We lopen een tombe in, door de trap naar beneden te nemen. Als ik beneden ben staat iedereen al op me te wachtte, 'is Valerie hier?' vraag ik kijkend om me heen. Er is hier beneden niet veel te zien, behalve nog een donkere gang. 'recht voor je' zegt Noah, 'in die donkere gang?' vraag ik. Ik loop voorzichtig naar de gang toe, 'niet doen' zegt Emma.
Ik kijk haar aan, 'je kunt tevoorschijn komen' zegt Emma naar binnen. Er komt iemand tevoorschijn, ze heeft blonden haren, helder blauwe ogen en zwarte kleden. 'jij' zeg ik, ik schrik naar achteren. 'hallo Aria, heb je me gemist?' vraagt ze zwakjes, 'jullie kennen elkaar?' vraagt Max. 'ja, we hebben elkaar tegen gekomen toen er moorden' ik breek mijn zin af, 'die moorden, jij was de dader. Daarom was je daar' zeg ik kijkend naar haar. 'een simpele "leuk je te ontmoeten" is wel oké' zegt ze, 'je sprong een paar maanden geleden in mijn lichaam, "leuk je te ontmoeten" vind ik niet echt gepast' zeg ik.
Ze glimlacht, 'ze weet het? Of niet soms?' vraagt ze aan Jake en Max. Max knikt langzaam, 'en toch sta je hier, je werd echt verliefd op Max. Maar wees niet bang, die liefde zal niet wederzijds zijn' zegt ze. 'waar heb je het over?' vraag ik, 'Max heeft zijn "true mate" gevonden, binnen de kortste keren gaan ze trouwen' zegt ze om te verduidelijk. 'hij hoeft niet te trouwen' zeg ik vol hoop, ze begint te lachen. 'sorry, maar hij moet wel. Dat zijn de regels, als je je "true mate" vindt. Moet je met je "true mate" trouwen' zegt ze, mijn hart breekt voor deze avond voor de tweede keer.
Ik draai me om en loop de tombe uit, mijn trouwen rollen langzaam naar beneden als ik buiten ben. Een frisse wind waait tegen me aan, 'Aria' hoor ik Max zijn stem. Met mijn rug keer ik naar hem om, ik vouw mijn armen in elkaar en probeer Max niet aan te kijken. 'je gaat met haar trouwen' mijn tranen rollen van mijn wangen, Max legt zijn hand op mijn schouder maar ik haal hem weg en kijk hem aan. 'je gaat met haar trouwen, of niet soms?' vraag ik, mijn wangen zijn rood net als mijn ogen.
'ik moet wel' zegt hij, 'je gaat trouwen met iemand anders, maar dat kon je me niet vertellen?' vraag ik gebroken. 'ik' begint hij, maar zijn zin vergaat. 'je kon het me gewoon niet vertellen' zeg ik, 'ik kon niet eerlijk tegen je zijn' zegt hij. Ik bijt op mijn onderlip, zodat ik hem geen klap in zijn gezicht geef. 'goed, maar wees nu wel eerlijk tegen me' zeg ik, 'honderd procent' zegt hij. 'als je moest kiezen tussen mij en Tessa, wie zou je dan kiezen?' vraag ik, hij kijkt me twijfelachtig aan.
Ik weet niet of ik nu gebroken ben doordat hij stil is, of omdat als hij zou praten hij zou liegen. 'natuurlijk kies je voor haar' zeg ik, ik draai me naar hem om. 'ik moet wel, het wordt van me verwacht' zegt hij, hij gaat voor me staan. 'maak je eigen keuzes, koos je een jaar geleden voor mij omdat het van je verwacht werd?' vraag ik, weer is hij stil.
'jij bent echt ongelofelijk' zeg ik, ik draai me om en loop weg. 'Aria, het spijt me' zegt hij, waarom kan zijn stem me altijd tegen houden. De andere zijn nu ook uit de tombe gekomen, 'het spijt je? Max je bent al de hele tijd niet eerlijk tegen me geweest, als je me niet had gewild. Kan je het ook gewoon zeggen, in plaats van leugens te verzinnen' zeg ik. 'ik verzin geen leugens' hij komt naar me toe gelopen, en pakt mijn hand vast. 'waarom was het zo moeilijk voor je om de waarheid te vertellen?' vraag ik, 'ik heb alleen gelogen over die "true mate" probleem, over niks anders. Ik houd van je, Aria' zegt hij.
'ik vertrouwde je met heel mijn hart, maar je hebt mij nooit vertrouwd' ik ga met mijn hand over zijn wang, 'het probleem is niet wat je voor me geheim hield, het probleem was dat je me van af het begin nooit hebt vertrouwd. Ik wil niet samen zijn met iemand die mij niet vertrouwt' zeg ik, 'ga je het nu uit maken' zegt hij met een brok in zijn keel.
'ik moet wel. Ik hield van je met heel mijn hart, blijkbaar was dat niet genoeg voor jouw. Meer kon ik je niet geven, dus onze weg kunnen beter scheiden' zeg ik, 'ik zal altijd van je blijven houden' zegt hij. 'zeg dat niet, maak het niet moeilijker voor mij dan het nu is' zeg ik, ik laat hem los en loop weg.
Ik weet het, ik ben een slecht persoon. Fijn weekend allemaal.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...