*{True Mate - Hoofdstuk 31}*

248 18 0
                                    

P.O.V. Jake

De week ging snel voorbij, doordat we al vakantie hadden zat school niet in de weg. Diana was elke dag wel bij me, en moest daarom liegen tegen Noah. Maar hij zat er niet mee, hij werd close met Aria. Max verdween steeds met Tessa, om hun bruiloft voor te breiden. Aria heeft nog niets gezegd over wat ze er over vindt, iedereen behalve Max wist dat ze er onder leidde. Al snel kwam zaterdag in zicht en had Diana stond in mijn kamer met haar blauwe toga en een blauw petje, ik kijk haar aan.

'staat deze toga me goed?' vraagt ze aan mij, ik blader wat door een boek. 'waarom draag je dat belachelijke ding?' vraag ik lachend, 'we gaan naar onze diploma-uitreiking, zeg me wel dat je bent geslaagd' zegt ze streng. 'tuurlijk, maar ik ga dat ding voor geen goud dragen' zeg ik, 'dan ga ik het ze vertellen' zegt ze. 'dat durf je niet' ik klap het boek dicht, 'lees jij nou Twilight?' vraagt ze kijkend naar mijn boek. 'ja, ik heb mezelf beloofd om deze serie uit te lezen voor de zomervakantie' zeg ik boos, 'waar ben je?' vraagt ze. 'Bella heeft Edward nog niet eens ontmoet' zeg ik, ze kan haar lach niet in houden. 'dat is al bij de eerste paar hoofdstukken, wanneer ben je begonnen?' vraagt ze, 'de dag dat ik naar de middelbare school ging' zeg ik zacht hopen dat ze het niet hoort.

Ze lacht harder, 'hoe heb je dat geflikt? We hebben zes jaar op de middelbare school gezegd' zegt ze. 'ja, goed. De eerste twee jaar verloor ik mijn vader, dat jaar ontmoeten we Valerie. Drie jaar later had Max het uitgeschakeld. En dat jaar daarna kwam Aria in ons leven, waardoor ik al helemaal geen tijd had en nu blijkt het dat ik vermoordt wordt door een meisje van twaalf. Dus sorry als ik niet genoeg tijd had aan zes jaar' zeg ik, ze stopt met lachen. 'Luna gaat niet terug komen' zegt Aria, ze staat achter me. Ik draai me naar hem om, 'dit is een vrienden-ding, ik ga' Diana verdwijnt uit mijn kamer.

Ik schudt mijn hoofd, ik kan met Diana ook nergens komen. 'we zullen een oplossing vinden' zegt Aria, 'ja, dat gaan we niet' zeg ik. Ze kijkt me vragend aan, 'Diana en ik zijn al de hele week bezig voor een oplossing, er is er geen. Dat moment wanneer ik alleen zal zijn, zal Luna haar kans pakken en me dode' zeg ik. Aria komt dichter naar me toe, 'ze zal je niet vermoorden, al moet ik vierentwintig uur per dag op je letten' zegt ze. Ik glimlach, ik kijk naar haar handen. Haar aderen worden groter, ik kijk in haar ogen. Helder blauw, haar wolf. Dan herinner ik me wat, Aria is een afstammeling van Luna.

'Aria' zeg ik, 'ik zal je zelf vermoorden' zegt ze met een grijns. Ik ren naar de deur, maar ze is te snel. 'ik vroeg me al af waarom je zo vaak met Diana was, ik geef het toe. Ik werd bijna jaloers. Nu niet meer' zegt ze, ze duwt me naar de andere kant van mijn kamer. Ik val hard op de grond, snel sta ik op. 'ik weet dat jij dit niet bent, Aria. Vecht er tegen, net zoals je altijd doet' zeg ik, 'net als altijd? Toch, is het je ooit opgevallen dat ik ben verandert in één jaar? Ik ben een weerwolf, een afstammeling van Luna. Dat is waarom ik je moet vermoorden' zegt ze. Ze komt naar me toe en slaat me tegen de grond, ik veeg mijn bloedende lip af en kijk Aria aan.

'doe dit niet, verzet je er tegen' zeg ik, 'waarvoor? Mijn hele leven is al verpesten, en ik ben pas 18 jaar' zegt ze. 'laat me je dan helpen, we kunnen een oplossing zoeken' zeg ik, ik kan haar geen pijn doen en ga dat ook niet doen. Ik zie iets veranderen in haar ogen, ze worden weer donker bruin. Net op dat moment wordt ze op de grond geduwd, Valerie. Ik sta snel van de grond op, 'gaat het?' vraagt ze. Ik knik, ze loopt naar Aria. 'je kan niet je eigen roedel aan vallen' zegt ze tegen Aria, Aria staat op van de grond. 'het spijt me' zegt Aria, Valerie helpt haar opstaan.

'deze week gebeuren er al zulke vreemde dingen met je, ik denk dat ik geen keuze heb' zegt Valerie, ik kom naar haar toe. 'doe het niet, het is een bestemming. Je kan dit niet doen' zeg ik, ik leg mijn hand op de schouder van Valerie. Ze kijkt me aan, 'ik moet wel, haar lotsbestemming brengt ons in gevaar' zegt Valerie. Ze kijkt weer naar Aria, 'door de misdaad om je eigen roedel aan te vallen, bestem ik Valerie de alfa van jouw roedel. Je te benoemen te een Omega' zegt Valerie. Ik haal mijn hand door mijn haren, nu Aria een Omega is en officieel niet meer in onze roedel hoort. Mag niemand uit onze roedel met haar praten, haar beschermen of zelfs helpen zonder de toestemming van Valerie. Als we dat wel doen, worden wij ook een Omega.

Ik zucht, 'het spijt me zo' zeg ik nog snel tegen haar en draai mijn rug naar haar toe. Ik hoor haar de kamer verlaten, totdat de voordeur dicht is. Valerie wilt de kamer ook verlaten, maar ik hou haar tegen. 'weet je wel wat je hebt gedaan?!' vraag ik aan haar, ze kijkt me gemeen aan. 'ik had het wel gemoeten, voor jouw' zegt ze, 'Aria heeft ons nu harder nodig dan dat ze iemand ooit nodig had, en dan besluit je haar uit onze roedel te zetten? Wat voor alfa ben jij? Natuurlijk wist ik dat je het niet aan kon, je bent egoïstischer dan ik eerst dacht' zeg ik. Ze komt naar me toe, 'ik ben jouw alfa, praat niet zo tegen me' zegt ze. Ik ben stil, ze draait zich om en loopt weg.

Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu