'je hebt haar wat vertelt?!' Jake schreeuwt het bijna uit van woede, 'ze weet wat we zijn, en ik weet dat ze het niet gaat vertellen' ze kijken elkaar aan. 'hoe weet je dat, mensen zijn nooit te vertrouwen' zegt hij, 'dat zijn ze wel, jij bent degene die de fout is in gegaan. Niet ik, niet zij. Jij bent de gene' verdedigt Max haar. Even is Jake stil, maar hij pakt zich al snel op.
'praat niet zo tegen je Alfa' schreeuwt hij, 'ik vertrouw haar, net zoals jij Valerie. En als het moet praat ik zo tegen je, je mag dan wel de Alfa zijn. Je bent ook nog mijn broer' zegt Max. Jake wijst met zijn vinger naar Max, 'als je volgende maand in een kooi opgesloten zit, moet je me niet vragen om hulp. Bróér' hij spuugt de woorden uit zijn mond, draait zich om en loopt weg.
'hij begrijpt het niet' zegt Max, hij kijkt me aan. 'hij vertrouwt na wat er met Valerie is gebeurd geen enkel mens meer' zegt Max. 'ik had je niet moeten komen, nu is je broer boos op je' zeg ik, 'mijn broer en ik hebben altijd al ruzie gemaakt, om alles' hij pakt mijn handen.
'ik ben zelfs blij dat je bent gekomen, al was het bij je dood' zegt hij, 'ik druk mijn lippen op die van hem. 'ik moet laten zien dat ik te vertrouwen ben' met mijn hand ga ik in mijn zak en voel de hanger van gisteravond, 'maak je geen zorgen, zolang ik je vertrouw is er niks aan de hand' zegt hij.
Ik voel mijn telefoon in mijn achterzak, Stef. 'deze moet ik even nemen' zeg ik, Max knikt. 'hey, Stef. Heb je al wat gevonden?' vraag ik, 'ja, zoiets. De achternaam die je me gaf, Wilson. Het blijkt dat die familie ons dorp heeft "wolf-vrij" gemaakt, samen met' hij is even stil. 'samen met de familie Wright, jouw familie' zegt hij, ik ben even stil. Wat had mijn familie hier te zoeken in Whitemore? 'Aria, ben je er nog?' vraagt hij, 'ja' zeg ik zacht. 'mooi zo, want ik was nog niet klaar' zegt hij.
'de familie Wilson zou ook om een geheim bekend staan, iets met magie. Men beweerde dat ze heksen waren. Maar niet zomaar heksen, de meest krachtigste en oeroude heksen die er ooit hebben bestaan. Ze zouden door een verlangen, het hele land al kunnen vernietigen' eindigt hij, 'bedoel je dus dat de Wilson familie hier in dit dorp heeft gewoond?' vraag ik.
'ja, tot twee jaar geleden wonden ze hier. De reden dat ze weg gingen, waren moorden' zegt hij, ik maak een kort geluidje dat ik hem heb gehoord. 'maar waarom zoveel interesse in de familie Wilson?' vraagt hij, 'ik moest wat uitzoeken voor school' waarnaar ik op hang.
'de Wilson familie, ik wist niet dat je informatie over ze zocht?' zegt Max, 'heb je die dan?' vraag ik. 'de Wilson familie zijn een stelletje die de weerwolven hebben gecreëerd, ongeveer duizenden jaren geleden. Eerst dachten de mensen die ze veranderd hadden, dat je dankzij al die snelheid die je kreeg en al die wonden die helen. De perfecte mens was. Ze hadden het mis, de heksen wilde de weerwolven als slaven gebruiken. Dus twee jaar geleden toen ik verplicht een mens moest vermoorden van Jake, heb ik de laatste twee Wilsons vermoord' zegt hij.
Ik slik, 'je hebt gewoon de laatste Wilsons vermoord, wist je toen zeker dat ze geen kinderen hadden?' vraag ik. 'die hadden ze, een dochter. Haar heb ik voor de deur van een gelukkig stel gelegd die zouden verhuizen' maakt Max af, 'en je weet zeker dat ze wilde verhuizen?' vraag ik. 'ja, hun huis stond te koop. Maar waarom zoveel interesse?' vraagt hij, 'schoolproject' zeg ik snel. Ik draai me om en loop het huis uit.
Dam Dam Dam. Max heeft de ouders van Diana vermoord, ik voel medelijden groeien. Maar wie de f*ck is Valerie???
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...