8. Harry

5.4K 212 16
                                    

Wanneer mijn maaginhoud omhoog komt ren ik het podium af, iemand staat al met een emmer op me te wachten.

Ik grijp de emmer uit haar handen en geef over.

Ze neemt de emmer weer van me over en ik veeg met de rug van mijn hand langs mijn mond. 

Ik kijk het meisje na, ze verdwijnt in een gangetje.

Ik zou op deze dag het werk van haar echt niet willen doen...

Luke, Calum, Michael en Ashton komen op me afgelopen.

'Gaat het?' Calum kijkt me bezorgd aan.

Ik schud mijn hoofd. 'Nee, ik voel me echt kut.'

Luke twijfelt. 'Wat nu?'

'Ik weet het niet.' Zucht ik.

'Wij zijn zo weer terug, we moeten even een aantal dingen bespreken.' Zo excuseert Louis zich en ze komen naar me toe.

Ik laat me neervallen op de stoel die hier staat.

Allemaal zeggen ze niks.

Paul komt op ons afgelopen en kijkt me aan. 'Wil je het nog een keer proberen?'

'Ik den....'

'Harry gaat niet meer optreden!' Onderbreekt Liam me.

Ashton mompelt iets dat hij het ook niet zo verstandig zou vinden wat hem een boze blik van Paul op levert.

Ik richt me op Liam. 'Wat moet er anders gebeuren? Ik wil het concert niet af lassen.'

'Als jullie geen oplossing hebben gaat Harry gewoon optreden.' Paul klinkt beslist.

'Sorry Harry, maar je stem was niet al te best. Je moet rusten en uitzieken. Niet meer optreden.' Niall klinkt bezorgd.

'Weet ik..' Mompel ik terwijl ik het zweet van mijn voorhoofd weg veeg. 'Maar wat willen jullie anders doen?'

'Sorry dat ik me er mee bemoei, maar jullie zijn niet de enige die kunnen zingen.'

Paul kijkt het meisje dat weer terug is ook kwaad aan. 'Het zijn wereldberoemde zangers natuurlijk kunnen ze zingen!'

Het meisje zet een stap achteruit. 'Ik zeg ook niet dat de jongens niet kunnen zingen, want dat kunnen ze zeker. Ik zeg alleen dat er ook nog andere mensen zijn die kunnen zingen.'

'Wie weet de tekst van Harry behalve wij?' Louis kijkt vragend voor zich uit.

'Jullie kunnen zingen.' Ik kijk Luke, Calum, Michael en Ashton hoopvol aan.

Ze schudden verschrikt hun hoofd. 'Wij weten jullie tekst niet.'

Mijn hoop vergaat. 'Wie kent de tekst anders?'

'De fans.' Antwoord Michael .

Het meisje glimlacht trots. 'Bijvoorbeeld, ze hebben dan misschien niet zoveel ervaring met zingen als jullie, maar er zijn er vast een aantal bij die goed kunnen zingen.'

'Je wilt fans uit het publiek halen?' Paul lijkt het een niet zo goed plan te vinden.

'Ja, waarom niet? Zo krijgt One Direction weer aandacht van de pers en de fans zullen het geweldig vinden!' Roept het meisje enthousiast.

'Tja... Misschien is het wel goed voor One Direction.'

'Ja. Dat denk ik wel, maar straks is het een doorgedraaide fan die...'

'Rustig Li, er zijn bewakers bij.' Onderbreekt  Luke Liam.

Liam knikt, iets meer op zijn gemak gesteld. 'Oké dan, ik ben voor.' 

Hij zegt het enigzins vragend, iets wat me aan het lachen maakt.

'Paul?' Vraagt Louis. 

'Oké, doe eens gek...' Mompelt hij uiteindelijk.


Heel misschien is dit een beetje een vaag hoofdstuk, dat komt omdat ik het hoofdstuk aangepast heb. (5sos kwam er eerst niet in voor.) Ik schrijf vooruit in de vakanties en als ik dit niet aanpaste zou ik een paar hoofdstukken verder in de problemen komen. Dus sorry als het een beetje raar leest.

Ja, dat is het voordeel van vooruit schrijven :D

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu