*{Wolves - Hoofdstuk 31}*

669 47 0
                                    

Ik zit inmiddels al uren deze domme kettingen los te maken, Noah komt naar binnen gelopen. 'ik heb geen babysitter nodig' zeg ik, 'dat heb je wel' zegt Noah. 'waarom laat je me niet vrij, hé. Ik zal niks zeggen' ik kijk hem aan, hij rolt met zijn ogen en schuift wat eten naar me toe. Ik kan nog net bij het bord, een boterham met kaas.

'kan ik ook wat anders krijgen?' vraag ik, 'nee' zegt hij bot. Ik zucht en neem een hap van mijn brood, Noah zit voor me net zoals hij deze hele dag al doet. 'heb jij geen leven dat je hier op me zit te wachtte totdat ik op magisch wijze los kom?' vraag ik, 'heb jij geen hart die je hoort te gebruiken?' zegt hij terug.

'hoe lang denk je het nog geheim te houden?' vraag ik, hij kijkt op van zijn telefoon. 'wat zou ik moeten geheim houden?' vraagt hij, ik sta op. 'Dat. Weet. Je. Best' zeg ik in kleine stukjes, ik zie hem slikken waardoor ik grijns. 'weet je wat ik denk' ik loop naar hem toe, 'ik denk dat als ik zou ontsnappen, je me vrij liet. Je zou geen enkele moeite doen om me tegen te houden, weet je waarom' ik kan niet veder dan voor hem stil staan.

'omdat jij en ik, hetzelfde zijn. Je weet goed dat je deze vloek maar op een manier kan verbreken, maar dat vertel je ze niet en dat ga je ook nooit doen. Alleen het verschil tussen jouw en mij is, ik lieg niet tegen mensen die ik leuk vind' zeg ik. Ik zie Max achter Noah verschijnen, 'zal ik het van je over nemen vriend?' vraagt Max. Noah knikt en loopt weg, ik zucht en zie Noah de kelder verlaten.

'Max? Wat doe je hier?' vraag ik, 'dit is mijn huis' zegt hij. Ik hou mijn schouders op, hij heeft eigenlijk wel een punt. 'ik heb je gemist' zeg ik, ik kijk in zijn bruine ogen. Hij staat voor me stil, 'ben jij dat? Aria?' vraagt hij. 'ja, ik weet niet eens wat ik hier doe' zeg ik, hij kijkt me twijfelachtig aan. Maar buigt zich toch naar voren om me te kussen, alleen hij gaat naar mijn oor.

'het spijt me, maar ik geloof je niet' fluistert hij in mijn oor, mijn gezicht verandert en ik wil hem schoppen of slaan. Maar die kettingen houden mij tegen, 'als ik hier uit ben, zal ik je wat doen' dreig ik.

'zo lang je Aria niet bent, zal je nooit vrij komen' zegt hij, 'ik ben Aria, ik praat als Aria en ik zie eruit als Aria. Je ziet geen verschil' zeg ik. 'dat zit er wel. Jij bent gewoon een duister kopie van haar' zegt hij, 'een duister kopie of niet, je broer zal me heus wel accepteren als jij dat niet doet?' ik kijk hem schuin aan.

'wat?' zijn ogen lijken net gebroken, 'je broer heeft veel interesse in Aria' ik spuug haar naam uit. 'dat heeft hij niet, je liegt' Max draait zich naar me om, ik zucht en leg mijn hand op zijn schouder. 'zal ik ooit tegen je liegen?' vraag ik, hij kijkt me weer aan. 'wat weet je?' vraagt hij, ik zie zijn ogen geel worden. Ik glimlach, 'veel, de hoofdstad van Frankrijk is Parijs. De zon komt op e dan wordt het licht buiten, pizza is heel lekker eten. Max wees specifieker' zeg ik.

'wat voelt mijn broer voor Aria?' hij duwt me naar achter, ik haal zijn hand van mijn schouder. Ik kijk naar links en dan naar rechts, ik geeft Max een teken dat hij dichterbij moet komen. 'dit heb je niet van mij, maar' begin ik, 'nadat je weg was op kerstavond, waren Jake en Aria alleen. En laten die twee nou net onder de maretak staan, natuurlijk weet je wat er daarna gebeurt' zeg ik.

Ik zie Max zijn tanden verschijnen, zijn gevoelens slaan op hol en hij wilt in een weerwolf veranderen. Maar wordt net gered door de voordeur die open en dicht wordt gedaan, Max draait zich om en loopt weg. 'vergeet niet dat ik niks heb vertelt' zeg ik nog, ik ga op de grond zitten en glimlach.

****************************

P.O.V. Max

Ik loop de trap op naar boven, hoe kan hij? Ik zie Diana en Emma naar binnen komen, 'waar is hij?' vraag ik. 'Jake is lopend naar huis gegaan, dus hij' Emma wordt onderbroken door de deur, Jake. 'dus hij komt nu binnen' maakt ze af, 'we moeten jullie wat vertellen' zegt Jake.

Voordat hij veder kan duw ik hem tegen de deur, hij knalt naar achteren en valt op de grond. 'Max wat doe je?' vraagt Noah, maar ik negeer hem. 'hoe kun je? Mijn broer, we delen dezelfde bloed. Ik hoor bij je roedel en dan doe je me dit aan?' hij wilt opstaan maar ik duw hem weet tegen de muur, 'waar heb je het over?' vraagt hij. 'doe niet alsof je neus bloed, jij kuste Aria' zeg ik, hij kijkt me aan. Met zijn duim gaat hij langs zijn neus, 'misschien deed ik dat, problemen mee?' hij grijnst waardoor mijn woeden nog groter wordt.

Ik pak hem bij zijn shirt en til hem op, 'heb je haar gekust, ja of nee?' herhaal ik. Ik adem in en uit en probeer mezelf kalm te houden, 'ja, maar' begin hij. Ik duw hem tegen mijn deur, ik leg mijn arm in zijn nek en duw hem veder.

'goed, hoe lang dit ook heeft mogen duren en hoe leuk het ook was om jullie beiden elkaar te zien vermoorden. Aan al het leuke moet een einde komen' hoor ik iemand zeggen, 'hoe komt het dat je vrij bent?' vraagt Noah. Ik laat Jake op de grond vallen en kijk naar Aria, 'ik herinnerde me een klein detail over jagers, we zijn sterker dan normale mensen en weerwolven. Graag allemaal een applausje voor de afstammeling van de Wilson familie' ik kijk Diana aan en hoor dat Aria in haar handen klapt.

Diana loopt op Aria af, 'jagers laten hun innerlijk zien, maar ik weet dat Aria's innerlijk even goed is als haar uiterlijk. Wie ben jij?' vraagt Diana. 'en ze heeft ook nog hersenen gekregen' zegt Aria, als niemand lacht zucht ze. 'dat Diana en Noah me niet herkennen begrijp ik, zelfs Emma. Maar Jake en Max, het breekt mijn hart dat jullie me niet herkennen' ze legt haar hand op haar borst, 'en dan vooral Jake' ze loopt naar hem toe. 'heb je me gemist, lieverd?' vraagt ze, zijn ogen worden groot. 'dit kan niet' zegt hij, 'toch is het waar, mijn naam is Valerie Hamilton. De reden waarom de Rayons broers vechten en de ware liefde van Jake' zegt ze.

Iedereen is stil, zelfs Jake. Als niemand wat zegt neemt Valerie plaats op de bank, ik haal een hand door mijn haar. 'jij hoort dood te zijn' zegt Jake, 'en jij had een stel hersenen moeten hebben. Ik wás dood, zie je het niet. Sprank levend' zegt ze. 'wie is Valerie Hamilton?' vraagt Noah, Valerie kijkt om zich heen. 'moet ik mezelf voorstellen of willen jullie het doen?' ze kijkt Jake en mij aan.

Een stukje van P.O.V. Max



Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu