P.O.V. Max
De hele avond zit mijn broer al achter me aan, ik krijg de zenuwen van hem. 'je kan van die auto vandaan komen' zeg ik, hij staat achter een auto van drie meter veder op. 'en wagen dat jij iemand gaat verwonden? Nee dank je' zegt hij, ik zet een stap en sta voor hem.
'wat wil je?' vraag ik, 'ik wil niets van je' zegt hij. 'dat wil je wel, anders zou je hier niet zijn' zeg ik, hij kijkt langs me. Emma. Ik zucht, 'praat met haar' zeg ik. 'kan ik niet' zegt hij, 'hey, Emma' zeg ik. Ze kijkt me aan en komt naar me toe gelopen, 'mijn broer wilde je spreken' zeg ik. 'echt? Waarover dan?' vraagt ze, ze kijkt hem aan. Hij wordt rood, 'over, over' begint hij. 'hij wilt met je dansen' onderbreek ik hem, hij kijkt me aan. Ik geef hem een stomp, 'ja, ik wil met je dansen' hij steekt zijn hand uit. Ze pakt zijn hand lachend aan en ze lopen naar het midden van de parkeerplaats, dat is ook geregeld.
Voordat ik ga luister ik even naar hun gesprek, 'ik dacht dat jij en Aria iets hadden' zegt Emma. 'ja, we hebben ook wat' zegt hij misschien iets te snel, 'oh, Tim en ik hebben het gister uit gemaakt' zegt ze. 'd-dat is' hij kijkt over haar rug me aan, ik beweeg mijn lippen en hij zegt me na. 'het spijt me' zegt hij, ze glimlach. 'Max, je kan gaan' hoor ik haar zeggen, ik kijk snel de lucht in en loop weg.
Ik zie Tessa in de verte staan, ik loop naar haar toe en kus haar op haar lippen. 'daar ben je' zegt ze, 'hier ben ik' zeg ik. 'zin om te dansen?' vraagt ze, 'met jouw? Altijd' zeg ik. Ik pak haar handen en we lopen naar een plek om te dansen, 'ik heb je al de hele dag niet gezien' zegt ze. 'ja, ik had wat problemen' zeg ik, 'met Aria? Ik heb het gehoord, heeft ze je pijn gedaan?' vraagt ze. 'nee, het gaat wel' zeg ik, 'mooi zo, mijn vader vroeg of je binnenkort weer langs gaat komen' zegt ze. 'ja, zal ik doen' zeg ik, als het lied gestopt is stoppen we even met dansen.
Er komt een nieuw lied in de plaats, ik zie Tessa dansen. Het lied komt me vaag bekent voor, plots zie ik Aria voor me in plaats van Tessa. Ik schrik naar achteren, 'is er wat?' vraagt ze met een glimlach. 'ik ga wat drinken halen' zeg ik, zonder op antwoord te wachtte loop ik weg.
Ik zie Jake met Emma, ze kijken me aan. Maar hun gezichten veranderen in die van Aria, ik kijk snel weg. Ik voel me duizelig en leg mijn hand op mijn voorhoofd, het lied spookt door mijn hoofd en het lijkt iets te willen zeggen. Ik sta nu midden in een grasveld, en laat mezelf vallen op het gras. Waarom ik hier ben is nog een vraag, maar ik ben hier. Er komen vage herinneringen in mijn hoofd, momenten die komen en weer meteen gaan. Ik zie opeens iets bewegen in de schaduw, de vorm van een mens neemt plaats. Aria. Ik kijk ergens anders naar toe en sta op, ik loop weg.
-Skinny Love-
'wat doe je hier?' vraag ik niet kijkend naar haar, 'ik weet het niet' zegt ze verwarrend. 'wat doe jij hier?' vraagt ze, 'hetzelfde antwoord als jouw zou zeker vreemd zijn?' vraag ik aan haar. Ik zie haar een stap naar me toe doen, ik doe een naar achteren. 'kom niet bij me in de buurt, ik wil je niets aan doen' zeg ik, 'ik weet dat, ik voel het zelfde. Maar als ik jouw niet vermoord, vermoord ik mezelf' zegt ze.
'doe dat niet, alsjeblieft' zeg ik tegen haar, ik maak de fout om in haar ogen te kijken. Ik duw haar naar achteren, 'het spijt me, ik keek in je ogen en toen deed ik dat' zeg ik. 'maakt niet uit' zegt ze, ze staat op en schopt me tegen de grond. 'ik probeer om je niet te vermoorden, maar hoe meer ik dat doe. Hoe graag ik je dood wil zien' zegt ze, er rollen tranen langs haar ogen. 'vermoord me dan' zeg ik, ze kijkt me vragend aan en slaat me in mijn gezicht.
'ik kan het niet' zegt ze, 'ik kan je niet dood zien' zegt ze. 'je moet wel' zeg ik, 'wat als ik je daardoor meer pijn doe?' vraagt ze. 'ik vertrouw je' zeg ik, ik doe mijn ogen dicht. Als ik ze open doe, is ze verdwenen. Ik sta op van de grond en kijk om me heen, maar ze is echt weg. Jake komt naar me toe gerent, 'ik voelde dat Aria pijn had, was ze bij jouw?' vraagt hij. 'ja' zeg ik, 'maar waar is ze nu?' vraagt hij. 'weg' zeg ik.
JE LEEST
Wolves - True Mates = Omega {Voltooid}
WerewolfZijn ogen. Geel als een stralende zonnebloem. Zijn donkere aderen Net als op het feest. Zijn lippen. Waar ik al weken naar verlang. "Everyone has a wolf in them, a monter who needs love for the stitches in them" Start: 29-10...