P.O.V. Emma
Ik kijk om me heen, iedereen doet wat ik ze heb opgedragen. Noah heeft het bloed van Aria overgenomen en Diana doet nu de DNA-spreuk, ze heeft een kaart van heel de VS voor zich. 'en wat moet ik precies doen?' vraagt ze aan mij, 'leg het bloed van Aria op de plek waar we nu zijn, spreek de spreuk uit in het boek en de rest gebeurt vanzelf' zeg ik. Ze knikt en legt het bloed op de plek, 'nad nivd kpel' spreekt ze een paar keer uit.
Na een paar keer het gezegd te hebben, beweegt het bloed. 'Phoenix' zegt Jake, 'dan is daar onze jager' zeg ik.
'wees voorzichtig' zegt Noah tegen Diana, 'jij ook' ze kussen elkaar. Een herinnering van mij en Max ziet door mijn hoofd, als iemand mijn arm aan raakt. 'bedankt dat je dit voor ons doet' zegt Max, ik kijk hem aan. 'ik doe dit voor Aria, niet voor jouw of jullie zielige weerwolven- en heksenclan' zeg ik bot, hij knikt en loopt weg. 'zullen we gaan' zegt Diana, Jake loopt voor me samen met Diana naar buiten. In de bossen zie ik haar staan, haar ogen zijn rood en ik knik.
'hoe lang is het Phoenix?' vraagt Diana achter me, 'nog twee uur' zegt Jake. 'kunnen we misschien stoppen bij het eerst volgende tankstation?' vraagt ze, Jake zucht. 'kon je niet daarnet gaan?' vraagt Jake, 'toen moest ik nog niet' zegt ze. Gelukkig voor Diana is het eerst volgende tankstation niet ver, Jake parkeert de auto en Diana rent snel naar buiten. 'schiet op' zegt hij er nog achter.
Ik draai me om naar Jake, 'doe je dit voor háár of je broer?' vraag ik. Hij kijkt me vragend aan, 'oh kom op, ik zit al vier jaar bij je op school. En je hebt nog nooit iemand geholpen' zeg ik. 'wat boeit het jouw?' vraagt hij, 'vind je het niet vreemd dat Aria in ons leven kwam, en zoveel van ons heeft afgepakt. Ze heeft míjn vriendje gestolen en jouw hart' zeg ik. Hij rolt met zijn ogen, 'Aria zal nooit voor mij kiezen, dat heeft ze zelf gezegd' hij leunt tegen de stoel aan.
'waarom help je Aria als ze een perfecte vijand voor je kan zijn?' vraagt hij, 'dat ligt anders' zeg ik langzaam. 'één euro, ik moest gewoon één euro betalen om alleen' begint Diana, ze kijkt ons tweeën aan. 'wat heb ik gemist?' vraagt ze, 'niks' zeggen we tegelijk snel. Ik laat Jakes hand los en ga recht zitten op mijn stoel, Jake start de motor en rijdt weg.
'weet je zeker dat het hier is?' vraag ik aan Diana, 'ja, dit is waar het bloed is gestopt. Waarom?' vraagt Diana. Ik kijk beter om me heen, 'omdat het hier is uitgestorven' zeg ik. 'wie wilt hier nou wonen' zegt Jake, 'misschien dat huis daar' zegt Diana die wijst naar het enige huis in dit verlaten dorpje. Jake rijdt naar het huis en parkeert voor de deur, we stappen met ze drieën uit en lopen naar het huis. Ik klop op de deur, de gordijnen bewegen heen en weer.
Voorzichtig wordt de deur open gemaakt, 'h-hallo' hoor ik de mevrouw achter de deur zeggen. 'woont hier misschien iemand die Wright heet?' vraag ik, ze kijkt even naar achteren. 'nee, meneer Wright i-is vorige maand vermoord' zegt ze, ik zie Jakes en Diana's gezicht wit worden. 'gecondoleerd' zeg ik, de vrouw knikt en doet de deur dicht.
Jake draait zich om en loopt weg, 'waar ga jij naar toe?' vraag ik. Hij loopt naar een kapotte auto schopt er tegen aan, 'we zijn gewoon, twee en een half uur op reis geweest' hij schopt zo hard hij kan de auto. 'ik heb twee en een half uur met jullie in een auto overleefd, ik heb gedaan alsof ik jullie chauffeur was. En dan zijn we eindelijk hier, voor iemand die niet één maand later vermoord kon worden' schreeuwt Jake. Hij schopt de auto zo hard dat de deur eruit valt, 'Jake' begint Diana.
'wat?!' hij draait zich naar ons om, zijn ogen zijn rood wat maar een ding kan betekenen. Zijn wolf. 'Jake adem rustig in en uit voordat je' begin ik te zeggen, 'voor wat' hij glimlacht als een gestoorde gek. Met zijn handen gaat hij door zijn haren, 'het meisje dat ik leuk vind, is verliefd op mijn eigen broer. Ze heeft me afgewezen, voor mijn eigen broer. Nu ben ik hier, voor mijn eigen broer. Maar wat kom ik hier tegen, niks. Net als hij' zegt Jake. Diana is ingekrompen van de angst, 'ben je nu blij?' vraag ik aan hem.
'je maakt dit dorp bang, je maakt Diana bang. Voor wat? Een meisje? Wie ben jij en wat heb jij met Jake Rayon gedaan? Ja je mag misschien verdrietig zijn om een meisje, maar moet je dat op ons afreageren. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat Aria verliefd is op Max, als ik dat zou kunnen doen had ik dat al lang gedaan' ik loop naar hem toe en sta voor hem stil. 'wat hebben wij je aangedaan dat je zo tegen ons doet?' vraag ik aan hem, hij kijkt me aan.
'ik moet even wandelen, ga maar zonder mij weg' zegt hij uiteindelijk, ik knik en Diana en ik lopen de auto in. 'heb je gevoelens voor hem?' vraagt ze, ik hou het stuur vast. Ik zucht, 'zou dat mogen dan?' ik kijk haar aan.
Een hoofdstuk in P.O.V. van Emma
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
Hombres LoboZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...