*{Wolves - Hoofdstuk 16}*

1.1K 75 2
                                    

'jij en Diana zaten gister lang op je kamer, ik ben blij dat jullie weer vrienden zijn' zegt Mel, 'ja, we hebben alles uitgepraat' zeg ik. 'komt ze je vandaag ophalen om naar school te gaan?' vraagt ze, 'ja' ik pak mijn brood van het aanrecht en doe hem in mijn tas. 'veel plezier' zegt ze als ik naar buiten loop.

Buiten staat Diana al in haar auto op me te wachtte, ik open het voorste portier en kom naast haar zitten. 'op naar school, op maandag. De dag die ik al heel mijn leven haat' zegt Diana, ik lach. 'zo, zijn de vriendinnen weer vriendinnetjes?' hoor ik achter me, ik kijk naast me en zie Noah zijn hoofd. 'Noah? Wat doet, zijn jullie. Diana hoe durfde je me dit niet te vertellen' zeg ik, Noah kijk ergens naar boven en ook Diana kijkt ergens anders naar toe.

'ik had het je willen vertellen, maar toen werd ik boos op je. Dus heb ik het toen niet verteld' zegt ze, 'dus je hebt al een maand verkering met Noah' zeg ik. Ze knikt, 'ik ben zo blij voor je' ik omhels haar en ze glimlach. 'zo, nu jullie het uit hebbe gepraat. Mijn les begint al over een kwartier' zegt Noah, Diana zucht en geeft Noah een kus op zijn wang. 'laten we dan maar gaan' zegt ze, ze start de motor en rijdt weg.

Diana rijdt de parkeerplaats van de school op, 'zie ik je straks in de pauze?' vraagt Noah. 'natuurlijk' Diana kust Noah op zijn lippen, ongemakkelijk zit ik te kuchen. Noah rolt met zijn ogen, hij laat Diana los. 'dan zie ik je straks' hij stapt de auto uit, 'wacht, Noah' zeg ik. Hij kijkt me aan, 'hoe lang kennen jij en Max elkaar al?' vraag ik. Hij denkt even na, 'vanaf de kleins af aan, maar sinds twee jaar doet hij heel vreemd. Over alles eigenlijk' zegt hij.

'weet je waarom?' vraag ik, 'nee, eigenlijk niet' zegt hij. 'bedankt' zeg ik, hij knikt en stapt de auto uit. 'waar was dat voor nodig?' vraag ik, 'niets belangrijks' zeg ik. We stappen de auto uit, 'ga je nog met Max praten?' vraagt Diana. 'zou dat moeten dan?' vraag ik, 'ja, hij is verliefd op je. Hij vindt je leuk en jij vindt hem ook leuk' zegt ze. Ik zie Max achter haar, 'laten we naar binnen gaan' zeg ik.

Ik trek haar de school in naar mijn kluisje, 'waar was dat voor nodig?' vraagt ze als we stil staan. 'wat is waarvoor?' vraag ik, ik verwissel zo snel mogelijk mijn boeken. 'dat weg rennen, je boeken zo snel verwisselen' zegt ze, 'er is niks, straks komen we te laat in de les. Als je Max ziet, zeg dat ik er niet ben' zeg ik. 'oh, je ontwijkt hem' zegt ze, 'doe ik niet' zeg ik. 'Max' sist ze, ik draai me om en kijk in mijn kluisje. 'hij is weg, en volgens mij noem en dat ontwijken' zegt ze, 'nee, ik wil gewoon niet met hem praten, op dit moment' beelden van gisteren schieten me naar binnen.

'Aria, kom. Laten we maar naar de les, de bel is net gegaan' zegt ze, ik knik. Ze haakt mijn arm in die van hem en we lopen naar de les, we lopen de klas in en gaan naar elkaar zitten. De leraar komt de les binnen, 'pakken jullie boeken maar' zegt hij.

Iedereen pakt zijn boeken uit zijn tas, 'goed, pagina 153 iedereen' zegt hij erachter. Ik blader door mijn boek, 'Aria' Diana stoot me in mijn maag. 'wat is er, D.?' vraag ik, 'Max, hij loopt buiten' zegt ze. Ik kijk op en zie Max naar het bos achter de school lopen, ik knik. 'praat met hem' zegt ze, 'nee, we zitten in de les' zeg ik. 'nee? Je hebt gezegd tegen hem dat je niet van hem houdt, terwijl jullie hebben gekust' zegt ze, 'wat moet ik dan zeggen?' vraag ik.

'zeg dat je je niet lekker voelt, de volgende lessen regel ik wel' zegt ze, 'dank je' ik steek mijn vinger in de lucht. 'mevrouw Wright' zegt de leraar, ik kuch een paar keer voordat ik antwoord geef. 'ik voel me niet zo lekker' zeg ik schor, 'emh, ga maar naar de schooldokter. Maar daarna moet je meteen terug' zegt hij. Ik knik en sta op, 'veel geluk, zorg dat je niks overkomt' zegt ze. 'dank je' zeg ik, ik loop naar de klas uit naar buiten.

Ik loop de weg die ik Max zag lopen, ik loop een paar keer op een paar takken en moet was bosjes door lopen. Maar kan Max al bijna zien. Hij staat met zijn rug naar me toe, ik kijk om me heen. Ik ben bij dat veldje van een paar weken geleden, waar Max me heeft gebracht.

'Max' zeg ik, hij draait zich naar me om. Ik zet een paar stappen naar hem toe, maar houd één meter afstand. 'Aria, wat doe je hier?' vraagt hij, 'ik weet wat je bent, en ik ben niet bang voor je' zeg ik.

Ik ben terug, na vier lange dagen. Aria weet wat Max is en loog over haar gevoelens voor hem, zal dat goed aflopen?



Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu