen naar binnen. 'ik ga een reis maken door het dode rijk' zeg ik, Diana kijkt me aan met grote ogen. 'nee, je gaat niet daar naar toe. Weet je de vorige keer nog, het was dat Jake met jouw gebonden was. Anders was je daar voor goed gebleven' zegt Diana, 'ja, je hebt het juist. Jake heeft me gered, nu is het mijn beurt om hem te redden' zeg ik. Diana knikt, 'jullie zijn nog krankzinniger dan ik ooit in mijn hele leven heb gezien, naar het dode rijk gaan is marteling' zegt Max.
'en wat dan nog? Het boeit je toch niet meer wat er gebeurd met ons? Je hebt het uitgeschakeld, weet je nog?' vraag ik, 'ik ga met je mee' zegt hij. Ik kijk hem vragend aan, 'de kans dat je het overleefd is twee procent, ik ga dat niet riskeren' zeg ik. 'je zei het zelf, het boeit me niet wat jullie vinden. Ik ga met je mee' zegt hij, 'iemand anders nog?' Noah kijkt om zich heen. 'je gaat met ze mee' zegt Diana, hij kijkt haar met grote ogen aan. 'nee, ik ben daar eerder geweest. Het is donker en koud, het lijkt alsof je je eigen hel opnieuw en opnieuw beleeft' zegt Noah, 'ja, daarom moet je mee. Jij kan ze laten zien waar ze Jake kunnen vinden' zegt Diana. 'ik ben daar zo vaak geweest, en ik heb nog nooit Jake gezien' zegt hij, 'je bent er maar twee keer geweest' zegt ze. 'ik wil niet' zegt hij smekend, ze kijkt hem met een strengen blik aan. 'oké, maar dan ga ik niet via een spreuk. Ik ga via deze ring, dan weet ik zeker dat ik terug kom' zegt hij, 'ik vind het goed' zegt Diana.
'nu we weten wie er gaat, er is een probleem' zegt Emma, 'serieus, er is maar één probleem. We gaan allemaal doodt, en er is maar één probleem?' vraagt Noah. 'ja, de spreuk moet plaats vinden met zonsverduistering. Gelukkig voor ons is die vrijdag, maar het probleem is. Diana moet een poort openen naar het dode rijk, dat kan ze alleen doen zo lang de zon verborgen is. Dat betekent dat jullie weinig tijd hebben' zegt Emma, 'het gaat ons lukken' zeg ik. 'daar twijfel ik niet aan, maar toch. Als je Jake vindt, raak hem aan en kom zo snel mogelijk terug' zegt ze, 'en hoe precies?' vraag ik. 'als je hem aan raakt, dan ga jij automatisch ook terug' zegt Emma, ik knik.
'sorry dat ik weg was, ik had' Dylan komt naar binnen en veegt nog wat van zijn lippen, 'is dit normaal? Binnen komen terwijl iedereen me aanstaart?' vraagt hij. 'ik ga naar het dode rijk' zeg ik, 'en Max en ik gaan met haar mee' zegt Noah. 'het dode rijk, je gaat naar het dode rijk. Ik ben even weg en jij besluit naar het dode rijk te gaan?!' zegt hij overstuur, ik loop naar hem toe. 'het komt goed, ik ga alleen Jake halen en dan kom ik terug' zeg ik, 'wie heeft dit plan bedacht, jij Max?' Dylan loopt langs me naar Max. 'ik zou willen dat het waar was, maar zou ik jouw dan niet eerder sturen?' vraagt hij, Dylan kijkt rond. 'ik bedacht het' zegt Emma, 'goed, dan moet je één ding weten. Er is iemand die het dode rijk bewaakt, zodat niemand weg kan. Die persoon is gevaarlijker dan jullie ergste nachtmerrie, en hij heeft één regel. Als je één ziel pakt, pakt hij die van jouw. Ik hoop dat je daar ook iets mee hebt gedaan, want ik wet zo dat je dat niet hebt' zegt Dylan.
Emma haalt haar adem in, 'dan moeten we die kans pakken, Dylan. Jake heeft me vorige jaren al zo vaak gered, ik kan hem voor één keer heus redden' zeg ik. 'ja, maar het probleem was toen dat je in het levende rijk was. Niet in het dode. En ik zeg jullie alvast, het is erger dan je denkt. Zelfs voor jouw Noah. Je mag dan zo een domme ring hebben, het betekent niet dat hij je ziel kan in nemen' zegt Dylan, voordat ik het weet loopt hij weg. Ik kijk de andere aan, maar loop achter hem aan. 'wat is er?' vraag ik, we staan buiten. Hij kijkt me aan, 'wat er is met mij? Je gaat zelfmoord plegen en dan is er iets mis met mij?' vraagt hij. 'ik moet dit doen, en je kan me niet stoppen' zeg ik, 'ik weet dat' hij komt naar me toe.
'het is gewoon' begint hij, 'hij heeft mijn ziel al te pakken, omdat ik een vampier ben. Ik kan niet met je mee om je te beschermen, maar ik weet hoe gevaarlijk hij is. Ik wil niet dat je meer pijn krijgt dan dat je al hebt gekregen' zegt hij. 'het gaat me niet pijn doen, ik beloof je. Ik kom terug' zeg ik, 'dat is het probleem, jullie mensen weten niet hoe het is om daar te zijn. Waar Jake ook is, je gaat hem niet leeft vinden. Dat geldt voor jouw én hem. Het dode rijk bestaat niet voor het vinden van iemand, het bestaat om verdwaalt te raken. Het moment dat je hem zal vinden, zal al te laat zijn' zegt hij. Ik leg mijn hand zijn wang en kus hem zacht, 'je zal weten hoe het voelt, als je in mijn positie stond. Hij is mijn vriend, ik moet gaan' zeg ik.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...