P.O.V. Jake
'het is dat Aria wilt dat ik mee moet, anders was ik hem al lang gesmeerd' zegt ze, 'ga dan' zeg ik tegen Diana. Ze zucht en loopt in stilte door, ik heb besloten om alleen Diana mee te nemen. Aangezien ik magie beter kan gebruiken, dan menselijkheid. We lopen naar beneden de tombe in, 'hoe wil je straks naar buiten, zonder Noah?' vraagt Diana.
Ik kijk haar aan, 'kun je geen spreuk doen?' vraag ik. Ze zucht en zegt wat onbekende woorden, ik kijk naar binnen. Aria had gelijk, er zijn allemaal tekeningen binnen. 'de spreuk is opgeven' zegt ze, 'dus ik kan nu naar binnen en naar buiten zonder Noah?' vraag ik. 'dat is wel wat ik bedoel' zegt Diana, ze loopt langs me naar binnen. Ik zucht, 'laat ik op noemen met wie ik hier liever ben' zeg ik.
Ze kijkt me vol ongeloof aan, 'jij wilde mij met je mee, omdat de grote boze wolf niet alleen wilde zijn' zegt ze. 'je hebt Emma, en Noah. Ik mag hem niet echt, maar hij is beter dan jouw' noem ik allemaal op, 'houd je mond, het is niet goed voor mijn chakra om het gepraat van stomme mensen aan te horen' zegt ze.
Ik rol met mijn ogen, 'laten we snel gaan zoeken en dan kan ik weg. En jij verder met jouw, afstudeerfeestje' zeg ik. 'dit is de enige dat ik het met je eens bent' zegt ze, ik kijk om me heen honderden tekeningen. Aria zat niet te liegen toen ze dat zei dat er veel tekeningen hier zijn, 'Jake, ik denk dat ik wat heb gevonden' zegt Diana. Ik kom naar haar toe, 'dit moet de "true lover" verhaal in beelden, maar Luna gaat niet doodt' zegt ze.
Ik kijk beter naar de tekening, 'het eindigt met een buigende roedel voor Luna, waarom is dit hele stuk van tussen de doodt en haar leeg?' vraag ik. Diana legt haar hand erop, 'dat is het niet, het wilt alleen niet zichtbaar worden' Diana sluit haar ogen en doet een spreuk. Ik zie haar neus bloeden, 'Diana' zeg ik. Ze gaat verder, 'Diana' herhaal ik.
'Diana' ze kijkt eindelijk op, 'je doet jezelf pijn' zeg ik. Ze veegt haar neus af aan haar blouse, 'het is beter dan dat we nog een dierbare verliezen' zegt ze. We kijken naar de muur, er is een nieuw deel van de tekening in beeld gekomen. 'volgens mij moet dit Luna zijn die uit de doodt komt, daar kussen Mathias en Tamar. Ik zie niets wat ik nog niet weet, jij?' vraagt Diana, 'misschien dat deel dat nadat Luna tot leven kwam ze iemand vermoordde' zeg ik. Ik wijs naar het plaatje, 'wauw, hij lijkt echt op jouw. Alleen knapper' zegt Diana.
Ik rol met mijn ogen, 'dan moet dit Jonathan zijn' zeg ik. 'waarom vermoordt Luna Jonathan?' vraagt Diana, 'omdat regels, zo hun regels hebben' hoor ik achter ons. Ik draai me om, Valerie. 'na alles wat Mathias had gedaan, wilde Luna nog steeds bij hem zijn. Om de "true lovers" regel te voltooien moest ze het hart van degene die altijd van haar zou blijven houden vermoorden' zegt ze, 'wat heb ik daar dan mee te maken?' vraag ik.
Valerie komt dichter naar me toe, 'Luna heeft Jonathan niet vermoordt, ze kwam ook niet terug tot leven. Dit zou ze hebben gedaan als ze terug kwam tot leven. Maar nu haar afstammelingen wel nog leven, gaan hun Jonathan vermoorden' zegt Valerie. 'maar omdat hij al doodt is, ben ik degene die het geluk heb om doodt te gaan' zeg ik, 'het spijt me, lieverd. Maar meiden willen wat meiden willen, en zij willen jouw doodt hebben' zegt Valerie.
'zijn er geen andere afstammelingen van Jonathan?' vraag ik, 'natuurlijk, maar jij bent de enige die hier in Whitemore woont. Zolang er geen andere afstammeling van Jonathan is, gaat elke afstammeling van Luna jouw vermoorden' zegt Valerie. 'dan moeten we een andere afstammeling vinden' ik loop de tombe uit, 'lieverd niet zo snel, de mythe is al eeuwen lang oud. Hoeveel levende afstammelingen denk je dat Jonathan nog over heeft? En hoeveel denk je dat er al geen zelfmoord hebben gepleegd?' vraagt Valerie.
Ik zucht, 'ik wil het niet eens weten, ik ga naar huis. Zeg dit aan de andere en koop dan een reep chocolade, weet ik veel' zeg ik. Ik loop naar boven, 'wat ga je doen?' Diana komt achter me aan. 'dat heb ik je toch daarnet vertelt' zeg ik, 'ga je wachtte totdat Luna terug komt en je gaat vermoorden?' vraagt ze.
'heb ik een andere keus? Als ik dat niet doe, zullen er andere dode vallen. Andere dierbare, net zoals je eerder zij. Het is beter dan nog een andere dierbare te verliezen' zeg ik, 'je kan het niet opgeven, jij bent altijd degene met vreemde plannen. Ze werken niet altijd, maar je komt altijd met een plan' zegt Diana.
'goed ik heb een plan, jij gaat verder met je afstudeerfeestje. Heb het niet over al dit wat je hier hebt gehoord, en ik ga wachtte totdat Luna komt' zeg ik met een fake glimlach, 'je hebt gelijk, wat moet je anders. Je broer heeft het uitgeschakeld, en heeft je nodig. Je vriendin/"true mate" heeft je gevonden, en toch gaat je verliezen. Dus ja, laten we dat plan doen. Want wanneer iedereen je eindelijk nodig heeft, laat je ze vallen. Dank je wel dat je me de échte Jake Rayon hebt laten zien' Diana loopt langs me naar boven. 'wat stel jij dan voor?' ik loop met haar naar boven, 'een plan, een écht plan' zegt ze. 'niemand mag weten wat wij nu weten, dan doe ik mee' zeg ik, ze knikt.
*********************************************
Sorry voor zo'n laten update, ik heb geen wifi.
*dramatische muziek.
Ik weet niet hoelang deze verbinding blijft, dus update ik maar om elf uur s' nachts. Heel normaal.
Hopelijk verpest het daardoor dit hoofdstuk niet.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerwolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...