Ik toets Jake zijn nummer in, maar hij neemt niet op. Maar ik krijg zijn voicemail, alweer. Ik heb hem al tien keer gebeld, 'Jake, met Aria. Er zit een kind die beweerd dat jij iets te maken hebt met de "true lover" mythe, ze is rond de twaalf en is Tessa haar zusje. Voordat ik het vergeet, als je haar ziet. Ze komt je vermoorden, om wraak te nemen omdat jij Jonathan bent. Maar het aller belangrijkste, waarom heb je een telefoon als je nooit opneemt?' zeg ik in de voicemail. Ik loop de kerk uit naar buiten, 'is er een probleem in het paradijs?' vraagt Noah achter me. Ik draai me naar hem om, 'ja, die mythe over de "true mate" is waar. En we móéten naar Jake toe voordat het te laat is' zeg ik.
Ik loop naar mijn auto, maar Noah houdt me tegen. 'weet je welke dag het is?' vraagt Noah, 'ja, 29 April. Mag ik nu Jake reden?' vraag ik. Hij kijkt me aan alsof ik gestoord ben, 'ken je die mooie lichtstralen in de lucht wanneer het donker is, dat noemt men een maan. En laat het vandaag de dag zijn dat hij volledig te zien is' zegt Noah. Ik kijk hem vol ongeloof aan, 'ik ga veranderen in een wolf' zeg ik. 'precies' zegt hij, 'ik moet toch naar hem toe, ik zal met toch nooit kunnen veranderen hier' zeg ik. 'het is al bijna avond' zegt Noah, 'je hebt geen kind vermoordt spul, of wel soms?' vraag ik aan hem. 'ik heb een pistool met gevuld met ijzer' zegt hij, hij haalt het pistool te voorschijn. 'heb je die altijd bij je?' vraag ik, 'ja, dit dorp zit vol met weerwolven. Een pistool gevuld met ijzer kan dus geen kwaad' zegt hij. 'ik heb geen idee wat Diana toch in jouw ziet' zeg ik, ik stap mijn auto in en hij stapt aan de andere kant in.
Ik start de motor en rij weg, ik zie mijn aderen al donkerder worden. 'Aria' zegt Noah, 'ik weet het, maar we zijn er bij' ik trap op het gas en even later zijn we bij het Rayon hij. De deur is ingetrapt, 'hopelijk zijn we niet te laat' zeg ik. Ik stap de auto uit en ren naar binnen, Noah volgt me. 'Jake?' schreeuw ik door de woonkamer, 'waar zou hij zijn?' ik kijk naar Noah. 'kelder?' vraagt Noah, ik knik en ren naar de kelder. Noah had gelijk, ik hoor vechtende mensen op de achtergrond. 'kijk uit' schreeuw ik naar Noah, ik duw hem op de grond. Net op tijd, want er vliegt een kogel naar ons toe. 'zijn we te laat?' vraagt Noah, 'ik weet het niet, maar ik weet wel dat de maan al bijna vol is' zeg ik. Mijn handen beginnen te veranderen, ik probeer mijn verandering te stoppen. Voorzichtig kijk ik om de hoek, Luna staat op haar pistool op Jake gericht. Hij ligt op de grond, bijna te veranderen.
'laat mij dit doen' zegt Noah, ik knik. 'hier zo' Noah gaat de hoek om, Luna draait zich om. Het gebeurd snel, Noah haalt het pistool tevoorschijn en schiet op Luna. De kogel raakt Luna in haar maag, maar ze blijft staan. Hij schiet nog eens, dit maal in haar hart. Ze gaat een stuk naar achteren, maar meer niet. 'jij dwaas, je kunt me niet vermoorden. Ik ben een afstammeling van Luna, afstammelingen van haar kunnen niet vermoordt worden' sist Luna, Noah kijkt me aan. Ik verschijn om de hoek, mijn handen zijn vuisten en ik probeer mijn wolf in te houden. 'kijk eens wie daar is' zegt Luna, 'waar heb je het over?' vraag ik. 'je weet het niet, afstammelingen van Luna kunnen niet vermoordt worden. Dat komt omdat ze doodt ging voor liefde, er is niets sterkster dan de doodt voor liefde' zegt Luna, 'dat betekent dat als Jake doodt gaat, de Bindingsspreuk niet werkt?' vraag ik. 'daar komen we zo achter' Luna draait zich om naar Jake, ik wil haar tegen houden.
Maar mijn been wordt naar de andere kant gebogen, 'het gaat beginnen' zeg ik. Ik bijt op mijn onderlip, ik ga op mijn knieën en kijk naar boven. Mijn wolf neemt het over, mijn ogen worden helder blauw en ik verander in een weerwolf. Ik kijk naar Luna, maar net voordat ik aan val. Zie ik Max. Zijn arm heeft hij om Luna haar nek, 'je kan me niet vermoorden' zegt Luna. 'dat betekent niet dat ik je niet eeuwig lang kan martelen' fluistert hij in haar oor, 'ik dacht dat je het uit had geschakeld' zegt Luna. 'dat deed ik, het is nog steeds zo. Maar dat betekent niet dat ik niet zonder een roedel kan' zegt Max, 'goed, ik zal hem niet vermoorden. Maar ik heb jullie gewaarschuwd, denk niet dat ik de badgirl ben. Dát ding' ze wijst naar Jake zijn wolf. 'zal jullie allemaal ten onder brengen' zegt Luna, voordat ik het weet is ze in weerwolvensnelheid weg. 'gelukkig kwam je op tijd' zegt Noah, 'ik ben hier' zegt Max. 'waarom verander je niet?' vraagt Noah, 'ik heb het uit geschakeld, de maan heeft niets meer over me te zeggen. Ik kan veranderen wanneer ik het wil, zonder pijn te lijden' zegt Max.
***************************************
Ik sta op f**cking plaats drie van de weerwolf boeken, sorry voor mijn taalgebruik. Maar ik ben gewoon super blij, thank u. Ik weet niet hoe ik jullie zou moeten bedanken.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...