*{Wolves - Hoofdstuk 27}*

782 53 3
                                    

Ik loop samen met Diana over straat, het is woensdag en we hebben besloten om vandaag inkopen te doen voor Nieuwjaar.

'wat hebben we allemaal nodig?' vraag ik aan haar, 'wat hebben we niet nodig?' zegt ze terug. 'waar zullen we beginnen' ze haalt een lange lijst uit haar tas, 'vuurwerk' zegt ze. We gaan opzoek naar een winkel die vuurwerk verkoopt, als Diana plots stopt met lopen.

'zullen we daar naar binnen?' vraagt Diana, ik kijk naar het kleine winkeltje "Rode Tulp". 'ja is goed' zeg ik terwijl ik knik, 'kom, ze hebben uitverkoop. Misschien kunnen we wat leuks vinden' zegt ze. We lopen samen naar de winkel, Diana opent de deur voor me. Ik wil naar binnen lopen, maar iets houd me tegen.

Daar verschijnt een oudere vrouw, 'klanten, jullie kunnen gerust binnen allebei' zegt ze. Ze heeft normale kleding aan en heeft donker blonden haren waar je af en toe een grijs plukje ziet en ze heeft licht blauwe ogen, ik schat haar rond de veertig. Diana loopt langs me naar binnen, ik loop ook naar binnen. Dit keer houd niks me tegen. Ik kijk om me heen naar alle spullen die hier te vinden zijn, ook Diana lijkt zich op haar gemakt te voelen.

De oudere vrouw bestudeert Diana in alles wat ze doet, op een gegeven moment loopt ze naar Diana toe. 'en wat is jouw naam? als ik vragen mag' zegt ze, Diana kijkt haar aan. 'Diana' antwoordt ze, 'geen achternaam?' ze kijkt Diana aan. 'Mitchell, Diana Mitchell' zegt ze nu wantrouwig, zet haar hand uit. 'Isabel Moore' voorzichtig pakt Diana haar hand vast en schud hem, ik hoor Isabel hardop in adem terwijl ze haar ogen dicht knijpt.

Ze slikt even voordat ze begint te praten, 'j-jij bent een Wilson heks' zegt ze stotterend. Diana kijkt me met grote ogen aan, 'hoe weet u dat?' vraag ik. Ze draait zich naar me om, 'ik voel het, omdat ik een afstammeling van de familie Wilson ben' zegt ze. Ik kom nu naast Diana staan, 'bent u ook een heks?' vraagt Diana naast me. Isabel kijkt naar benden, 'helaas niet meer, ik was een van de Ouderlingen' zegt ze. 'kunnen heksen hun magie dan kwijt raken?' vraag ik, 'ja, als ze een té krachtige spreuk doen' zegt ze.

'maar ik wil het hier niet over hebben, laten we naar mijn woonkamer gaan. Dan kan ik jullie wat thee bieden' Diana en ik knikken en we lopen achter haar aan naar de woonkamer. Daarvoor moeten we achter de toonbank door een deur, hier is het fleurig gekleurd. 'neem maar plaats op de bank, dan zet ik wat thee' ik loop naar een bank die bedekt is met allerlei dekens, 'geloof je haar?' vraag ik. Diana kijkt tussen alles door, 'ja, waarom niet' zegt ze. Isabel komt met een theepot en drie kopjes naar binnen op een dienblad, ze legt het neer op de salontafel en komt tegenover me zitten.

'ik wist niet dat er meer heksen waren in Whitemore' zegt Diana, 'er zijn hier duizenden, nou dat waren ze in ieder geval. De meeste zijn nu verhuist naar de grote steden zoals Vegas, Dallas of New York' zegt Isabel. 'Vegas' zegt Diana verstelt, ze draait zich om en komt naast me zitten. 'ja, waar kun je je magie beter gebruiken dan bij de casino's' zegt Isabel, 'waarom bent u dan hier gebleven?' vraag ik. 'Whitemore is de plek waar de eerste heksen zijn geboren, hier zijn de heksen dan ook op zijn sterkst. Vooral een Wilson heks' zegt ze, 'dus u kunt me leren hoe ik mijn magie kan gebruiken en in bedwang kan houden?' vraagt Diana.

'ja, dat kan ik. Maar alleen als je dat wilt' zegt Isabel, 'dat zou' begint Diana maar ik onderbreek haar. 'Diana, kunnen we elkaar even spreken. Alleen?' vraag ik, ik kijk haar aan. 'weet je, ik moet toch nog wat koekjes pakken voor de thee' Isabel staat op en verlaat de kamer, 'wat is er?' vraagt Diana.

'vind je het wel verstandig om iemand die je pas kent te vertrouwen?' vraag ik, 'ja, Aria ik weet dat ik niet zomaar mensen kan vertrouwen. Maar Isabel is een heks, ze kan me helpen' zegt ze. 'was een heks' verbeter ik, 'was, is. Wat maakt het uit, het enige wat belangrijk is. Is dat ze me kan helpen met toveren. Je weet best dat ik het niet zelf kan' zegt ze. Ik zucht, 'goed' zeg ik uiteindelijk.

Isabel komt binnen met koekjes, 'uitgepraat?' vraagt ze als ze binnen komt. 'ja, en ik wil heel graag dat u mij leert mijn magie te beheersen' zegt Diana, Isabel glimlacht. Ze schenkt voor ieder van ons een kopje thee in, ik pak het kopje aan die ze me geeft.

Ik schuif de geur van de thee op, een vreemde geur. 'wat voor thee is dit?' vraag ik aan Isabel, 'wolfbane' ze neemt een slok van haar eigen thee. 'wolfbane' herhaal ik, 'ja, dat is de enige thee die ik hier heb' zegt Isabel. Ik knik en neem voorzichtig een slokje van de thee, het heeft een rare nasmaak maar Diana lijkt het lekker te vinden.

Happy New Year










Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu