*{True Mate - Epiloog}*

271 23 2
                                    

'we gaan je missen, weet je wel hoe vaak ik dit deze week al heb gezegd?' vraagt Noah, 'ik beloof je dat je het nog maar een keer hoeft te zeggen' zeg ik. 'we kunnen niets meer doen zodat je blijft?' vraagt Diana naast me, 'nee, mijn tickets zijn geboekt en ik ben al ingeschreven' zeg ik. Diana krijgt tranen in haar ogen, 'deze week hebben we drie personen verloren. Mel, Jake en nu jouw. Maar dit doet me het meest pijn' zegt ze. Ze komt dichter naar me toe en omhelst je, 'niet huilen, straks krijg ik ook tranen' ik bijt op mijn onderlip.

'ga dan niet weg' zegt ze, een traan rolt van mijn wang. 'het spijt me' zeg ik, ik kijk naar Emma. 'aan het begin van dit schooljaar wenste ik je elke dag weg, nu wens ik dat je hier blijft' zegt Emma, ik knik. 'let op deze twee en ook op Max, hij heeft iemand nodig. En jij hebt ook iemand nodig' ik, 'ik zal je beloven dat deze twee idioten niets zal overkomen, Max is een ander verhaal' zegt ze met een glimlach. 'ik zal je missen' zeg ik, ik omhels haar. Ik kijk Noah aan, 'kunnen we even apart praten?' vraag ik. Hij knikt en we lopen weg van de groep, 'je wilt me zeker niet spreken om te zeggen dat je hier blijft' zegt hij. Ik haal een grote envelop uit mijn tas, en geef hem aan hem.

'dit is het hele onderzoek waar we de laatste weken aan hebben gewerkt' zeg ik, 'ik weet het, we hebben niets gevonden' zegt hij. 'je hebt het fout, ik heb wat gevonden. Nou eerder een persoon die nog bij mij in het krijt stond' zeg ik, 'wil ik het weten?' vraagt Noah. Ik schud met mijn hoofd, hij opent de envelop. 'wees voorzichtig voor Jason' zeg ik, 'wie is Jason?' vraagt Noah.

'de persoon die Mel heeft vermoordt, de persoon die Julian heeft en ook de persoon die mijn moeder heeft vermoordt' zeg ik, 'waarom heeft hij al die mensen vermoordt?' vraagt hij. 'je weet het echt niet, Jason is een weerwolf die op weerwolvenjagers jaagt' zeg ik, 'Julian was een weerwolvenjager?' vraagt Noah. 'ja, en zijn volgende doelwit. Ben jij' zeg ik, 'dank je dat je me hebt geholpen' zegt hij. 'ik heb het je belooft' zeg ik, we lopen terug naar de groep.

'de vlucht van Whitemore naar Bosten vertrekt over tien minuten' klinkt door de luchthaven, 'dan is dit het einde' zegt Diana. We pakken elkaars handen vast, 'nog veel plezier op jullie bruiloft' probeer ik te zeggen. 'er is nog tijd om je te bedenken' zegt Diana, 'er is altijd tijd, je moet de tijd die je krijgt gewoon goed in delen' zeg ik. 'ik zie je nog wel' zegt Diana, 'ik zal jullie allemaal zien, gauw' zeg ik.

************************************************

Einde.

Het is zo een makkelijk woord om op te schrijven, hoe dan ook. Omdat vele van jullie dat ik verder ging schrijven, komt er een deel drie. Ik heb tegelijkertijd ook besloten dat het, het laatste deel wordt.

*zielig muziekje

Het is een afronding van het boek en zal meer alles afsluiten en geen nieuwe hoofdstukken starten, nu ik toch bezig ben. Voor alle Jaria fans, er zal een...ik denk dat ik al te veel heb gezegd. Voor alle Maria fans, het einde is nog niet in zicht. En als je niet hebt gekozen voor wie je bent, concurrentie zal een groot woord spelen in het laatste deel. Tot dan maar.

Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu