64. Harry

3.2K 140 118
                                    

'Niall...' ik kijk hem smekend aan. 'Je moet echt stoppen met drinken.'

Niall geeft me een dodelijke blik. 'Ik drink als ik wil drinken, en dat is nu.'

Ik kijk hem afkeurend aan en er wordt weer een opmerking naar mijn hoofd geslingerd. 'Als je het niet goed vindt wat ik doe, waarom ben je dan hier? Ik heb je niet gevraagd om bij me te komen zitten.'

'Dat weet ik, dat heb ik zelf gedaan.' Ik kijk Niall aan, sta op van de bank en trek de fles drank uit zijn handen. 'Voordat je weer stomdronken bent, wil ik eerst met je praten.'

Niall trekt zijn wenkbrauw op. 'Waarom zou je dat wìllen?'

'Omdat ik het haat om je ongelukkig te zien...' Ik kijk hem doordringend aan.

'Oké, vraag maar?' Niall kijkt me aan, zijn blik is iets opgefleurd door mijn woorden.

Ik knik en glimlach dankbaar naar hem. 'Hoe denk je nu over Maaike?'

Niall kijkt me meteen weer triest aan. 'Soms zou het makkelijker geweest zijn als ze gewoon een fan was gebleven, en nooit met ons op hoefde te treden... Dan was ze nooit mee op tour geweest en was dit allemaal niet gebeurd.'

Ik schrik van Niall zijn woorden en voel me een soort van verplicht tegenover Maaike haar te verdedigen. 'Dan had je haar nooit ontmoet! Ze is de liefde van je leven en dat weet je.'

Niall begint te mompelen. 'Dan is dat maar zo..'

Mijn ogen worden groot. 'Niall! Dat kan je niet zo zeggen! Iedere relatie heeft wel eens een dip!'

Hij kijkt me fel aan. 'Dus bij iedere relatie doet de ander het met je beste vriend?'

'Nee, dat zeg ik niet... ' Ik word onderbroken door Niall. 'Dat is exact wat je zegt, Harry!'

'Oké, andere vraag dan maar..' Niall knikt. 'Prima.'

'Weet je dat ik altijd tegen je zeg dat je zo gelukkig kijkt als je gitaar speelt? Dat je lichtjes in jeogen krijgt en een glimlach die je er de rest van de dag niet af kan krijgen? Dat als je gitaar speelt je altijd jezelf kan zijn en er niemand is die jou iets kan doen?'

Niall krijgt een kleine glimlach op zijn gezicht. 'Ja, Hazza, dat weet ik nog.'

Ik glimlach wanneer hij me Hazza noemt. 'Diezelfde glimlach, diezelfde lichtjes in je ogen en dezelfde vrolijke Niall ben jij als je met Maaike bent.'

Met een blik vol ongeloof kijkt Niall naar me  en ik knik. 'Ik meen het, en dat heeft nog nooit een meisje bij jou gedaan.'

De blik vol ongeloof gaat om naar een dankbare glimlach. 'Misschien heb je toch wel gelijk, Harry.'

'Stop je met drinken?' Voorzichtig kijk ik hem aan, bang voor zijn reactie.

Hij knikt. 'Ja.'

Ik glimlach blij naar hem, ook al ben ik doodmoe, ik ben blij dat Niall niet meer gaat drinken.

De rest van de dag bereiden we onszelf voor op het concert van die avond.

Niet dat het erg goed gaat....

Niall blijft de hele tijd afwezig, wel met een tevreden en blije uitdrukking op zijn gezicht, maar ik hoop dat dat maar voor even is en dat hij gewoon met Maaike gaat praten, in plaats van het dagdromen over haar.

Liam is ook afwezig, maar het verbaast me dat hij überhaupt op komt dagen bij de repetitie.

Louis lijkt alsof hij elk moment in elkaar zal zakken van slaap en ellende, maar veel anders voel ik me ook niet...

Hopelijk gaat het concert vanavond wél goed...

'Ik heb een pauze nodig.' Louis mompelt het zacht, Liam en Niall knikken ook. 'Goed idee.'

Mijn mond valt verbaast open. 'Wat? We zijn nog geen eens tien minuten bezig en je wilt al pauze? We hebben vanavond een concert van twee uur, daar krijg je ook niet om de tien minuten een pauze!'

De jongens horen het al niet meer en ze ploffen met een flesje drinken in hun hand  op de bank neer.

Ik kijk ze verslagen aan, maar ga dan op de bank zitten, mijn blik glijdt naar een tijdschrift waar One Direction op de voorpagina staat.

Wanneer ik de titel lees krijg ik een droge mond, direct pakt ik het op en begin ik te lezen.

One Direction ten onder?!

De band One Direction tourt samen met een fan de wereld rond, de fan heeft de tour gered door in te vallen voor de toen nog zieke Harry Styles, een bandlid. Nu Styles weer beter is treedt hij zelf weer op, maar de concerten blijken slechter en slechter te worden. Op het podium zijn de vier jongens minder tot niet actief, en ze vergeten hun songteksten. Grappen worden niet meer gemaakt, en sommige fans willen hun geld terug als het niet beter gaat worden.

Op Social Media gaan de hashtags "What'sHappeningToOneDirection" en "StayStrongDirecrioners" rond, de fans blijven bezorgd, maar de jongens leveren geen comentaar.

Zal dit het einde van One Direction zijn, zal de band ten onder gaan?


Bedankt voor de 2K stemmen! En de geweldige reacties!

Al snel weer een hoofdstukje omdat heel veel van jullie dat graag wilden, en omdat ik het boek helemaal afgeschreven heb! (Het krijgt 115 hoofdstukken en daarna nog een Q&A, dankwoord etc:) ) Ik hoop dat jullie door blijven lezen tot het einde en leuke reacties achter blijven laten!!

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu